Středa , 04. 12. 2024

Barbora

Diskuze k článku

10 Responses

  1. Re: Test Sony HXR-NX70E – odolná profesionální kamera
    Zdravím všechny, asi spíše náhodné čtenáře této recenze! Vidím, že stránka s datem 12 prosince minulého roku nemá ani jeden komentář do této doby (je 17.února rok po domnělém konci světa). Je to nejspíš tím, že se jedná o opravdu neskutečně předraženou kamču. V době, kdy nás zaplavují ze všech stran reklamy na „levný, levný, levnější a skoro zadarmo, no nekupte to“ je to nejspíš konec…
    Jako vlastník této kamery jsem uvažoval o obšírnějším doplnění jinak opět perfektně zpracované, věcně a informativně prakticky dokonalé Romanovy recenze, ale možná bude stačit, když se omezím jen na jednu, dvě zkušenosti.
    S kamčou natáčím už bezmála 3/4 roku a to poměrně intenzivně, i když nikoliv doslova denně. Mohu říci, že se s ní pracuje velmi dobře, ale bohužel ji doporučit nemohu. Jde o perfektní design, zpracované tělo, jak to výstižně popisuje v recenzi Roman, ale to, co bylo nacpáno dovnitř, je velmi, velmi mírně řečeno horší. Mám silný a podle mého názoru opodstatněný dojem, že firmou Sony bylo použito právě onoho povedeného designu, aby byly zužitkovány typově starší součástky, válející se bez užitku někde po skladech. Nebudu se vyjadřovat ke snímacímu čipu a procesoru, ty jsou snad O.K. Barevné podání je vskutku věrné, kamča nepřebarvuje, ačkoliv intenzivně zářící barvy v duchu Lentilek jsou u uživatelů „kamerek na dovču“ v módě. Tak, jako jsme ztratili čich, naše uši „trénované“ neustálým lomozem a uměle vyburcovaným zvukem televizoru nebo sluchátek MP trojky už nejsou schopny zachycovat jemnější zvuky a šelesty, ničíme si schopnost zrakového rozlišování jemných barevných odstínů vyžadováním nepřirozeného přebarvení obrazu.
    I shoda barevnosti obrazu na LCD displayi a v hledáčku je oproti Canonkám perfektní. Hledáček je druhou „velkoplošnou obrazovkou“ a je opravdu príma. Kvůli tomu je asi cena tak vysoká, protože z praxe víte, že kamerky za 30 tisíc mají hledánky dosti ubohé. Osobně nechápu, proč nejde takový perfektní hledánek pro toho, kdo by ho využil, dokoupit ke kamerám zvlášť a připojit přes ejdž-dý-em-aj nebo jiný konektor s tím, že pro něj bude na kameře univerzální úchyt. Kdo je náročnější, dokoupil by si k jinak mnohem lacinější a přitom dobré kamerce. (Samozřejmě nesmyslná cena „volitelného“ hledánku by mnohé odradila).
    Kamera má dobrý, příjemně tuhý prstenec a pár dalších výhod, které Roman dobře uvedl, ale to je tak všechno.
    Softwarové, to jest firmwarové vybavení je neskutečně chudé, dalo by se říci ubohé a nesrovnatelné s komerčními typy kamer Canon a Panasonic. Pro mne je to u takto drahého přístroje třídy PRO až neuvěřitelné! Chápu, že Sony logicky pokládá za zbytečné vybavit kameru několika více volbami úrovně teploty chromatičnosti + automatikou + 3 dalšími manuálně volitelnými nastaveními této hodnoty + kolečkem pro plynulé nastavení této hodnoty barevné tonality jako u Paňáka 160 (ted nevím přesně ta písmena v označení), ale na straně druhé by se jedna dvě předvolitelná nastavení hodila. Chybějící tlačítko pro nastavování expozičního času je u takovéto kamery už naprostým zvěrstvem.
    Co je opět jako u mnohých kamer Sony strašlivé, je zvuk. Stereo podání (kamera naštěstí nemá ono módní 5+1, aby bylo slyšet kameramanovo sípání a mlaskání za kamerou) by bylo O.K., i když po jednom resetování tlačítkem reset mi vypadl pravý kanál (naštěstí opětovný reset pomohl), ale dynamika zvuku ani při použití parádně drahého a jinak dobrého externího májku ECM-XM2 není nic moc, opět mírně řečeno. Zabudovaná limitace úrovně skutečně stahuje úroveň zvuku na minus 6dB a to at se děje, co se děje. Ještě s chybou charakteristickou pro laciné přístroje let 70tých minulého století, tedy se zpožděnou reakcí. V odb. servisu Elvia v Praze mi bylo řečeno, že přenastastavit úroveň auto-limitace nelze…bum!
    Nejděsivější součástí kamery je sklo Sony G-lens. Tedy, přátelé, já měl tu čest pracovat se Sony HDR (a nějaká další písmena) 500VE, starším typem kamči s HDD, která měla sklo G a obázek byl perfektní! Ale abych musel uvažovat o posudku s kulatým razítkem (za tučný honorář), to jest soudního znalce na objektiv, který má jasnou chromatickou aberaci, to mi připadá u kamery třídy PRO jako nestoudnost!!! Ještě k tomu je transfokátor při zapnutém active steady stabilizátoru uměle rozšířen o další přiblížení, aniž by se kdo ptal, jestli o to uživatel stojí. Toto elektronické přiblížení samozřejmě zmíněnou chromatickou, to jest barevnou aberaci parádně zdůrazní.
    Po několikanásobné korekci v odborném servisu jsem došel k tomu, že při sledování obrazu z kamery si mnu oči, střídavě nasazuji a sundavám brýle a je mi to, lidově řečeno, prd platné. Obraz je „rozeblitý“, jak to jinak napsat. K ostrosti a „konkrétnosti“ obrazu z mé bývalé Canon HF21 (pokračovatelkou je Canon G10, k mání nyní za rozumnější peníze těsně nad dvacet tyček, jak se prý říká tisícům v Brně) má obraz z tohoto „profíka“ daleko, předaleko, za devatero horami a devatero řekami, řekl bych.
    Myslím, že nemá cenu vytyčovat další nedostatky, kterých je, bohužel, neuvěřitelná spousta.
    Já jsem tuto kameru v této cenové hladině kupoval právě proto, abych se vyhnul různým takovým těm muškám až masařkám komerčních kamer. Byl jsem bláhově přesvědčen, že když obětuju takto velký peníz (na půjčku!), budu mít moderní, ošetřený, jak se říká, přístroj s profi servisem v případě nutnosti. Oboje předpokládané se ukázalo být bláhovým snem.
    Jsem si vědom, že chudáka kamerku, která leží vedle mne na stole, drtím tím, co o ní píšu. Je mi to samotnému, a z daleka nejen kvůli kapse, líto, ale resumé bohužel zní: V žádném případě koupi této kamery n e d o p o r u č u j i.

