Středa , 20. 08. 2025

Bernard

Chrome získává na Androidu lištu záložek

12. 12. 2024

12. 12. 2024

Google Chrome konečně dostává na zařízeních Android vždy viditelnou lištu záložek. V současné době se testuje jako experimentální funkce. Nové potvrzení v úložišti kódu pro Chromium (open source část Chromu) přidalo počáteční podporu pro lištu záložek v Chrome pro Android. Přestože verze Chrome pro stolní počítače mají lištu záložek od prvních veřejných verzí, nikdy nebyla přenesena na mobilní verze, a to ani na tabletech, které mají více než dostatek místa na obrazovce.

Funguje zatím jen na zařízeních s velkou obrazovkou

Funkčnost se testuje s příznakem #android-bookmark-bar. Momentálně je to jen prázdný pruh (viz snímek obrazovky níže), ale zpráva vysvětluje: „Pozdější fáze implementace vyplní/vyleští lištu záložek a přidají standardní možnosti lišty záložek.“ Zdá se také, že právě teď funguje pouze na tabletech a dalších zařízeních s velkou obrazovkou – popis příznaku funkce zmiňuje „uplatňují se také omezení tvaru zařízení“, takže omezení pravděpodobně zůstane na svém místě.

Absence lišty záložek je jedním z hlavních rozdílů mezi Chrome na tabletech s Androidem a Chrome pro stolní počítače, spolu s chybějící podporou rozšíření prohlížeče a některými chybějícími webovými rozhraními API. Webové prohlížeče třetích stran, jako je Vivaldi, již mají volitelnou lištu záložek na zařízeních Android a Safari na iPadu již léta obsahuje lištu oblíbených položek. Google zde dohání konkurenci, ale lepší pozdě než nikdy.

Ne každý používá záložky, ale přístup k určitým stránkám jedním kliknutím může být užitečným zvýšením produktivity, takže je skvělé vidět, že konečně přichází i Chrome pro Android. Zatím není jasné, které možnosti viditelnosti budou podporovány, protože hlavní designový dokument Google pro tuto funkci je skrytý před veřejným přístupem a komentáře ke kódu nevysvětlují vše. V této rané implementaci je panel vždy viditelný pod adresním řádkem, což napodobuje nastavení vždy zapnuto v Chrome pro stolní počítače.

K TÉMATU  Hudba na dotek:MEIZU M3 SENCOR

Zatím také nevíme, zda se tato změna dočká i Chrome na iPadu. Mezi prohlížeči Android a iOS jsou určité rozdíly v designu (například na iOS lze adresní řádek přesunout dolů), ale zdá se, že by to měly mít obě platformy.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Testovaný reproduktor míří do vašich domovů spíše než na cesty, venkovní párty či grilovačky, které Češi milují. Výrobce to naznačuje názvem, který nás nenechá na pochybách, že nejde o klasický přenosný reproduktor, který budete denně s sebou nosit na hřiště, byť mobility se zcela vzdát nechce. Výkon 20 W již zavdává na kvalitní zážitek z (mobilní) domácí hudby.
Když se řekne pojem „domácí tiskárna“, většina z nás si představí kompaktní inkoustovou tiskárnu. Ty jsou totiž, na rozdíl od laserových tiskáren, univerzálnější a v domácnosti využitelnější – vytisknete s nimi jak texty, tak i vysoce kvalitní obrázky a fotografie. U českých spotřebitelů jsou pak nejpopulárnější inkoustové tiskárny značek Canon, Epson a HP. V tomto článku vám nabízíme srovnání nákladů na tisk vybraných TOP modelů tiskáren od zmíněných výrobců.
V květnu 2025 dojde k ukončení jedné z nejikoničtějších komunikačních platforem – Skypu. Společnost Microsoft oznámila, že služba bude oficiálně ukončena 5. května 2025. Tento krok je součástí strategie zaměřené na konsolidaci komunikačních nástrojů a přesunu uživatelů na platformu Microsoft Teams.
Společnost Vodafone přichází s revoluční novinkou na trhu televizní zábavy. Nový set-top box Vodafone TV Play kombinuje prvotřídní zvuk Dolby Atmos, audiotechnologii od Bang & Olufsen a chytré funkce Android TV, což z něj dělá jedinečné zařízení pro moderní obývací pokoj. Zároveň Vodafone nabízí televizi i vysokorychlostní internet v jednom výhodném balíčku.

Nepřehlédněte

Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek