Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy Zvuk interního mikrofonu se dá míchat pouze s externím mikrofonem, zapojeném do zdířky minijack na kameře, nikoli s mikrofonem, zapojeném v XLR. V červenci 2012 byl k zakoupené kameře přiložen i tištěný návod v českém jazyce.
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy Procházím si recenze pana Nohejla a fakt, onen “expert” na jednom serveru o videokarách by se od něho mohl učit. Paráda.
K ukládání velkých souborů po 2GB (soubory nahrané v HD/50i n. 25p delší jak 20 minut dle mých zkušeností) – viz odst. nadepsaný:
Ukládání videa do kamery, max. po 2GB souborech
Má to i moje Sonka NX70E, měla to moje Canonka HF-S21 i zapůjčená Sonka HDR-500VE s vestav. diskem. Má to důvod, někde jsem četl, ve FAT32, exFAT i NTFS. Když nahrajete v počítači soubor větší než 2 GB, počítač, tedy přísluš. aplikace se “ozývá”, dává hlášku. Kdesi na netu jsem o tom četl mnohem lépe zpracované zdůvodnění, než tu koktám já.
Měl jsem s tím celou dobu potíže. Natáčel jsem pro moje frekventanty videokurzy, kde jsem blekotal třeba půl hoďky v celku, až pak do toho překryvem natřihoval jiné záběry. Ve střižně v počítači samozřejmě.
Kamča mi záběry rozdělovala po zhruba 20ti minutách a když jsem je ve střižně, střihovém prg. zařadil za sebe, by- -am takovýhle drop-out ve zvuku. Obrázek navazoval, cožpak o to. Až teprve po dvou letech používání kamči s vnitřní pamětí jsem se z návodu k Sonce PM-Home utilitě na přenos záběrů z kamči do počítače dozvěděl, že právě tyto různě pojmenovávané utility, přikládané k videokamčám, umí záběry rozložené do souborů po 2GB spojit do jednoho, jak byly natáčeny.
Předtím jsem ostentativně sosal záběry ve formátu .mts z příslušného adresáře v kameře (a dělám to dodnes).
Pakliže máte natočenou např. celou hodinovou přednášku a přetáhly jste si ji do vaší stolní mašiny z adresáře VHCD z kamery,jsou rozděleny na 3 až 4 samostatné soubory .mts. Mělo by je být možné spojit do původního celku přenastavením zdroje = zdrojového adr. v utilitě (programu) dodávaném s kamčou a novým překopírováním do jiného adresáře v tom samém počítači. Záleží na tom, zda-li to prg. dodávaný s kamčou, umí.
Kdyby ne, lze použít jiné utility, např. Sony Management Util. (neskutečně nemotorný a ještě neuvěřitelněji pomalý prg.), který to umí a je mu srrrrdečně jedno, že jste záběry .mts pořídili Canonkou.
Pozn.: Jedná se ovšem o záběry ve formátu MPEG2 /.H264 s příponou .mts. Jestli se totéž vyskytuje s rozdělováním záběrů ve formátu s příponou .mov, nevím.
B.J. (Moc se omlou za překlepance)
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy Dobrý den! Všem zájemcům o tuto kamču: DROBNÉ DOPLNĚNÍ.
Jak jsem si všiml, je tento model dodáván s nástavcem na externí mikrofon, opatřeným dvěma XLR (aneb Cannon podle inženýra Cannona, USA) 3 pinovými konektory, ale žádný vhodný “májk” v balení přiložen není.
Dnes jsem zakoupil stereo-májk fy Sony ECM-MS2.
Vypadá, že šlape přepychově.
Tech. parametry podrobně najdete na: http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921666459682#reviews
a k zakoupení je v Elvii: http://www.elviapro.cz/compact-electret-condenser-microphone/d-14080-c-341/
Tento májk je uzpůsoben právě do takového držáku se zvuk. mixem ze dvou vstupů, jako má výše popisovaná Canonka vč. “studiového” fantomu 48V. (Pozn.: používám na Sonce NX70 a baterku nijak výrazně nežere, pže jde o naprosto minimální spotřebu el. proudu k napájení elektretových májků).
