Pondělí , 25. 08. 2025

Radim

Semafory s umělou inteligencí mohou snížit emise z vozidel

16. 11. 2023

16. 11. 2023

Znečištění motorovými vozidly významně přispívá ke znečištění ovzduší na celém světě, což z něj činí globální i místní problém. Je zodpovědné za uvolňování znečišťujících látek do atmosféry, jako je oxid uhelnatý, oxidy dusíku, pevné částice a uhlovodíky.

Snížení emisí

Aby se snížila tato nebezpečná forma znečištění ovzduší, výzkumník používá strojové učení k vytvoření systémů řízení semaforů, které jsou společensky a ekologicky uvědomělé, takže jsou ideální pro snižování emisí z vozidel. Yu Yang, odborný asistent informatiky a inženýrství na P.C. Rossin College of Engineering and Applied Science a jeho tým pracují na tříbodové strategii, která by umožnila pravidelnější dopravní tok s méně nebo kratšími zastávkami.

Auta stojící na semaforech v přeplněných městech významně přispívají k lokalizovanému znečištění ovzduší. Touto činností jsou zvláště postiženi jedinci, kteří mají astma nebo jiné zdravotní poruchy, které zvyšují jejich citlivost na částice ve vzduchu. Výzkumníci vytvoří levné mobilní zařízení se senzorem kvality vzduchu, které bude lokalizovat oblasti s vysokým znečištěním a porozumí ekologickým potřebám různých míst. Například nemocnice může být domovem pro vyšší počet zranitelných lidí, kteří vyžadují větší ochranu.

„Tato data použijeme k vývoji prostorově-časového modelu učení difúze grafů, abychom určili dopravní situaci v našem testovacím městě Newark, New Jersey,“ řekl Yang. „Jinými slovy, jak vypadá doprava a znečištění ovzduší v různých časových okamžicích na různých místech?“

Pomocí techniky zesíleného učení vědci prozkoumají, jak regulace dopravních signálů zlepšuje kvalitu ovzduší tím, že zohlední dopravní signály v okolí města a prozkoumají jejich fungování.

První svého druhu

    „Jde o první projekt svého druhu, který začlenil sociální složku do systému řízení dopravy,“ řekl Yang. „Při řešení skutečného problému bereme technický i sociální pohled.“

    Výzkumníci také vezmou v úvahu interakce mezi člověkem a systémem, které zahrnují to, jak si jednotlivci skutečně vybírají a používají automobily v městském prostředí. Yang tvrdí, že předchozí výzkum v této oblasti vychází z předpokladu, že si lidé vybírají své jízdy náhodně. To však není pravda, což naznačuje, že algoritmus týmu lze zlepšit použitím tohoto druhu dat, aby bylo přesnější předpovídat, jak uživatelé skutečně interagují se systémem.

    K TÉMATU  Malý multimedián: preview DViCO TViX HD 4130SH

    Hlavním cílem společnosti Yang je vytvořit webový systém, který obyvatelům měst ukazuje úrovně kvality ovzduší specifické pro dané místo, aby se mohli kvalifikovaně rozhodovat o tom, co dělají, kdy to dělají a kde to dělají. Tento systém by byl doplněn modelem řízení dopravy, který by úředníkům městské dopravy umožnil řídit signály v reálném čase a přizpůsobovat je tak, aby změnily jejich fungování za účelem zmírnění kvality ovzduší v nejvíce znečištěných oblastech.

    Zdroje článku:
    sdílet
    tisknout

    Témata pro vás

    Výběr článků

    Po odolném reproduktoru, který jsem pořádně potrápil, si dnes představíme další kousek, který sice autem přejíždět nehodláme, ale pod vodu se koukne – nabízí krytí IPx7. Zaujmout chce jinými zbraněmi – kvalitním prostorovým zvukem, dobrými basy, výkonem 12 W a výdrží akumulátoru přes 7 hodin.
    Jedním z dalších Umaxů, které plánujeme otestovat, bude v dubnu nebo květnu 10palcový tablet s pouzdrem v klasickém stylu. Kromě tohoto skoro kapesního počítače plánujeme i test většího brášky Umax 11Wa, dále zabrousíme opět mezi reproduktory s Niceboy Raze, něco také natočíme nejen v akci s Niceboy Vega 5 Fun, ale také v automobilu s Rollei CarDVR-318.

    Osobně jsem podlehl kouzlu malých 10 až 12palcových notebooků či hybridních tabletů s klávesnicí. Jsou však lidé, kterým na velikosti záleží, i když výkon moderních 4jádrových Atomů by jim zcela stačil i s 2 GB RAM. Pro ty nabízí Umax řešení v podobě ultra-levného 14palcového notebooku…

    Nepřehlédněte

    Již číslo v názvu napovídá, že tato kamera se bude v portfoliu Lamaxu řadit na jeho začátek, stává se nejlevnější modelem. Co to v praxi znamená pro zákazníka? Papírově se prakticky shoduje (popisky s piktogramy na produktových stránkách jsou prostě totožné) s dražším modelem Lamax X7.1 Naos, což vypadá lákavě.

    Odebírat novinky

    Přihlásit se

    Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

    Nahlásit článek