Pondělí , 21. 04. 2025

Alexandra

Chytrým mobilům i tabletům se v roce 2013 dařilo

Autor: Ohmega1982, FreeDigitalPhotos.net
Autor: Ohmega1982, FreeDigitalPhotos.net

04. 02. 2014

04. 02. 2014

Smartphonů se loni prodalo celkem přes miliardu kusů, tablet si koupilo dalších takřka 77 milionů zákazníků. Jak se tedy prodejcům dařilo ve srovnání s rokem 2012? To se dočtete v článku.

Autor: Ohmega1982, FreeDigitalPhotos.netDle údajů IDC dotáhl trh se smartphony loni dalšího milníku, když přesáhl miliardu prodaných jednotek – přesněji 1 004 200 000 kusů. To v řeči procent znamená meziroční růst 38,4 %, proti roku 2012 s „pouhými“  725 300 000 prodaných zařízení. Pro ilustraci dodejme i cifru z roku 2011: 494 400 000 prodaných kusů.

Celkem se mobilních telefonů (včetně těch „hloupých“) prodala 1 820 000 000 kusů s meziročním růstem 4,8 % oproti roku 2012. Z toho plyne jednoduchý závěr, klasické telefony upadají.


Tabulka znázorňuje prodané telefony za dle výrobců v roce 2013/2012.

A řekneme-li: „A“, je dobré říci i: „B“, tzn. článek by nebyl kompletní bez informací o tabletech. Jejichž trh loni též rostl, ale pomaleji. Za poslední čtvrtletí jich bylo prodáno celkem 76 900 000, což činí nárůst 28,2 % oproti stejnému období v roce 2012. To nezní vůbec špatně, nicméně pro lepší představu se sluší uvést i procenta růstu z loňského roku, kdy činil nárůst těžko uvěřitelných 87,1 % za stejné období oproti roku 2011. Jak si to můžeme vysvětlit? Hodně lidí z těch, co tablet chtěli, si jej již koupili na loňské Vánoce a nějakou dobu jim asi vydrží. Jak prosté…

TIP: Před Vánoci se notebooky prodávaly lépe

A celkový meziroční růst? Ten činil loni 50,6 % – za rok 2013 se prodalo 217 100 000, v roce 2012 tablet nakoupilo 144 200 000 zákazníků.


Tabulka znázorňuje prodeje tabletů v posledním kvartálu 2013/2012 dle výrobců. Zdroj: IDC Worldwide Tablet Tracker, January 29, 2014.

Zdroje: Digitimes, IDC

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Testovaný reproduktor míří do vašich domovů spíše než na cesty, venkovní párty či grilovačky, které Češi milují. Výrobce to naznačuje názvem, který nás nenechá na pochybách, že nejde o klasický přenosný reproduktor, který budete denně s sebou nosit na hřiště, byť mobility se zcela vzdát nechce. Výkon 20 W již zavdává na kvalitní zážitek z (mobilní) domácí hudby.
Nejsem fanouškem nakupování elektroniky či sportovního vybavení v supermarketu. Dlouhou dobu jsem byl vyloženým odpůrcem. Když jsem narazil na tuto lampu, která jakoby z oka vypadla námi testovanému Lamaxu, zaujala mě i cenou. Pak jsem ji objevil ve výprodeji za 50 % původní ceny, neodolal a 399 Kč (včetně desátek pro Babiše) vytáhl z peněženky bez okolků.
Postavili jsme proti sobě lehká, otevřená, na uších ležící sluchátka vhodná na doma i na použití venku. Konkrétně druhou generaci legendárních Sennheiser – PX100 II a zajímavý produkt švédského výrobce V-Jays. Již nyní prozraďme, že tak dramatický duel jsme tu dlouho neměli. Rozdíly jsou propastné. A to na obou stranách…

Nepřehlédněte

Těsně před Vánoci přinášíme srovnávací test čtyř malých bezdrátových reproduktorů, které se jistě ocitnou v hledáčku nejednoho „ježíška”: novinku Energy Music Box 1+ Pear, léty ověřený Lamax Sphere SP-1, nedávno zlevněný Niceboy Raze Mini a základní model Sony SRS-XB01. Který bychom doporučili?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek