Sobota , 21. 12. 2024

Natálie

Cenu baterií zvyšuje letecká přeprava, náklady rostou až o pětinu

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Náklady na leteckou dopravu zvyšují cenu baterií do elektrických přístrojů o 18,5 %. Vyplývá to z obchodních statistik tuzemského internetového obchodu BatteryShop.cz. Baterie totiž spadají do kategorie nebezpečného zboží, a proto podléhají přísným pravidlům letecké přepravy. Každá baterie musí být zabalena zvlášť, a to pouze v certifikovaných obalech, které zabraňují případnému poškození.

<--break->

Mezinárodní organizace pro civilní letectví International Air Transport Association (IATA), která určuje podmínky pro přepravu zboží, zařadila baterie mezi nebezpečné produkty. Jako jedno z hlavních rizik spojených s přepravou bateriových zařízení je podle IATA elektrický zkrat, který nastane při kontaktu zařízení s jinými bateriemi, případně kovovými předměty. Proto musí být baterie při letecké přepravě odděleny a zabaleny v pevném obalu. Tyto podmínky výrazně zvyšují cenu baterií, a v důsledku toho i výslednou cenu elektroniky.

 

„Náklady na leteckou dopravu tvoří 18,5 % z ceny baterie. A to u všech typů baterií. Přestože je možné při správném balení přepravovat baterie jako běžné cargo balíky, vysoká hmotnost speciálního obalu cenu přepravy výrazně navyšuje,“ sdělil Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který se specializuje na prodej baterií do notebooků či mobilních telefonů. „Cenu lze snížit využitím lodní dopravy, což však dodání zásilky prodlužuje o několik měsíců,“ doplnil Tlapák.

 

Při balení zásilky obsahující baterie do elektrických zařízení je možné použít pouze obaly, které jsou certifikovány pro použití v letecké dopravě. Tyto obaly mají zaručit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží, a nebyla tak ohrožena bezpečnost letu. Obaly musí být tvořeny z nevodivého materiálu, nejčastěji jsou používány plastové folie, které navíc tlumí nárazy.

 

„Konkrétní podmínky přepravy baterií do elektrospotřebičů se liší v závislosti na tom, o jaký konkrétní typ baterie se jedná. Vždy je ale důležité, aby cargo zásilka s tímto materiálem byla správným způsobem zabalena a označena,“ uvedla Hana Hejsková, tisková mluvčí Českých aerolinií. „Výrobce či odesílatel musí každou zásilku označit samolepkou, která informuje, jak se má se zásilkou manipulovat. Štítek by měl také obsahovat telefonní číslo na výrobce, případně údaje o tom, jaký materiál přepravovaná baterie obsahuje,“ informoval Zdeněk Hamouz, supervizor letecké dopravy společnosti DSV.

 

Baterie jako nebezpečné zboží není možné zasílat v letadlech neautorizovaných přepravců. „Přepravu nebezpečného zboží mohou provádět pouze provozovatelé obchodní dopravy, kteří jsou k tomuto řádně licencováni. V České republice je v tomto případě licencujícím orgánem Úřad pro civilní letectví,“ uvedl Martin Novák, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR. „Přeprava lithiových baterií a jejich náležitá příprava k přepravě včetně balicích instrukcí se řídí Technickými instrukcemi pro bezpečnou leteckou dopravu nebezpečného zboží,“ dodal Novák.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

VisionBooků začíná být na trhu podobně jako modelů BMW řady 3, v oněch přídomcích by se jeden pomalu ztratil. Vězte tedy, že 14Wa se objevila vcelku nedávno, s původní 14Wi nemá pranic společného, u Umax nahradil cloudbookem 14Wi-S. Námi testovaný notebook (ano, notebook) má jiný procesor, více RAM a v neposlední řadě místo na pevný disk (zároveň 32 GB eMMC) a RJ45. Mohli bychom říci, že tak tvoří mezičlánek mezi cloubookem a notebookem. Pojďme zjistit čemu se blíží víc?
Dlouho jsem u svých notebooků hluk a aktivní chlazení neřešil. Prostě ho prostě neměly, díky Atomu či Celeronu N si vystačili s pasivním chlazením. Zatoužil jsem však po výkonu Intel Core i5 procesoru, více RAM (2 ani 4 GB už mi nestačí) a plnohodnotném SSD disku, což s sebou nese opět aktivní chlazení a hluk ventilátoru...

Firma Lamax je nám sympatická tím, že je původem česká, sídlící v Praze. Své produkty navrhuje a vymýšlí u nás v Česku, výroba probíhá (ostatně jako u spousty dalších výrobců) v Asii. A protože fandíme těm, kteří dokáží se ctí konkurovat velkým a zavedeným značkám, pojďme se dnes podívat na další kus z dílen Lamaxu, tentokrát na bezdrátová sluchátka Elite E-1 a zkusme se zaposlouchat do „beatů“.

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek