Pátek , 13. 06. 2025

Antonín

Semafory s umělou inteligencí mohou snížit emise z vozidel

16. 11. 2023

16. 11. 2023

Znečištění motorovými vozidly významně přispívá ke znečištění ovzduší na celém světě, což z něj činí globální i místní problém. Je zodpovědné za uvolňování znečišťujících látek do atmosféry, jako je oxid uhelnatý, oxidy dusíku, pevné částice a uhlovodíky.

Snížení emisí

Aby se snížila tato nebezpečná forma znečištění ovzduší, výzkumník používá strojové učení k vytvoření systémů řízení semaforů, které jsou společensky a ekologicky uvědomělé, takže jsou ideální pro snižování emisí z vozidel. Yu Yang, odborný asistent informatiky a inženýrství na P.C. Rossin College of Engineering and Applied Science a jeho tým pracují na tříbodové strategii, která by umožnila pravidelnější dopravní tok s méně nebo kratšími zastávkami.

Auta stojící na semaforech v přeplněných městech významně přispívají k lokalizovanému znečištění ovzduší. Touto činností jsou zvláště postiženi jedinci, kteří mají astma nebo jiné zdravotní poruchy, které zvyšují jejich citlivost na částice ve vzduchu. Výzkumníci vytvoří levné mobilní zařízení se senzorem kvality vzduchu, které bude lokalizovat oblasti s vysokým znečištěním a porozumí ekologickým potřebám různých míst. Například nemocnice může být domovem pro vyšší počet zranitelných lidí, kteří vyžadují větší ochranu.

„Tato data použijeme k vývoji prostorově-časového modelu učení difúze grafů, abychom určili dopravní situaci v našem testovacím městě Newark, New Jersey,“ řekl Yang. „Jinými slovy, jak vypadá doprava a znečištění ovzduší v různých časových okamžicích na různých místech?“

Pomocí techniky zesíleného učení vědci prozkoumají, jak regulace dopravních signálů zlepšuje kvalitu ovzduší tím, že zohlední dopravní signály v okolí města a prozkoumají jejich fungování.

První svého druhu

    „Jde o první projekt svého druhu, který začlenil sociální složku do systému řízení dopravy,“ řekl Yang. „Při řešení skutečného problému bereme technický i sociální pohled.“

    Výzkumníci také vezmou v úvahu interakce mezi člověkem a systémem, které zahrnují to, jak si jednotlivci skutečně vybírají a používají automobily v městském prostředí. Yang tvrdí, že předchozí výzkum v této oblasti vychází z předpokladu, že si lidé vybírají své jízdy náhodně. To však není pravda, což naznačuje, že algoritmus týmu lze zlepšit použitím tohoto druhu dat, aby bylo přesnější předpovídat, jak uživatelé skutečně interagují se systémem.

    K TÉMATU  22 Wattů do HTPC od AMD

    Hlavním cílem společnosti Yang je vytvořit webový systém, který obyvatelům měst ukazuje úrovně kvality ovzduší specifické pro dané místo, aby se mohli kvalifikovaně rozhodovat o tom, co dělají, kdy to dělají a kde to dělají. Tento systém by byl doplněn modelem řízení dopravy, který by úředníkům městské dopravy umožnil řídit signály v reálném čase a přizpůsobovat je tak, aby změnily jejich fungování za účelem zmírnění kvality ovzduší v nejvíce znečištěných oblastech.

    Zdroje článku:
    sdílet
    tisknout

    Témata pro vás

    Výběr článků

    Notebook Umax 13Wa Plus se musel spojit s Celeronem „Apollo Lake“, protože novější Gemini prý u Intelu není k mání. To nevadí. Za velmi sympatickou cenu, která vykazuje navíc tendence klesat, dostanete slušné 4 GB RAM, hlavně slot pro SATA SSD disk a Full HD displej s maticí IPS. Pokud by vám to nestačilo, nálepka Intel Celeron inside jistě misky vah převáží ve svůj prospěch. Neberte to. :o)
    Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
    Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.
    Naos znamená posvátnou schránu pro sochy bohů. Co tím chce asi Lamax říci? Má přidomek evokovat nečekané schopnosti novinky? Modelové číslo X7.1 naopak naznačuje dílčí evoluci předchozí X7 Mira. Jak zní tedy odpověď? Nepůjde jen o evoluci, zjistíte záhy, protože přibylo nejen funkcí, ale též vybavení včetně dálkového ovladače a mnoho dalšího. Čekejme více, než byste tipovali, není to jen o dálkovém ovladači.

    Nepřehlédněte

    Odebírat novinky

    Přihlásit se

    Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

    Nahlásit článek