Úterý , 26. 11. 2024

Artur

Průzkum: televize v roce 2010

10. 05. 2010

Agentura Mediaresearch se ptala respondentů, jak si představují televizi v roce 2010. Nejčastěji žádanými funkcemi jsou možnost připojení na internet, zobrazování ve 3D a využití televize jako univerzálního multimediálního centra. Průzkumu na internetovém netpanelu se zúčastnilo 998 respondentů starších 15 let.

Televize budoucnosti má dle respondentů především podobu multimediálního zařízení. Nejvíce dotazovaných (15 %) by v TV uvítalo možnost internetového připojení. Dále lidé od televizorů příštího desetiletí očekávají 3D obraz (13 %), který není jen hudbou budoucnosti ale od poloviny dubna 2010 již dostupným zbožím na českém trhu.

Více než desetina respondentů si představuje televizi jako náhradu za PC, která bude obsahovat vestavěné přehrávače a pevný disk. Dalších deset procent dotazovaných by v televizi uvítalo archiv pořadů s videopůjčovnou, díky kterému by si mohli organizovat vlastní televizní program.

Více než dvě pětiny respondentů nedokázaly na otázku představy o televizi v roce 2020 odpovědět. Většina uvedených funkcionalit již ve světě i u nás existuje, nejsou ale masově rozšířené, nebo o nich lidé nemají povědomí.
 

 

Kromě funkcí, lidem záleží také na kvalitě. Sedm procent respondentů by do budoucna uvítalo zkvalitnění obrazu a zvuku, což do značné míry souvisí se sílou signálu vysílání a použitými technologiemi.

Podle šesti procent respondentů by „televize budoucnosti“ měla mít možnost alternativního ovládání – hlasem, dotykem a případně i pohybem. Okrajově respondenti zmiňují také interaktivní funkce (4 %), na které jsou lidé zvyklí z počítače.

Z ostatních odpovědí respondenti dále uvádí již jen možnost výběru jazyka vysílání, titulků a možnost přeskočit reklamy (v současnosti částečně dostupné).
 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Google přináší generativní umělou inteligenci a to přímo do své aplikace Mapy Google. Nově pomohou uživatelům najít zajímavá místa pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Tato funkce bude odpovídat na dotazy týkající se doporučení restaurací nebo nákupů, například pomocí svého LLM „analyzuje podrobné informace Map o více než 250 milionech míst a důvěryhodné statistiky od naší komunity více než 300 milionů přispěvatelů, abyste mohli rychle zjistit, kam jít.
Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?
Po odolném reproduktoru, který jsem pořádně potrápil, si dnes představíme další kousek, který sice autem přejíždět nehodláme, ale pod vodu se koukne – nabízí krytí IPx7. Zaujmout chce jinými zbraněmi – kvalitním prostorovým zvukem, dobrými basy, výkonem 12 W a výdrží akumulátoru přes 7 hodin.
Testovaný reproduktor míří do vašich domovů spíše než na cesty, venkovní párty či grilovačky, které Češi milují. Výrobce to naznačuje názvem, který nás nenechá na pochybách, že nejde o klasický přenosný reproduktor, který budete denně s sebou nosit na hřiště, byť mobility se zcela vzdát nechce. Výkon 20 W již zavdává na kvalitní zážitek z (mobilní) domácí hudby.
Pro dnešní recenzi, či spíše preview, jsme konkrétně zvolili prostřední variantu powerbanky značky Lamax s kapacitou 15 000 mAh (existují ještě 10 000 mAh a 20 000 mAh). Prostě zlatou střední cestu jako optimální volbu pro náročnějšího kupce, který nechce neustále řešit dobíjení záložního zdroje pro svůj mobilní telefon a popř. jej využije pro tablet i úsporný notebook s USB-C napájením.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek