Sobota , 30. 11. 2024

Ondřej

Cenu baterií zvyšuje letecká přeprava, náklady rostou až o pětinu

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Náklady na leteckou dopravu zvyšují cenu baterií do elektrických přístrojů o 18,5 %. Vyplývá to z obchodních statistik tuzemského internetového obchodu BatteryShop.cz. Baterie totiž spadají do kategorie nebezpečného zboží, a proto podléhají přísným pravidlům letecké přepravy. Každá baterie musí být zabalena zvlášť, a to pouze v certifikovaných obalech, které zabraňují případnému poškození.

<--break->

Mezinárodní organizace pro civilní letectví International Air Transport Association (IATA), která určuje podmínky pro přepravu zboží, zařadila baterie mezi nebezpečné produkty. Jako jedno z hlavních rizik spojených s přepravou bateriových zařízení je podle IATA elektrický zkrat, který nastane při kontaktu zařízení s jinými bateriemi, případně kovovými předměty. Proto musí být baterie při letecké přepravě odděleny a zabaleny v pevném obalu. Tyto podmínky výrazně zvyšují cenu baterií, a v důsledku toho i výslednou cenu elektroniky.

 

„Náklady na leteckou dopravu tvoří 18,5 % z ceny baterie. A to u všech typů baterií. Přestože je možné při správném balení přepravovat baterie jako běžné cargo balíky, vysoká hmotnost speciálního obalu cenu přepravy výrazně navyšuje,“ sdělil Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který se specializuje na prodej baterií do notebooků či mobilních telefonů. „Cenu lze snížit využitím lodní dopravy, což však dodání zásilky prodlužuje o několik měsíců,“ doplnil Tlapák.

 

Při balení zásilky obsahující baterie do elektrických zařízení je možné použít pouze obaly, které jsou certifikovány pro použití v letecké dopravě. Tyto obaly mají zaručit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží, a nebyla tak ohrožena bezpečnost letu. Obaly musí být tvořeny z nevodivého materiálu, nejčastěji jsou používány plastové folie, které navíc tlumí nárazy.

 

„Konkrétní podmínky přepravy baterií do elektrospotřebičů se liší v závislosti na tom, o jaký konkrétní typ baterie se jedná. Vždy je ale důležité, aby cargo zásilka s tímto materiálem byla správným způsobem zabalena a označena,“ uvedla Hana Hejsková, tisková mluvčí Českých aerolinií. „Výrobce či odesílatel musí každou zásilku označit samolepkou, která informuje, jak se má se zásilkou manipulovat. Štítek by měl také obsahovat telefonní číslo na výrobce, případně údaje o tom, jaký materiál přepravovaná baterie obsahuje,“ informoval Zdeněk Hamouz, supervizor letecké dopravy společnosti DSV.

 

Baterie jako nebezpečné zboží není možné zasílat v letadlech neautorizovaných přepravců. „Přepravu nebezpečného zboží mohou provádět pouze provozovatelé obchodní dopravy, kteří jsou k tomuto řádně licencováni. V České republice je v tomto případě licencujícím orgánem Úřad pro civilní letectví,“ uvedl Martin Novák, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR. „Přeprava lithiových baterií a jejich náležitá příprava k přepravě včetně balicích instrukcí se řídí Technickými instrukcemi pro bezpečnou leteckou dopravu nebezpečného zboží,“ dodal Novák.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

V moderním světě, kde první dojem může hrát velkou roli, má tisk kvalitních etiket zásadní význam. Etikety nesou nejen informace, ale i identitu vaší značky. A aby byla tato identita zachycena co nejpřesněji a nejvýrazněji, je potřebná tiskárna štítků, která spojuje technickou preciznost s kreativním potenciálem.
Nejsem fanoušek sluchátek v uších, nerad ztrácím kontrolu, přijít o sluch například na ulici vidím jako nechtěnou věc. Jako fanouška nových technologií mě naopak lákalo vyzkoušet sluchátka HIVE pods, přinášející budoucnost do současnosti. Čítají dva špunty s vlastní baterií a příjmem, dokonce nepotřebují kabel ani pro komunikaci mezi sebou.
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Powerbanku D16750 jsem poprvé viděl na tiskovce společnosti AData a, když se přiznám, že mám tyto odolné věci prostě tak nějak rád, nepřekvapí vás, že jsem okamžitě zatoužil po jednom kousku na recenzi. Přání se mi splnilo, ba co víc: „Dejte jí, co proto!“ Dostal jsem požehnání k drsnějšímu zacházení…

Spousty souborů, videa, obrázky a hudba se závratnou rychlostí rozrůstají, a už ani nevíme, kam s nimi. Než bude vše přístupné a dostupné online ještě chvíli potrvá, a tak se v mezičase můžeme upírat jedině k pevným diskům. A pokud to má mít řád a efekt, chce to síťové úložiště NAS.

Záludná otázka – víte, kdy vznikl první chytrý telefon? Applu je z velké části přisuzováno to, že v roce 2007 zahájil boom chytrých telefonů s původním iPhonem. Samozřejmě, že iPhone nebyl první smartphone – ten přišel o mnoho let dříve a překvapivě nenesl jméno BlackBerry nebo Nokia. Pojďme se trochu vzdělat v historii smartphonů.
Odolné věci máme rádi, rádi je vždy potrápíme a ještě více nás těší, když přežijí a lze napsat, že výrobce nelže a výrobek je opravdu kvalitní. Podobně tomu bude u testovaného disku HD830, který nás zaujal již asi před rokem na prezentaci společnosti AData. Doba evidentně dozrála a těžký kovový kvádřík dorazil i k nám do redakce…

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek