Středa , 09. 04. 2025

Dušan

Průzkum: televize v roce 2010

10. 05. 2010

Agentura Mediaresearch se ptala respondentů, jak si představují televizi v roce 2010. Nejčastěji žádanými funkcemi jsou možnost připojení na internet, zobrazování ve 3D a využití televize jako univerzálního multimediálního centra. Průzkumu na internetovém netpanelu se zúčastnilo 998 respondentů starších 15 let.

Televize budoucnosti má dle respondentů především podobu multimediálního zařízení. Nejvíce dotazovaných (15 %) by v TV uvítalo možnost internetového připojení. Dále lidé od televizorů příštího desetiletí očekávají 3D obraz (13 %), který není jen hudbou budoucnosti ale od poloviny dubna 2010 již dostupným zbožím na českém trhu.

Více než desetina respondentů si představuje televizi jako náhradu za PC, která bude obsahovat vestavěné přehrávače a pevný disk. Dalších deset procent dotazovaných by v televizi uvítalo archiv pořadů s videopůjčovnou, díky kterému by si mohli organizovat vlastní televizní program.

Více než dvě pětiny respondentů nedokázaly na otázku představy o televizi v roce 2020 odpovědět. Většina uvedených funkcionalit již ve světě i u nás existuje, nejsou ale masově rozšířené, nebo o nich lidé nemají povědomí.
 

 

Kromě funkcí, lidem záleží také na kvalitě. Sedm procent respondentů by do budoucna uvítalo zkvalitnění obrazu a zvuku, což do značné míry souvisí se sílou signálu vysílání a použitými technologiemi.

Podle šesti procent respondentů by „televize budoucnosti“ měla mít možnost alternativního ovládání – hlasem, dotykem a případně i pohybem. Okrajově respondenti zmiňují také interaktivní funkce (4 %), na které jsou lidé zvyklí z počítače.

Z ostatních odpovědí respondenti dále uvádí již jen možnost výběru jazyka vysílání, titulků a možnost přeskočit reklamy (v současnosti částečně dostupné).
 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Tato věc patří do trochu jiného soudku, než běžně testujeme. Značka TrueLife patří do portfolia české společnosti elem6, které čítá také značku Lamax. Zaměřuje se na elektroniku určenou k péči o zdraví či tělo jako elektrické kartáčky, chytré váhy či teploměry, tlakoměry. S jednou takovou novinkou vás zkusíme v rychlosti seznámit.
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Vinylové desky (LP) se v posledních letech dokázaly vrátit na výsluní a jejich prodeje rostou. I malé dítě dnes stále ví, jak gramofonová deska vypadá. S audiokazetami či „cédéčky“ to ale, alespoň zatím, na podobný comeback nevypadá. To však nebrání tomu na tyto hudební nosiče alespoň zavzpomínat.
O bitcoinu a dalších kryptoměnách se dnes mluví skoro všude. Pořád ještě není pozdě se o tuto oblast začít zajímat. Vysvětlíme si, co to kryptoměny jsou a poradíme, jak si koupit bitcoin, litecoin nebo třeba ethereum. A zkusit s námi můžete i vlastní těžbu na svém počítači.
Říká se, že „internet nikdy nezapomene“, ale to je jen zbožné přání. Ukládání dat na servery vyžaduje peníze, čas a úsilí. Nakonec něco, na čem vám záleží, bude z webu navždy vymazáno. Dobrá zpráva je, že s tím můžete něco udělat už teď.

Nepřehlédněte

Digitální bezpečnost není vázaná jen na období Vánoc, ale je aktuální po celý rok. V našem článku se zaměříme na to, jak efektivně chránit sebe a své blízké před online hrozbami. Od tipů na bezpečná hesla až po prevenci phishingu - získáte praktické rady a informace, které vám pomohou udržet digitální bezpečnost v každodenním životě.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek