Středa , 18. 06. 2025

Milan

Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

16. 09. 2024

16. 09. 2024

Člen týmu Chrome navrhuje sezení na nadcházející konferenci TPAC 2024, aby se zabýval rostoucím problémem spamu s upozorněním na webu a problémů s uživatelskými zkušenostmi. Konkrétně se zaměřuje na vyskakovací okna „povolit oznámení“, která se zobrazují, když v prohlížeči Google Chrome navštívíte určité stránky.

Cílem je změnit podobu vyskakovacího okna

Návrhář UX týmu Chrome zveřejnil plán na GitHubu, aby oznámení vypadala, jako by sama o sobě nebyla vyskakovací okna. Cílem je, aby Chrome spolupracoval s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři na hledání inovativních řešení pro správu oznámení na webu. Člen týmu, známý na GitHubu jako Heisenburger, nastínil mnoho problémů, které je třeba opravit, například to, jak nevyprší platnost oprávnění k oznámení. Oznámení jsou velmi užitečná na webech, kde potřebujete upozornění, jako je Asana, Slack nebo Trello. Bohužel existují webové stránky, které toto využijí k získání povolení pouze k tomu, aby vás spamovaly. K problému přispívá to, že vypnutí oznámení může být frustrující a matoucí, jakmile to povolíte.

Návrh nastiňuje řešení těchto problémů. Jedním z řešení je například implementace sekundárního panelu, který mohou uživatelé používat k proaktivnímu povolení upozornění pro konkrétní webové stránky. To by uživatelům zabránilo v náhodném povolení na webech jen proto, že viděli oznámení Chrome. Dalším řešením je nechat upozornění vypršet v průběhu času. Tímto způsobem budou uživatelé vědět, zda opravdu chtějí upozornění z konkrétní webové stránky, a budou mít tendenci to odmítnout, pokud měli špatnou zkušenost. Třetí řešení je složitější a vyžaduje, aby byly karty aktivní, aby mohly dostávat oznámení, a uživatel pak může „upgradovat“ oprávnění tak, aby umožňovala oznámení, i když je karta neaktivní.

Namísto pouhé práce na vlastním prohlížeči je vrcholem spolupráce s ostatními výrobci prohlížečů na TPAC 2024 na sdíleném řešení. Díky spolupráci s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři se uživatel naučí v tomto systému orientovat bez ohledu na prohlížeč, který používá. Samotné sezení má být otevřenou diskuzí, která by měla přinést ještě lepší řešení.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

VisionBooků začíná být na trhu podobně jako modelů BMW řady 3, v oněch přídomcích by se jeden pomalu ztratil. Vězte tedy, že 14Wa se objevila vcelku nedávno, s původní 14Wi nemá pranic společného, u Umax nahradil cloudbookem 14Wi-S. Námi testovaný notebook (ano, notebook) má jiný procesor, více RAM a v neposlední řadě místo na pevný disk (zároveň 32 GB eMMC) a RJ45. Mohli bychom říci, že tak tvoří mezičlánek mezi cloubookem a notebookem. Pojďme zjistit čemu se blíží víc?
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Již číslo v názvu napovídá, že tato kamera se bude v portfoliu Lamaxu řadit na jeho začátek, stává se nejlevnější modelem. Co to v praxi znamená pro zákazníka? Papírově se prakticky shoduje (popisky s piktogramy na produktových stránkách jsou prostě totožné) s dražším modelem Lamax X7.1 Naos, což vypadá lákavě.

Nepřehlédněte

VisionBooků začíná být na trhu podobně jako modelů BMW řady 3, v oněch přídomcích by se jeden pomalu ztratil. Vězte tedy, že 14Wa se objevila vcelku nedávno, s původní 14Wi nemá pranic společného, u Umax nahradil cloudbookem 14Wi-S. Námi testovaný notebook (ano, notebook) má jiný procesor, více RAM a v neposlední řadě místo na pevný disk (zároveň 32 GB eMMC) a RJ45. Mohli bychom říci, že tak tvoří mezičlánek mezi cloubookem a notebookem. Pojďme zjistit čemu se blíží víc?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek