Pondělí , 23. 09. 2024

Berta

Končí doména „dot com“?

21. 11. 2013

21. 11. 2013

Možná ano. Internetové domény začínají být součástí našich životů stále více a právě přišel čas na domény „tečka všechno ostatní“.

Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) nyní otevírá stavidla a rozšíří počet obecných domén nejvyšší úrovně (generic Top Level Domains, gTLD – tedy domény jako .com, .net, .org, .edu, .gov, .mil, .eu atd.) z 22 na 1 400 nových řetězců. Což jistě dovolí spoustě zájemců popustit uzdy své fantazii.

Kromě těchto domén pak existuje ještě 248 národních domén (country code Top Level Domains) – všichni známe jistě koncovku cz, ale co taková „dot tv“? Nejde o televizi, ale o doménu polynéského ostrovního státu Tuvalu.

S otevíráním nových domén samozřejmě přijde i boj o ně, když byl nový gTLD program asi před rokem oznámen, mluvilo se o “potenciálně největším záboru půdy v historii internetu”. Nabízí se analogie s Divokým západem. „Děje se největší změna v historii internetu,“ komentoval tuto událost Akram Atallah, president divize pečující o obecné domény (Generic Domains Division) v organizaci ICANN.

Pro představu uveďme, že ve 3. čtvrtletí roku 2010 bylo registrováno celkem 201,8 milionů webových adres s doménou nejvyšší úrovně (TLD). Co asi udělá možnost vybírat si z o 60krát více možností? Obrázek ukazuje ty již zabrané. Hned po začátku celé akce vykoupila například společnost Donuts.co za více než 100 mil. USD rovnou 307 řetězců. Uniregistry.com požádala o 54 – „dot sexy“ je jednou z nich.

Zdroj: Motherboard, The Free Dictionary, Donuts Inc.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dnešní test se zaměří na dvě akční kamery Lamax a BML od českých značek, které své produkty navrhují samy s výrobou v Číně. Pokud jde o parametry, výbavu i samotný hardware, vcelku se podobají. Proto jsme je postavili tak říkajíc do ringu v jednom článku. Kdo si vedl lépe?
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek