Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Některé telefony s Androidem mohou automaticky odesílat lékařská data během volání na tísňovou linku

16. 12. 2023

16. 12. 2023

Osobní bezpečnostní funkce Googlu v Androidu se v minulém roce rozšířily o potenciálně život zachraňující funkci, která dokáže předávat kritická lékařská data záchranářům a to v momentě, když uživatel vytočí číslo 911.

Záchranáři dostanou včas klíčové informace

Tato technologie funguje tak, že odesílá důležité tísňové informace o volajícím zadané v aplikaci Osobní nouze (Personal Safety). Je dostupná na vybraných zařízeních, včetně nejnovějších zařízení Google Pixel, Nothing Phone 1 a několika dalších. Jedná se o informace, jako je věk, váha, krevní skupina, alergie a další. Odesílány jsou na platformu s názvem RapidSOS. Více než 15 000 nouzových středisek a terénních agentur je napojeno na RapidSOS, který od roku 2020 podporuje přenos lékařských ID dat z iPhonů.

Pokud z telefonu vytáčíte číslo 911, existuje možnost, že jste zraněni nebo z nějakého jiného důvodu nejste schopni sdělit svou situaci a své informace. „Tyto informace jsou k dispozici k použití před odesláním a před příjezdem záchranářů,“ uvedla ředitelka hasičského sboru 911 Baltimore City Tenea Reddick v tiskové zprávě. „Šetří to tolik času, protože už víme, na co reagujeme a co potřebujeme.“

Od roku 2018 již mohla zařízení Android i iPhone odesílat data o poloze pomocí systému RapidSOS. Ale na straně Androidu mohou tato data za vás odesílat (a navíc je zobrazovat na obrazovce uzamčení) pouze nejnovější telefony, jako jsou Google Pixels a další s aplikací Osobní bezpečnost.

Přihlášení ke sdílení tísňových dat může vypadat různě v závislosti na vašem zařízení. Nouzové SOS můžete aktivovat v Nastavení > Bezpečnost a nouzový stav. Odtud budete muset nastavit aplikaci Nouzové informace, abyste tuto funkci aktivovali a mohli využívat další funkce. Budete také moci určit další informace, například zda jste dárcem orgánů, a své nouzové kontaktní údaje.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Přinášíme unboxing video sluchátek Niceboy HIVE Pins, která již mají noevé logo a také nabízí Bluetooth 5.0 pro zaručený kvalitní přenos zvuku. Krytí IPx4 sluchátkům zaručuje bezpečné používání v dešti a díky třem velikostem nástavců padnou do každého ucha. A hlavní má být nárůst výdrže oproti pědchůdcům při dobrém poměru cena/výkon.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek