Čtvrtek , 24. 04. 2025

Vojtěch

Třetina „náctiletých“ v Česku lituje zveřejnění informací na internetu

04. 11. 2014

04. 11. 2014

Nejnovější globální průzkum AVG odhalil, že téměř třetina (31 %) „náctiletých“ respondentů v České republice lituje, že někdy něco zveřejnili na internetu. Průzkum rovněž ukázal, že ještě více z nich (39 %) někdy požádalo o odstranění internetového obsahu, který se jich týkal. A to buď proto, že se jim nelíbil (65 %) anebo byl příliš osobní (31 %). České výsledky jsou v těchto otázkách mírně nad světovým průměrem, nejvyšší hodnoty byly zjištěny mezi mládeží Brazílii.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.netV globálním průzkumu AVG Digital Diaries v devíti zemích na téma soukromí na internetu byly osloveny téměř 4 tisíce mladých lidí ve věku 11-16 let. Ačkoli 68 % českých respondentů změnilo nastavení na Facebooku, aby nebyli tak snadno k nalezení, jen něco přes polovinu (58 %) jich má povědomí o tom, jak je důležité soukromí na internetu a pouze 22 % dobře zná všechny své „přátele“ na Facebooku. V těchto otázkách jsou pak české výsledky hluboko pod světovým průměrem.

I v tomto věku jsou již vidět rozdílné preference mládeže v Česku, pokud jde o sdílení informací na internetu:

  • Více než jedna čtvrtina (26 %) náctiletých by s kamarádem na sociálních sítích probírala i velmi osobní a důvěrné věci.
  • Pouze jeden ze čtyř (22 %) respondentů někdy mluvil s kamarádem nebo rodinným příslušníkem o tom, že příliš sdílí informace na sociálních sítích.
  • Čeští respondenti, kteří někdy požádali o odstranění obsahu o nich, také uvedli, že ve 40 % byli původcem těchto příspěvků „přátelé jejich přátel“, což je nejvíce na světě.  
  • Pouze necelá desetina respondentů (9 %) si myslí, že o sobě na internetu sdílí příliš mnoho.
  • 16 % respondentů uvedlo, že je už někdy někdo požádal, aby odstranili obsah, který sdíleli.

Průzkum odhalil i snahy o zabezpečení svých profilů:

  • Pouze 11 % českých respondentů zamyká dveře svého pokoje. Naproti tomu více než dvě třetiny (67 %) z nich své zařízení zabezpečují heslem – i to je však na globální průměr málo (78 %). 62 % dotázaných poznamenalo, že jejich rodiče znají některá nebo všechna z jejich hesel (světový průměr je 70 %).
  • 22 % dotázaných si je vědomo toho, že rodinný příslušník prohlížel bez dovolení jejich zařízení (v USA a Brazílii je to však přibližně polovina respondentů!). 18 % respondentů dále přiznalo, že některý z jejich rodinných příslušníků někdy objevil v jejich zařízení soukromou informaci, kterou neměl nikdo vidět.

Více o průzkumu AVG Digital Diaries naleznete na: www.avgdigitaldiaries.com
Výukové e-knihy pro mladší děti: www.avg.com/ebooks/magda-and-mo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Co kdyby vaši firmu postihl nečekaný výpadek způsobený hackerským útokem, přírodní katastrofou nebo klidně chybou zaměstnance a paralyzoval tak provoz podniku na delší dobu? Bez Disaster Recovery plánu můžete v této situaci čelit ztrátě důležitých dat, dlouhodobému přerušení poskytování svých služeb i finančním ztrátám. Zjistěte, jak pomocí Disaster Recovery planningu tyto hrozby minimalizovat a rychle se vrátit k běžnému fungování firmy. 
Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.
Google oznámil vydání tří nových funkcí v prohlížeči Chrome. Mezi nové funkce patří návrhy vyhledávání na základě toho, co hledají ostatní, více obrázků pro navrhovaná vyhledávání a možnost najít návrhy vyhledávání i při špatném připojení.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek