Prodeje gramodesek dramaticky rostou, stejně tak přibývá lidí poslouchajících hudbu z gramofonu. Analogově. Je to nostalgie, je to magie, může to být i kvalitní zvuk. Ale má to smysl?
Akční kamery nejsou novinkou, stejně tak model 420 od německého výrobce Rollei již na českém trhu nahradil novější 425, který se však liší jen několika parametry. Pro většinu lidí jde spíše jen o hračku pro teenagery, bližší zkušenost však prokáže, že toho umí mnohem víc. Nabízí dost i dospělým.
Pojďme pokračovat v recenzi fotoaparátu Sony RX10 III, jejíž první část jsme vydali před týdnem. Dnes se budeme věnovat fotografiím a popisu příslušenství. Máme pro vás také ještě jedno, řekněme akčnější, video včetně nočního natáčení. Takže videu se nevyhneme zcela.
© 2017 - 2024 digilidi.cz
38 Responses
Analog
Pěkný článek.Je to náročné,ale o tom to je.Jasně,musíš poslechnout celou stranu a nelze přeskakovat…ale o tom to je.Musíš desky čistit,čistit hrot,udržovat…Je to prostě osobní vztah…ale…o tom to je.
Pěknou a inteligentní holku také neutáhneš na „krabičák“ a spoustu hloupých keců v zaplivané čtyřce,musíš investovat (čas,peníze,inteligenci),ale vyplatí se …a o tom to je.
Jinak ale pěkný článek.Myslím,že jsem oba pochopili o čem to je :-).
Velice pěkný článek. Myslím,
Velice pěkný článek. Myslím, že kolega to vystihl uplně přesně. Je to náročnější, pracnější, zabere to více času ale…. o tom to je ! Jsem Dj a po celou dobu co se zajímám o hudbu jsem hrál digitální formu zvuku. Něco se ve mě však zlomilo tehdy, kdy jsem si vyzkoušel na vlastní kůži hrát s desek a gramofonů. Od té doby nechci nic jiného. Vyrůstal jsem v 90. letech a éru gramodesek se Spejblem a Hurvínkem nebo Vladimíra Menšíka pamatuji velmi dobře. Nostalgie u mne převládá a půjdu dál v těchto stopách.
No,vím o čem je gramec.Dnešní
No,vím o čem je gramec.Dnešní generaci ořezaných formátů mp3 to lze dost těžko vysvětlit.Bohužel doba jde směrem k horší kvalitě ve všech směrech a prohlašuje to za POKROK.Ale to je jen marketing.Starý dobrý analog i v televizi a radiu byl a je daleko lepší než digitál.Dnešní posluchači ohlušení sluchátky to asi nepoznají,ale digitální ořez muziky na 16 khz není nic co by znělo přirozeně nebo pohodově.Proto autor ihned poznal rozdíl,jak TO HRAJE PŘIROZENĚ A PĚKNĚ.Ano,digitál hraje taky pěkně,ale převodník není laciná záležitost.Mě stál 24 tisíc korun.Lacinější převodník je slyšet.Což většina hluchoňů neřeší,a proto výrobci budou vyrábět stále horší a ještě horší výrobky.Protože to PROSTĚ STAČÍ.Lituju budoucí generace.Budou poslouchat v kvalitě středovlnného rádia…..
Já taky vím, o čem je dnešní gramec
Já taky vím, o čem je dnešní gramec: v lepším případě o nostalgii, v horším případě o sebeklamu a v nejhorším případě o frikulínství a/nebo snobismu. „Technicky“ je na tom sebelepší gramec bídně ze samé podstaty věci (šum, dynamický rozsah, přeslechy, lupance atd.). Kvalitní digitál je na tom co se týče technických limitů lépe.
Pokud má v něčem gramec výhodu, tak je to jedna jediná věc: ve většině případů lepší mastering nahrávek. Přesněji řečeno – komerce vycházející digitálně míří na „většinového“ zákazníka a je v drtivé většině případů zmršena „moderním“ masteringem (tzv. Loudness War). Ovšem náročný posluchač má možnost nakupovat kvalitní digitální Hi-Res nahrávky od renomovaných vydavatelství jako MFSL apod. U gramofonových desek je situace jiná, protože je v drtivé většině případů kupují nároční posluchači, takže vydávat „moderně zmršené“ verze gramofonových desek nemá žádný smysl. Takže zde je rozdíl v tom, že při nákupu digitálních nahrávek musí zákazník vybírat mnohem obezřetněji než zákazník nakupující desky.
S cenou kvalitního reprodukčního zařízení souhlas – kvalitní transport a DAC nejsou za hubičku. Ovšem kvalitní gramofon, přenoska a předzesilovač taky ne, takže z tohoto pohledu je to prašť jako uhoď.
Co se týče spotřební kategorie, tak tam je to samozřejmě bída. Ale tu hlavní bídu nedělá zdroj zvuku (nechcete doufám tvrdit, že nějaká atrapa gramofonu za 3 tisíce Kč hraje lépe než CD přehrávač za stejnou cenu, že ne). Největší bídu samozřejmě dělají reprobedny. Jenže ty byly v levné kategorii příšerné vždycky a (asi) vždycky tomu tak i bude. Levné zesilovače jsou na tom z hlediska šumu a zkreslení dnes lépe, ale to už tak velký vliv jako reprobedny nemá. Co se jednoznačně zhoršilo, je akustika typického obýváku. Dřív bylo běžné mít obývák plný „krámů“, dnes jsou moderní „holoobýváky“.
Co se týče rozhlasového a televizního vysílání: rozhlas se dřív poslouchal převážně z různých tranzistoráků, „jezevčíků“, „dráťáků“ a dalších obskurních zařízení. Že by na tom byl poznat rozdíl mezi zdrojem zvuku ve studiu (deska/pásek vs MP3) nebo typu přenosu (FM vs. DAB) si opravdu nemyslím. TV se zase typicky poslouchala přes reproduktory vestavěné v televizoru. Ty v CRT televizorech asi opravdu většinou hrály lépe než ty vestavěné v dnešních „placatých“ televizorech, ale že by na tom byl poznat rozdíl mezi analogem a digitálem si taky nemyslím. Navíc dnes je běžné mít k TV připojené domácí kino – typicky samozřejmě nějaký plastikový křáp – ale i nejhorší domácí kino je s reproduktory vestavenými do CRT televizoru minimálně srovnatelné, ne? Samozřejmě bylo i v minulosti možné k televizoru připojit zesilovač a reprobedny. To ale jednak dělal asi málokdo (já jsem na nikoho takového nenarazil) a druhak bych si o kvalitě zpracování zvuku starých televizorů žádné iluze nedělal ani na linkové úrovni.
A co se týče vámi kritizovaného „většinového“ posluchače, který se ohlušuje empétrojkami pouštěnými do sluchátek: opravdu bylo lepší ohlušovat se do sluchátek z audiokazety vražené do walkmana? Já jsem to zažil a bylo to peklo. Dnes i mobil hraje lépe než walkman a za pár tisícovek se dá pořídit MP3 přehrávač schopný přehrávat i FLACy, který strčí do kapsy minimálně základní kategorii seriózních gramofonů.
Fyzika
Až si někdo pustí tónový generátor, tak zjistí, že kolem 20 let sotva slyší 16 kHz a o 20 let později 14 kHz. To je jedna věc. Pokud někdo jen trochu rozumí fyzice, tak je mu z principu jasné, že popis zvukové obálky vlny lepšího digitálního zvuku bez zvukové komprese (WAV nebo FLAC) lépe uchová její tvar a to je zcela bez debaty u 192 kHz nebo 96 kHz údajů za vteřinu (moderní studio) a pro většinu smrtelníků i běžných 48 kHz nebo 44 kHz jako u CD.
Druhá věc je samozřejmě komprese. 128 kb pozná asi každý, zejména v tichých pasážích je to slyšet už zřetelně. A běžný YT má právě 128 kb.
Já už nad 256 kb AAC nebo 320 kb MP3 rozdíl nepoznám.
A poslední věc: Ucho je analogové, ušní bubínek to musí sejmout, pokud neposloucháme nějak jinak.
A lidé mají tak rádi sentiment, šum, a charakteristické analogové zkreslení. To jim digitální záznam nepřinese.
A opravdu nejvíc záleží na kvalitě reproduktorů ve spojení se zesilovačem. To je stejně slabý článek, jako uši-hlava. Tedy el. signál – chvění vzduchu.
A když člověk čte recenze za přenosky, kdy nejlevnější stojí 500 korun, dobrá už jen 1000 korun, aby pak poslouchal (z toho mizerného YT) srovnání přenosek za 2000 a 4000 a nebo i 4000 a 8000 a každý zasvěceně vypráví, jak je to lepší… Nicméně faktem je, že špatný (dlouhý) kabel od gramofonu slyšet je (vysoká kapacita ubere výšky i signál – to byl asi problém toho gramofonu výše), stejně jako vrčení motorku a hluk talíře. Ale člověk je rád snobem. Má rád pocit, že má to nejlepší, třeba zmíněný kabel za 5000 korun. I víc 🙂
Dropouty a lupance už nikdy více
Já jsem na analogu vyrůstal. Moje první šumka byla Tesla B4. Končil jsem na Teslách NC470 a B116A. Konstantní šum, „alnagonové“ zkreslení, přeslechy a mizerný dynamický rozsah jsem jakž takž snášel, ale lupance, dropouty a kolísání otáček jsem k smrti nenáviděl. Ty mě vždycky dokázaly vytrhnout ze soustředěného poslechu. Ještě dnes, když z bezchybného digitálu poslouchám něco, co jsem měl zamlada jen ve verzi s nějakou velkou chybou, tak trnu, že to zase lupne nebo vypadne zvuk. 🙂 Zkrátka pro mě osobně byl digitál vysvobozením. Raději bych spadnul obkročmo na oj než abych se k analogu vracel…
Přesně moje řeč. Raďeji horší
Přesně moje řeč. Raďeji horší zvuk z mp3, než praskance z hifi desky. Navíc ti co tvrdí, že slyší líp než netopýr většinou nerozeznají housle od violy..
… To je viola, Věro! 🙂
… To je viola, Věro! 🙂
Díky za článek, otevřel mi
Díky za článek, otevřel mi oči. Mam doma bazarovou Teslu, kterou vlastně neposlouchám a mám ji z nostalgických důvodů (když jsem byl děcko, měli jsme grafon).
Ale začal jsem teď před Vánoci blbnout, že by se mi vlastně hodil nový gramec a ten bych určitě poslouchal. Ale já si poslech už odřít nehodlám, což jsi mi pomohl pochopit a ušetřil jsi mi 10 klacků. Po hodině serfování už jsem měl vybraný Pro-ject a začal přesvědčovat ženu 🙂
Mám doma starú oživenú teslu
Mám doma starú oživenú teslu nc 450 a nový gramec vyššej kategorie nad 1000€. Rozdiel v počúvaní na tej istej aparatúre je obrovský a je to ako trabant/mercedes. Ak však prevzorkujete analogový signál do digitálneho waw, alebo flacu je digitálna kvalita tá istá a všetky veľké aj drobné rozlíšenia analogového zvuku sa stratia. Ak porovnáte CD a analogovú platňu na digitálnom zázname je to znovu to isté, skoro bez rozpoznateľného rozdielu. Kecy o prenoskách tej istej kvality pri rôznej cene sú nesprávne. Ano, drahá prenoska hrá lepšie ako lacná, drahší gramec bude hrať tiež lepšie.
Nehovorím však o cenách, ktoré sú rozdielom mizivé, ale o rozdieloch v stovkách eur. Na youtube márne porovnávate, všetko je tam skomprimované do trapného formátu mp3. Práve som porovnával Queen A night at the opera CD a LP half speed remastering Boba Ludviga a Milesa Showella. CD hrá veľmi ostro, niekedy až s prezenčnými výškami, LP hrá prirodzene s obrovskou dynamikou a pocitovo je posluch na LP výnimočný. Takže LP u mňa vyhralo.
Matsushita není Technics
https://www.google.com/search?q=matsushita+electric&oq=Matsushity&aqs=chrome.1.69i57j0l3.2432j0j7&client=ms-android-xiaomi-rev2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Matsushita je opravdu známá
Matsushita je opravdu známá spíše jako Panasonic. Ale Technics zase byl pod-značkou Panasonicu. Alespoň dle wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Technics_(brand)
Gramofonní předzesilovač v gramofonu i zesilovači – jaký použít?
Dobrý den, můžu se prosím zeptat, plánuji koupi zesilovače (https://www.denon.com/cs-cz/shop/amplifier/pma600ne) k mému gramofonu (https://www.denon.com/cs-cz/shop/turntable/dp300f). Obě zařízení mají gramofonní předzesilovač. Který z nich je lepší použít? Nebo to na zvuku nebude poznat? Mám v plánu použít předzesilovač v zesilovači, abych mohl použít PHONO vstup, nicméně zajímal by mě názor fundovaných lidí. Děkuji.
Volba phono předzesilovače
Phono předzesilovače v levnějších integrovaných zesilovačích bývají jen takový „doplněk“. Předpokládal bych, že phono předzesilovač vestavěný do gramofonu bude kvalitnější.
Z technického hlediska je v každém případě lepší, pokud je předzesilovač co nejblíž k přenosce – tedy i kdyby byly oba předzesilovače stejně kvalitní, tak by bylo vhodnější použití předzesilovače v gramofonu. Signál z přenosky má nízkou úroveň a vstup phono předzesilovače musí mít velkou vstupní impedanci. Signál z přenosky je proto citlivý na rušení a velký vliv má i kvalita propojovacího kabelu – jeho kapacita a indukčnost. (Škarohlíd by řekl, že kabel mezi přenoskou k předzesilovačem je jediný „hifi“ kabel, jehož kvalita má skutečně zásadní vliv na kvalitu zvuku – což kabelomaniaci neradi slyší 🙂 .)
V každém případě obě varianty propojení vyzkoušejte a vyberte si tu, která se vám bude líbit víc.
Díky moc, zní to logicky, čím
Díky moc, zní to logicky, čím kratší cesta slabého signálu, tím lepší. Každopádně zkusím otestovat poslechem.
phono
Jak napsal Kozousch… ten v gramci je blíže a mohl by být lepší. Zkouška je pak velmi jednoduchá a lze to ověřit poslechem.
Jen za sebe doplním, že jsem měl Actidamp tuším MK2 a teď mám připojený přímo zesilovač Yamaha A-S501 a kvalitativní rozdíl tam moc po paměti neslyším.
Tak funkce predzesilovace
Tak funkce predzesilovace (preamp) neni jen o tom, ze je schopen zesilit tak nizkou uroven signalu, jak je uvedeno v clanku. Jde zejmena o „upravu“ signalu pomoci RIAA charakteristiky, protoze bez teto upravy byste asi tezko dostali spravny zvuk z LP nahravky. Detaily zde neni treba rozepisovat, viz popis RIAA na internetu. A taky bych netvrdil, ze preamp v gramofonu bude pravdepodobne lepsi nez preamp v zesilovaci jen diky kratsi vzdalenosti k prenosce. Delku kabelu zcela nepopiram, ale zase kdyz preamp v gramofonu bude nejaky shit a naopak budete mit kvalitni preamp v zesilovaci, tak je lepsi pouzit ten v zesiku. Mozna je vhodne mit ten preamp v gramci vypinatelny – treba v budoucnu porizenim kvalitnejsi elektroniky zacnete pouzivat preamp v ni a ten v gramci vypnete. Ale to samozrejme zalezi na vasich audio planech do budoucna 🙂
Nový gramofon a údržba gramofonu
Dobrý den. Pořizuji si svůj první gramofon. Nějak zvlášť se v tom nevyznám, ale zde ve Vašem článku jsem se dočetl zajímavé věci. Vybral jsem si usb-gramofon-soundmaster-pl905. Prosím ale touto cestou o radu, zda je tělo gramofonu (dřevo) lepší ještě preventivně udržovat nějakým voskem či olejem? Děkuji za odpovědi.
Pokud gramofonu není 50 let,
Pokud gramofonu není 50 let, není potřeba s tím dřevem nic dělat.
Clanek pekny, lehce tim samym
Clanek pekny, lehce tim samym jsem si prosel i ja, jen jsem asi tolik nelaboroval 🙂 Zesilovac Onkyo A-9130 (uplny zaklad) a repro regal Magnat Supreme 202. Take nic moc, ale neco jsem uz na nich naposlouchal a mam nejake to porovnani. Poridil jsem tedy gramo Tesla 420, koupil novou jehlu „audiotechnika“, dle navodu na netu se pokusil co nejlepe seridit rameno s prenoskou. Bojoval jsem s tockama (coz ohledne audia „snimani stopy z LP“ nema vliv na kvalitu zvuku) Ale pomerem prevodu jsem dosahnul 33.33 ot/min 🙂 ((roztocit subtalir a smirek)) 😀 Imho. : LP deska Iron Maiden „Somewhere in Time“ To same v MP3 320kbps a to same ve Flac 24-96. Ted jeste co a jak zapojeno 🙂 Na gramec koupen troufam si rici kvalitni kabel, pozlacene cinch, ktere jsem ale ucvaknul a jeden konec naletovan primo na vyvod prenosky. Druhy konec ponechan v Cinch a zapojen do Onkya. Digital obsah byl vysilan pres digi zvukovku „HiFi Berry“ tedy poslan signal 1:1 do Onkya, ktery je vybaven premiovym prevodnikem „Wolfson“ A ted !!!!!! Porovnani 🙂 Jeste nez zacne porovnani 😀 Vynecham ted nejake ty lupance na desce 🙂 ……. Poustim LP a na PC poustim to same, jen ted prepinam knoflikem vstup na Onkyu. Na PC nastavuji stejne volume, neb digitalni zaznam ma jinou hranici hlasitosti. LP dostala do vinku nejakou normu, aby se veslo na jednu stranu desky 22 minut a neco. Tak a ted!!!!!!!! 😀 Vinyl LP vs MP3 320kbps. Podotykam kvalitni MP3, primo ze studia (spesl edice) MP3 se snazi hrat v celem rozsahu Hertzu 🙂 Hloubky moc neslysim, tam asi neni co a i kdybych byl vybaven spodnima repro, tam to neuslysi ani netopyr 🙂 Ted stredni pasmo 🙂 Nejsem schopen nic rozlisit, poznat. 1:1 … Tak a ted vysoke tony 😀 Ajajajajaj. Neni to nic markantniho, kdyz posloucham v kuse mp3 ve 320 niceho si nevsimam, ale kdyz prepinam mezi vinylem!! Ajajaj. MP3 se snazi hrat dost vysoko a vubec mu to nejde 🙂 Cinely (nebo „ta cinela“, jak chcete) tam to zavani 😀 Vazne!! Misto kvalitniho cinelu napr. znacky Paiste tam nekdo boucha na topeni 😀 Neeee, prehanim, ale ty vysky jdou znat, jsou takove kovove hodne, takoveeee, takoveeeee „sykavky zelezne“ Nezni to. Jak kdyby nekdo do tech cinelu a hi-hat mlatili pod vodou 😀 A ted LP Vinyl a Flac (Free Lossless Audio Codec) 24-96. 🙂 Ufffff. V podstate ani nejde o ten Flac jako o frekvenci a hloubky zvuku, ale kdyz ten FLAC toto umoznuje s bezztratovou kompresi? 🙂 Tak tady to byl orisek 🙂 Inu, jak to popsat. 24-96 v digitalu je proste skvost! Od zdola az nahoru to hraje s takovou presnosti ve vsech pasmech, ze snad vyhybky v repro mely problem 😀 Celkove se to cele hodilo spise do stredniho pasma, nez aby metalova hudba vynikala ve spodkach, ale to pripisuji k regalovym reprobednam, ostatne, regalove repro jsou spise k presnemu projevu, coz vykazuje zanr napr. pop, klasicky rock. Ovsem kdyz pustim to same z vinylu, regalove repro se najednou chovaji jako snad sloupove repro, duni to, takove vyvazene, jako bych byl u te kapely na zkousce. Kazdy zvuk je vyvazeny a ten zvuk je teplejsi, memu uchu vice prirozenejsi. V tom Flacu je to tak presny, jako kdyz v omalovankach pouzijete pestrejsi barvy, az to bije do usi. Je pravda, ze bych toto vse chtel vyzkouset na kvalitnich sloupech, aleeeeeeeee…. protoze jsem panelakovy, zustanu u regalu 😀 Mam zalusk na „Magnat Signature 503“ Potom bych pak zase napsal neco 🙂 Ale co jsem tim chtel vlastne rict? Mp3 dobry na sluchatka do busu, vlaku. Flac je pro narocny, kteri vlastni kvalitni zesilovac a nejake bedny ktere zvladnou hrat slusne spodky „pokud tedy radi tvrdsi muziku“ A vinyl? Porid si kvalitni gramec 🙂 Doporucuji Audiotechnika, nebo pro pokrocilejsi „Pro-Ject“ 🙂 + zesilovac s Phono vstupem + repro. Investice cca 30k, ale potom, ale potom uz nikdo nebude psat o nesmyslech, ze je digi kvalitnejsi 🙂 Pohodlnejsi je, to ano, ale pri dnesnim vyberu kvalitnich gramo a zesiku si myslim, ze ne. Maximalne tak na stejno a kdyz k tomu pripoctu tu proceduru, kdy spoustite gramec, davate rucne raminko na desku, to je proste ritual s opravdu a vysoce kvalitnim audio projevem. Ma ucta 🙂
Díky za sdílení zážitku.
Díky za sdílení zážitku. Zrovna včera jsem si pustil Animals a liboval si, jak krásně to hraje. Jenže to jsou Pink Floyd, kteří definují kvalitu zvuku a nedávno koupená deska, takže čistá… a pak jsem si pustil Zeppelin IV a hmmm, zvuk děsnej. Není deska, jako deska. Ale když je dobrá, tak to hraje!
Jen poznámka k tomu Wolfsonu v Onkyu 🙂 DAC dělá taky hodně, v levným receiveru to zázrak nebude, nejde jen o čip samotný. Nedávno jsem přešel na Topping D50 a to je zase ten digitál o něčem jiném.
Díky za nejakou odpoved od
Díky za nejakou odpoved od „nekoho“, ani jsem necekal 🙂 Ano, samozrejme, neni nahravka jako nahravka 🙂 A neni DAC prevodnik jako DAC prevodnik 😉 Ovsem jen mala uprava, zde se nebavime o Receiverech, ale o cistokrevnych zesilovacich 😉 Receiver je slatanina vsemoznych signalu do jednoho 😀 Tam je nejaky processor a softwarove posila signal do ne zcela kvalitniho koncaku, nebudemeli se bavit o Receiveru v hodnote kolem 60k. Tam muze byt situace zcela jina a mozna se vyrovna co do kvality prednesu audia projevu 1:1 k obyc zesilovaci. 🙂 To jen takova mala vecna k predchozi poznamce 😉 Jsem hlavne rad za Onkyo, neb snad jako jedine „komercne nabizene“ zakomponoval prevodnik Wolfson za ty penize. Ostatni vyrobci toto nabizeji az o tridu vyse. Nejsem nijak movity clovek, tedy realne se zajimam o produkty nizsi, stredni tridy, ale snazim se vymacknout z toho co nejvice 🙂 Aaaaaale, to je fuk. Chci hlavne rici dalsi muj postreh 😀 Nedalo mi to a zakoupil jsem v Lidlu pres E-Shop gramec „Dual DT 250“. Nabizeji ho za 4k. Po objednani mi vazne prisel druhy den poslany z Nemecka. Jediny Lidl ho nabizi za 4k, ostatni ho maji drazsi, neb rozdil tkvi v tom, ze Lidl ho nabizi pouze s obyc cinch kabelama (nepozlacene) a s jehlou Audiotechnika. Orig tento model se prodava s pozlacenyma konektorama a s jehlou Ortofon. V tom problem ale zadny nevidim, problem nastal jinde 😀 A tezce predpokladam, ze tento problem bude pretrvavat i s tim drazssim prislusenstvim. Jako gramec je dobrej!!! Vse super, rameno, nastaveni otacek stroboskopem, plny manual, coz mne jako gurmanovi vyhovuje, aleeeeeeee ……… Integrovany trafo!!!!! To je pruser !!!!!!! Tezkej !!!!!!! Proste to trafo vrni, kamosi rikali, ze jsem divnej, ze nic neslysi, ale proste to trafo vrni a ten nejhlavnejsi pruser je ten, ze kdyz je jehla na desce a dojde na pazu mezi skladbama a zesilovac ohulenej, tak proste to trafo, (brum) je slyset v repro až běda. A proc je zesilovac vice ohulenej? 😀 Protoze Vinyl dostal do kabatku normu 🙂 Hlasitost audio stopy je nastavena, aby se na jednu stranu vinyl desky veslo neco pres 22 minut 🙂 (coz nepredstavuje vyssi uroven hlasitosti) Aaaaaaa, vlastne, chtel jsem jen rict, ze vazne neni nahravka, jako nahravka. Koupil jsem ted LP „Queen Greatest Hits II“ Mam to ripnuty s novou jehlou Audiotechnika a deska prehrana teprve po druhe, osetrena a zbavena prachu technickym lihem 🙂 Je to ve 192KHz a 24Bit Flac 🙂 Kdo by mel treba zajem, mohu poslat odkaz k poslechu. A schvalne, kdo si vsimne brumu v tichu mezi skladbami 🙂 Ostatne, budu toto resit externim zdrojem. Potom uz snad bude vse jak ma byt 🙂
Pardon, jsem se přepsal, vámi
Pardon, jsem se přepsal, vámi zmiňované Onkyo není opravdu receiver. Samozřejmě jako stereo zesilovač je to jinde, o tom žádná. Ale jako relativně základní řada, osazení WM8718 samo o sobě neříká moc o tom, jak dobrý ten DAC je. Ale možná, že je. Na druhou stranu DAC jsou dnes ve stereo integrovaných zesilovačích standard. Wolfson, BB, ESS… všichni dávají známé značky.
S tím trafem naprosto věřím, právě proto jsem nakonec přešel ze staršího gramofonu s integrovaným trafem na základní Pro-ject, kde je trafo externí. V tomto je to super. Ale jinak jsou Pro-jecty hrozný fikulínksý krámy – dřevotříska, spínač jak na míchačku, manuální až na půdu…
Vsak vzdyt ano. Je to
Vsak vzdyt ano. Je to zakladni rada, vse je o penezich 🙂 Nicmene toto mi bohate staci a oproti receiveru vazne pevnejsi zvuk. Co se DACu tyce, nemam porovnani s jinymi, vim ale, ze zatim lepsi audio jsem doma nemel a i na tom uz se daji poznat v jake kvalite nahravky jsou 🙂 A Pro-Ject hruza? No pani, bych si ani nepomyslel, dobry poznatek tedy. Ja uz tedy jen vyrobim externi zdroj na gramec a prdim na to 🙂 Pekny den preji vsem audiofilum a at to hraje 🙂
Já začnu něco brát! Gramofon
Já začnu něco brát! Gramofon z Liedlu za 4 tácy??? To je fakt GRAMOFON? A co tak třeba z Penny? A u takového ,,gramofonu“ řešíte trafo uvnitř, nebo venku?