V květnu 2023 představila společnost Meta AI Sandbox, testovací prostředí pro své generativní nástroje umělé inteligence pro reklamu, které tvoří velkou část příjmů společnosti. Od testování nástrojů umělé inteligence na malé skupině až po plnohodnotné zavedení všem inzerentům společnost minulý měsíc představila funkce pro reklamní kreativitu ve Správci reklam Meta. Nyní se však Meta rozhodla, že nedovolí používat své generativní nástroje AI inzerentům politických kampaní a dalších regulovaných odvětvích, jako je bydlení, zaměstnanost, úvěry, sociální otázky, zdraví, farmacie nebo finanční služby.
Nepravdivé informace během voleb
Mluvčí Meta uvedl, že tento krok přichází v době obav zákonodárců ohledně používání AI k šíření dezinformací během voleb. Mezi generativní funkce AI patří „Background Generation“, která vytváří pozadí, které se dobře hodí k produktu inzerenta. Další funkce nazvaná „Image Expansion“ automaticky upravuje poměr stran média tak, aby se vešel do různých typů médií. Mezitím „Text Variations“ pomáhají inzerentům vytvořit více než jednu textovou kopii pro jejich produkt.
Meta přidala na své webové stránky poznámku: „Jak pokračujeme v testování nových nástrojů pro vytváření generativních AI reklam ve Správci reklam, inzerenti provozující kampaně, které se kvalifikují jako reklamy na bydlení, zaměstnání nebo úvěry nebo sociální otázky, volby nebo politiku nebo související se zdravím, farmaceutickými nebo finančními službami, nemají v současné době povoleno používat tyto generativní funkce AI.“
„Věříme, že tento přístup nám umožní lépe porozumět potenciálním rizikům a vybudovat správná ochranná opatření pro použití generativní umělé inteligence v reklamách, které se týkají potenciálně citlivých témat v regulovaných odvětvích,“ stojí dále v poznámce.
Nick Clegg, prezident globálních záležitostí ve společnosti Meta, nedávno řekl: „Aktivně zvažujeme nové politiky. Pokud jde o používání generativní umělé inteligence v politické reklamě, to je jednoznačně oblast, kde musíme aktualizovat naše pravidla. Protože se k tomuto účelu používá nová technologie, včas o tom učiníme oznámení.”
Příprava na volby v USA?
Reklamní standardy společnosti zakazují šíření dezinformací, ale neříkají nic konkrétního o používání AI: „Meta zakazuje reklamy, které zahrnují obsah odhalený ověřovateli faktů třetích stran. Inzerenti, kteří opakovaně zveřejňují informace považované za nepravdivé, mohou mít omezení na jejich schopnost inzerovat v technologiích Meta.“
V rozvíjejícím se prostředí správy internetu je stále jasnější, že státy přizpůsobí své právní rámce a technické nástroje tak, aby regulovaly, jak jejich občané interagují s nově vznikajícími generativními nástroji umělé inteligence.
Bidenova administrativa nedávno podepsala výkonný příkaz k omezení rizik spojených s AI. Objednávka však přímo neřeší nedávný pokrok v generativní umělé inteligenci. Vzhledem k tomu, že zemi příští rok čekají volby, lze očekávat tsunami dezinformací v podobě deepfake videí, zkreslených narativů a falešných zpráv plujících na sociálních sítích.