Vzhledem k tomu, že Canoni mají vesměs (ne sice vždy, ale často) násobně dražší příslušenství než Sony, např. tzv. afokální nástavce, čili předsádky na objektivy, bude možná tento mikrofon dobrou volbou. Stojí nyní tesně přes šest tisíc… a kdo jste si právě pobouřeně odfrkl, nezapomeňte, prosím, že Canonka XA10 je “profík” v cenové relaci 50 tisíc korun, jakožto že májk za 6 tisíc není v rámci mikrofonů vůbec drahý, podívejte se na májky fy Seinheuser, Audiotechnica nebo výrazně lépe Shure, Neumann či AKG.
Frekvenční rozsah tohoto ucha od fy Sony je 80Hz až 20kHz (které stejně nikdo uchem neslyšíme, že?), senzitivita velmi slušná a májk lze používat ve dvou módech: stereo a jako směrový mono. Stačí vypnout napájení kanálu 2 (pravého) na mixu na nástavci. Má vyveden cca 20cm kabílek, který se dělí ve dva s XLR konektory na konci každého, tedy přesně uzpůsobeno pro použití s nástavcem této klamči Canon. Parametry jsou standardizované, takže se opravdu nebojte, že by tentzo májk od Sonyho ke Canonce nešel!
Nedíval jsem se u Canonů, jaké májky nabízejí; najdete-li tedy levnější, budeme všichni rádi, když sem o tom doplníte referenci.
Lamax před Vánoci chrlil jednu novinku za druhou, podobně jako konkurence. Nabídka se potěšitelně rozrostla o další a další zařízení, zejména v oblasti těch "chytrých". Lamax startoval na trhu s akčními kamerami, přidal reproduktory a sluchátka. Ty mám od nich dosud nejraději. Posledním kouskem, který jsem mohl vyzkoušet, je model Street2, jenž se s pořizovací cenou 890 Kč řadí mezi dostupnější bezdrátové reproduktory. Na cenové akce si zatím musíme počkat.
Nejsem fandou „špuntových“ sluchátek, raději mám na hlavě něco jako Otík z filmu Vesničko má středisková a podobně jako on bez drátů, HIVE 2 joy mi plně vyhovují. Přesto chápu, že vy můžete mít preference zcela jiné. Na velikosti jednoduše záleží. Pins jsou pravým opakem, subtilní True Wireless řešení zdaleka nesází pouze na velikost, tedy malost…
Tisk na barevných inkoustových tiskárnách už dávno nemusí patřit k těm nejdražším. Naopak, díky nádržím na inkoust, který se jednou za čas jednoduše dotankuje, jde o tisk velmi levný. Srovnatelný s tiskem laserovým. Jak si vedla v našem testu tiskárna Epson L3060? A zmíníme se i o konkurenční rivalce Brother DCP-T500W.
5 komentářů
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy
Zvuk interního mikrofonu se dá míchat pouze s externím mikrofonem, zapojeném do zdířky minijack na kameře, nikoli s mikrofonem, zapojeném v XLR. V červenci 2012 byl k zakoupené kameře přiložen i tištěný návod v českém jazyce.
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy
Procházím si recenze pana Nohejla a fakt, onen “expert” na jednom serveru o videokarách by se od něho mohl učit. Paráda.
K ukládání velkých souborů po 2GB (soubory nahrané v HD/50i n. 25p delší jak 20 minut dle mých zkušeností) – viz odst. nadepsaný:
Ukládání videa do kamery, max. po 2GB souborech
Má to i moje Sonka NX70E, měla to moje Canonka HF-S21 i zapůjčená Sonka HDR-500VE s vestav. diskem. Má to důvod, někde jsem četl, ve FAT32, exFAT i NTFS. Když nahrajete v počítači soubor větší než 2 GB, počítač, tedy přísluš. aplikace se “ozývá”, dává hlášku. Kdesi na netu jsem o tom četl mnohem lépe zpracované zdůvodnění, než tu koktám já.
Měl jsem s tím celou dobu potíže. Natáčel jsem pro moje frekventanty videokurzy, kde jsem blekotal třeba půl hoďky v celku, až pak do toho překryvem natřihoval jiné záběry. Ve střižně v počítači samozřejmě.
Kamča mi záběry rozdělovala po zhruba 20ti minutách a když jsem je ve střižně, střihovém prg. zařadil za sebe, by- -am takovýhle drop-out ve zvuku. Obrázek navazoval, cožpak o to. Až teprve po dvou letech používání kamči s vnitřní pamětí jsem se z návodu k Sonce PM-Home utilitě na přenos záběrů z kamči do počítače dozvěděl, že právě tyto různě pojmenovávané utility, přikládané k videokamčám, umí záběry rozložené do souborů po 2GB spojit do jednoho, jak byly natáčeny.
Předtím jsem ostentativně sosal záběry ve formátu .mts z příslušného adresáře v kameře (a dělám to dodnes).
Pakliže máte natočenou např. celou hodinovou přednášku a přetáhly jste si ji do vaší stolní mašiny z adresáře VHCD z kamery,jsou rozděleny na 3 až 4 samostatné soubory .mts. Mělo by je být možné spojit do původního celku přenastavením zdroje = zdrojového adr. v utilitě (programu) dodávaném s kamčou a novým překopírováním do jiného adresáře v tom samém počítači. Záleží na tom, zda-li to prg. dodávaný s kamčou, umí.
Kdyby ne, lze použít jiné utility, např. Sony Management Util. (neskutečně nemotorný a ještě neuvěřitelněji pomalý prg.), který to umí a je mu srrrrdečně jedno, že jste záběry .mts pořídili Canonkou.
Pozn.: Jedná se ovšem o záběry ve formátu MPEG2 /.H264 s příponou .mts. Jestli se totéž vyskytuje s rozdělováním záběrů ve formátu s příponou .mov, nevím.
B.J. (Moc se omlou za překlepance)
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy
Kamerou rozdělené soubory spojíte přímo v TotalCommanderu. Obraz i zvuk jsou v místě spojení OK.
Re: Recenze kamery Canon XA10 – Přestup do vyšší ligy
Dobrý den! Všem zájemcům o tuto kamču: DROBNÉ DOPLNĚNÍ.
Jak jsem si všiml, je tento model dodáván s nástavcem na externí mikrofon, opatřeným dvěma XLR (aneb Cannon podle inženýra Cannona, USA) 3 pinovými konektory, ale žádný vhodný “májk” v balení přiložen není.
Dnes jsem zakoupil stereo-májk fy Sony ECM-MS2.
Vypadá, že šlape přepychově.
Tech. parametry podrobně najdete na: http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921666459682#reviews
a k zakoupení je v Elvii: http://www.elviapro.cz/compact-electret-condenser-microphone/d-14080-c-341/
Tento májk je uzpůsoben právě do takového držáku se zvuk. mixem ze dvou vstupů, jako má výše popisovaná Canonka vč. “studiového” fantomu 48V. (Pozn.: používám na Sonce NX70 a baterku nijak výrazně nežere, pže jde o naprosto minimální spotřebu el. proudu k napájení elektretových májků).
Vzhledem k tomu, že Canoni mají vesměs (ne sice vždy, ale často) násobně dražší příslušenství než Sony, např. tzv. afokální nástavce, čili předsádky na objektivy, bude možná tento mikrofon dobrou volbou. Stojí nyní tesně přes šest tisíc… a kdo jste si právě pobouřeně odfrkl, nezapomeňte, prosím, že Canonka XA10 je “profík” v cenové relaci 50 tisíc korun, jakožto že májk za 6 tisíc není v rámci mikrofonů vůbec drahý, podívejte se na májky fy Seinheuser, Audiotechnica nebo výrazně lépe Shure, Neumann či AKG.
Frekvenční rozsah tohoto ucha od fy Sony je 80Hz až 20kHz (které stejně nikdo uchem neslyšíme, že?), senzitivita velmi slušná a májk lze používat ve dvou módech: stereo a jako směrový mono. Stačí vypnout napájení kanálu 2 (pravého) na mixu na nástavci. Má vyveden cca 20cm kabílek, který se dělí ve dva s XLR konektory na konci každého, tedy přesně uzpůsobeno pro použití s nástavcem této klamči Canon. Parametry jsou standardizované, takže se opravdu nebojte, že by tentzo májk od Sonyho ke Canonce nešel!
Nedíval jsem se u Canonů, jaké májky nabízejí; najdete-li tedy levnější, budeme všichni rádi, když sem o tom doplníte referenci.