    1. Re: Test Sony HXR-NX70E – odolná profesionální kamera
      P.S. Tuto doplňující poznámku jsem psal v noci a nakonec mi to přišlo ráno trochu líto, i když vím, že pravdu dím (aby se to rýmovalo). Přestože si myslím, že tento typ kamery bude už neprodejný díky nasazení nových modelů do prodeje – a v tom je reálná naděje, že se Sony vzpamatuje a sníží cenu této kamči na polovičku! – připojím pár rad pro ty, kteří by si přece jenom chtěli kamerku koupit.
      Přece jenom nějaké přednosti má: například už byla zasněžená jak sněhulák, když jsem s ní natáčel za hustého sněhánkování, a vůbec jí to nevadilo.
      Tak za prve: Počkejte, než se Sony vzpamatuje a cenu radikálně sníží. Jestli mají příslušní zodpovědní manažeři jen trochu rozumu a kamerky zabírají místo ve skladech, nebude to zas tak dlouho trvat.
      Za druhé: V žádném případě nekupujte „zajíce v pytli“ přes internet. Co ušetříte na ceně (a moc to nebude, protože kamenné obchody srovnávají ceny s e-shopy, např. Škoda), to dáte za poštovné navíc, běhání a vybavování reklamací či oprav. Kupte kameru v kamenném obchodě, kde trvejte na prozkoušení! Zjistil jsem u více typů kamer, že se vlastnosti vč. barev. podání, ale i všeho ostatního kus od kusu dost liší!!! Takže může být, že vaše NX70ka bude mít automatiku nahr. zvuku nastavenu dobře a objektiv nebude mít chroma-vadu (sám jsem měl v ruce 3 Sony-CX730ky, kdy jedna z nich měla chroma-vadu jak prase velkou a zvuk měly všechny tři rozdílný).
      Je možné, že NATREFÍTE NA DOBRÝ KUS ZA PODSTATNĚ NIŽŠÍ CENU nebo že Sony už mezitím dodal novou, vychytanou sérii těchto výrobků.

      1. Re: Test Sony HXR-NX70E – odolná profesionální kamera
        Pane Jaroš moc Vám děkuji za všechny podané informace. Stejně tak děkuji tvůrcům http://www.digilidi.cz za obsáhlé recenze videokamer! Je za tím cítit síla nadšenců, ale především i profesionálů! Díky!

  2. Re: Test Sony HXR-NX70E – odolná profesionální kamera
    Zdravim, mal som tuto kamerku takmer 2 roky a som rad ze som sa jej zbavil. Okrem spominanych chyb mal obraz este jednu taku nevidanu vadu: Zaostrovanie bolo nesumerne. Skratka ked som stal pred niecim rovnym a preostroval som manualne, tak sa dalo docielit ze na jednej strane bol obraz ostry (ani ta ostrost nebola taka aku pozname 🙂 a na opacnej strane bol obraz rozmazany (zvlastne skaredo rozmazany). Toto sa javilo len pri odzoomovanych zaberoch.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výběr článků

Spousty souborů, videa, obrázky a hudba se závratnou rychlostí rozrůstají, a už ani nevíme, kam s nimi. Než bude vše přístupné a dostupné online ještě chvíli potrvá, a tak se v mezičase můžeme upírat jedině k pevným diskům. A pokud to má mít řád a efekt, chce to síťové úložiště NAS.

Niceboy voděodolné reproduktory umí, o tom jsme se již několikrát přesvědčili (např. první Raze nebo Raze 2 Twins). Dnes rozbalíme novinku Raze 4 Origin, která chce kromě krytí IP67 oslovit také výkonem 20 W a výdrží kolem 20 hodin a FM rádiem s integrovanou anténou. Nic z toho nezní špatně, tak uvidíme v recenzi.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek