Pondělí , 02. 06. 2025

Laura

Třetina „náctiletých“ v Česku lituje zveřejnění informací na internetu

04. 11. 2014

04. 11. 2014

Nejnovější globální průzkum AVG odhalil, že téměř třetina (31 %) „náctiletých“ respondentů v České republice lituje, že někdy něco zveřejnili na internetu. Průzkum rovněž ukázal, že ještě více z nich (39 %) někdy požádalo o odstranění internetového obsahu, který se jich týkal. A to buď proto, že se jim nelíbil (65 %) anebo byl příliš osobní (31 %). České výsledky jsou v těchto otázkách mírně nad světovým průměrem, nejvyšší hodnoty byly zjištěny mezi mládeží Brazílii.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.netV globálním průzkumu AVG Digital Diaries v devíti zemích na téma soukromí na internetu byly osloveny téměř 4 tisíce mladých lidí ve věku 11-16 let. Ačkoli 68 % českých respondentů změnilo nastavení na Facebooku, aby nebyli tak snadno k nalezení, jen něco přes polovinu (58 %) jich má povědomí o tom, jak je důležité soukromí na internetu a pouze 22 % dobře zná všechny své „přátele“ na Facebooku. V těchto otázkách jsou pak české výsledky hluboko pod světovým průměrem.

I v tomto věku jsou již vidět rozdílné preference mládeže v Česku, pokud jde o sdílení informací na internetu:

  • Více než jedna čtvrtina (26 %) náctiletých by s kamarádem na sociálních sítích probírala i velmi osobní a důvěrné věci.
  • Pouze jeden ze čtyř (22 %) respondentů někdy mluvil s kamarádem nebo rodinným příslušníkem o tom, že příliš sdílí informace na sociálních sítích.
  • Čeští respondenti, kteří někdy požádali o odstranění obsahu o nich, také uvedli, že ve 40 % byli původcem těchto příspěvků „přátelé jejich přátel“, což je nejvíce na světě.  
  • Pouze necelá desetina respondentů (9 %) si myslí, že o sobě na internetu sdílí příliš mnoho.
  • 16 % respondentů uvedlo, že je už někdy někdo požádal, aby odstranili obsah, který sdíleli.

Průzkum odhalil i snahy o zabezpečení svých profilů:

  • Pouze 11 % českých respondentů zamyká dveře svého pokoje. Naproti tomu více než dvě třetiny (67 %) z nich své zařízení zabezpečují heslem – i to je však na globální průměr málo (78 %). 62 % dotázaných poznamenalo, že jejich rodiče znají některá nebo všechna z jejich hesel (světový průměr je 70 %).
  • 22 % dotázaných si je vědomo toho, že rodinný příslušník prohlížel bez dovolení jejich zařízení (v USA a Brazílii je to však přibližně polovina respondentů!). 18 % respondentů dále přiznalo, že některý z jejich rodinných příslušníků někdy objevil v jejich zařízení soukromou informaci, kterou neměl nikdo vidět.

Více o průzkumu AVG Digital Diaries naleznete na: www.avgdigitaldiaries.com
Výukové e-knihy pro mladší děti: www.avg.com/ebooks/magda-and-mo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jak dosáhnout vyšší organické návštěvnosti? Chcete, aby se váš web stal hvězdou vyhledávačů? Nebo vám už lezou na nervy neustálé změny algoritmů Googlu? SEO – optimalizace pro vyhledávače je jako skládačka, a když najdete všechny správné dílky, výsledkem bude web, který si návštěvníci i vyhledávače zamilují. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak se stát mistrem v SEO. A nezapomeňte, že dobrá optimalizace není sprint, ale maraton.  
Postavili jsme proti sobě lehká, otevřená, na uších ležící sluchátka vhodná na doma i na použití venku. Konkrétně druhou generaci legendárních Sennheiser – PX100 II a zajímavý produkt švédského výrobce V-Jays. Již nyní prozraďme, že tak dramatický duel jsme tu dlouho neměli. Rozdíly jsou propastné. A to na obou stranách…
První humanoidní robot s AI vyvinutý pro výuku v Indii přitahuje pozornost napříč platformami sociálních médií. Humanoidní žena v sárí zvaná „Iris“, vyvinutá firmou Makerlabs Edutech, začala učit v jižním státě Kerala. Iris je také součástí projektu Atal Tinkering Lab 2021 NITI Aayog (špičkový think tank indické vlády pro veřejnou politiku), jehož cílem je zvýšit mimoškolní aktivity ve škole.
Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.
Po myši, chladicí podložce a sluchátkách nám v zásilkovně „přistály“ herní stereo reproduktory, které umí různé „cool“ věci. Hlavně nabídnou bezdrátové připojení pomocí Bluetooth 5.0 a manuální regulaci hlasitosti a basů. Sluchátka Argon 600 nás po zvukové stránce oslovila, bude tomu tak i u reproduktorů?

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek