Sobota , 15. 06. 2024

Vít

Autorádio JVC KD-G 351: levné, schopné a kvalitní

14. 11. 2008

Autorádio je vystaveno extrémním podmínkám. Můžete zvolit levné, dobře vybavené, ale neznačkové zařízení, které těsně po záruce „shoří“, nebo oželíte některé funkce a koupíte prověřené značkové. JVC KD-G 351 je zástupcem značkových autorádií, přitom za příznivou cenu nabízí dostatek funkcí.

U neznačkových autorádií aktuálně narazíte na přemíru inovace, kdy za nevelký peníz (do 3 tisíc) můžete získat podporu USB, SD karet, bluetooth a dokonce i paměť integrovanou v odnímatelném panelu. Pokud byste něco podobného chtěli po značkovém rádiu, budete muset obětovat o nějaké 2 tisíce více. Zda se vám vyplatí takto dotovat zloděje autorádií, nechám na vás… JVC KD-G 351 je rozumným kompromisem, který nabízí USB vstup, slušné zpracování a kvalitu, přičemž cenou mírně překračuje 2 tisíce korun.

MP3, USB a externí vstup

JVC KD-G 351 je charakteristické USB vstupem, což je dnes jeden z nejlepších způsobů přenosu a uchovávání hudby. Samozřejmostí je podpora MP3 a WMA souborů. Hodit se může i line-in vstup na předním panelu. Uváděný výkon 4 x 50 W by měl stačit skoro každému. Mohutnost zvuku řeší v autě stejně především reproduktory, ne zesilovač ani přístroj jako takový. Přikoupit lze i dálkové ovládání. Postrádat tak lze snad jen Bluetooth pro přenos hudby s tímto standardem vybavenými přístroji, nebo pro handsfree z mobilu.

Pouzdro na odnímatelný přední panel není součástí základní výbavy

Vzhled si posoudí každý sám, osobně jsem spokojen s decentností provedení, ze které poněkud nepovedeně vyčnívá jen „stříbrný úsek“. Podsvícení je červené a nijak rušivé. Displej je dobře čitelný, i když nikterak veliký.

Slušné ovládání

Ovládací prvky jsou intuitivně poskládané a pracuje se s nimi převážně dobře. 4směrové kolečko pro navigaci po skladbách a složkách je na dobré pozici, nicméně mohlo být větší. Ale dá se na manipulaci s ním zvyknout. Zvukový výstup je velice dobrý, projev se zdá mírně ostřejší s výborně čitelnými výškami a středy (testováno v autě se samostatnými výškovými reproduktory). Basy se neměli moc šanci projevit díky nedostatečně dimenzovaným reproduktorům. Citlivost tuneru se zdála mírně horší, ale to lze objektivně těžko hodnotit (velký vliv má kvalita rozvodu v automobilu).

ID3 tagy jsou podporovány, ale diakritika zobrazena není. Při procházení USB se dozvíte jména složek i informace z ID3

Až 2 500 skladeb na USB

Při práci s USB je rychlost reakce na snesitelné úrovni. Z asi pěti USB pamětí ani jedna nebyla odmítnuta. Největší testovaná velikost byla 2 GB (v případě zájmu po čase doplním podporu vyšších kapacit). Na USB disku je podporováno maximálně 2 500 souborů v 255 složkách (999 souborů na jednu složku max.). Toto číslo je jistě dostatečné. Neměly by být připojovány USB rozbočovače, pevné disky nebo čtečky karet (u těch je ale funkčnost teoreticky možná). Pokud máte přenosný MP3 přehrávač s USB konektorem, dost možná jej bez potíží připojíte.

K TÉMATU  Blu ray i jiným krabičkám odzvoní

Téměř bez výhrad

Po měsíčním používání jsem nezaznamenal výraznější nedostatky až na jeden problém. Odnímatelný přední panel se špatně sundává a zase nasazuje zpět. Zde řešení bohužel pokulhává a manipulace zabere o něco více času, než by člověk tušil. Jinak je ale JVC KD-G 351 kvalitním zařízením za lepší cenu, než byste čekali.

Video s ovládáním a provozem autorádia

 

Plusy a mínusy
+ kvalita zpracování – nekomfortní zandavání a vyndavání předního panelu
+ dostatek funkcí (USB, MP3/WMA, Aux IN) – vzhledem k ceně nic dalšího
+ výkon a zvuk  
+ intuitivní ovládání  

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Naos znamená posvátnou schránu pro sochy bohů. Co tím chce asi Lamax říci? Má přidomek evokovat nečekané schopnosti novinky? Modelové číslo X7.1 naopak naznačuje dílčí evoluci předchozí X7 Mira. Jak zní tedy odpověď? Nepůjde jen o evoluci, zjistíte záhy, protože přibylo nejen funkcí, ale též vybavení včetně dálkového ovladače a mnoho dalšího. Čekejme více, než byste tipovali, není to jen o dálkovém ovladači.
Dnešní test se zaměří na dvě akční kamery Lamax a BML od českých značek, které své produkty navrhují samy s výrobou v Číně. Pokud jde o parametry, výbavu i samotný hardware, vcelku se podobají. Proto jsme je postavili tak říkajíc do ringu v jednom článku. Kdo si vedl lépe?

Nepřehlédněte

Německý výrobce Rollei se primárně zaměřuje produkci akčních kamer, stativů a vybavení pro fotografy. My jsme měli možnost otestovat jednu ze tří nabízených autokamer, a sice model DVR-318, kterou pořídíte ve značkovém eshopu za 3 490 Kč, čímž se stává vlajkovou lodí (do auta) firmy v této kategorii.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek