Znečištění motorovými vozidly významně přispívá ke znečištění ovzduší na celém světě, což z něj činí globální i místní problém. Je zodpovědné za uvolňování znečišťujících látek do atmosféry, jako je oxid uhelnatý, oxidy dusíku, pevné částice a uhlovodíky.
Snížení emisí
Aby se snížila tato nebezpečná forma znečištění ovzduší, výzkumník používá strojové učení k vytvoření systémů řízení semaforů, které jsou společensky a ekologicky uvědomělé, takže jsou ideální pro snižování emisí z vozidel. Yu Yang, odborný asistent informatiky a inženýrství na P.C. Rossin College of Engineering and Applied Science a jeho tým pracují na tříbodové strategii, která by umožnila pravidelnější dopravní tok s méně nebo kratšími zastávkami.
Auta stojící na semaforech v přeplněných městech významně přispívají k lokalizovanému znečištění ovzduší. Touto činností jsou zvláště postiženi jedinci, kteří mají astma nebo jiné zdravotní poruchy, které zvyšují jejich citlivost na částice ve vzduchu. Výzkumníci vytvoří levné mobilní zařízení se senzorem kvality vzduchu, které bude lokalizovat oblasti s vysokým znečištěním a porozumí ekologickým potřebám různých míst. Například nemocnice může být domovem pro vyšší počet zranitelných lidí, kteří vyžadují větší ochranu.
„Tato data použijeme k vývoji prostorově-časového modelu učení difúze grafů, abychom určili dopravní situaci v našem testovacím městě Newark, New Jersey,“ řekl Yang. „Jinými slovy, jak vypadá doprava a znečištění ovzduší v různých časových okamžicích na různých místech?“
Pomocí techniky zesíleného učení vědci prozkoumají, jak regulace dopravních signálů zlepšuje kvalitu ovzduší tím, že zohlední dopravní signály v okolí města a prozkoumají jejich fungování.
První svého druhu
„Jde o první projekt svého druhu, který začlenil sociální složku do systému řízení dopravy,“ řekl Yang. „Při řešení skutečného problému bereme technický i sociální pohled.“
Výzkumníci také vezmou v úvahu interakce mezi člověkem a systémem, které zahrnují to, jak si jednotlivci skutečně vybírají a používají automobily v městském prostředí. Yang tvrdí, že předchozí výzkum v této oblasti vychází z předpokladu, že si lidé vybírají své jízdy náhodně. To však není pravda, což naznačuje, že algoritmus týmu lze zlepšit použitím tohoto druhu dat, aby bylo přesnější předpovídat, jak uživatelé skutečně interagují se systémem.
Hlavním cílem společnosti Yang je vytvořit webový systém, který obyvatelům měst ukazuje úrovně kvality ovzduší specifické pro dané místo, aby se mohli kvalifikovaně rozhodovat o tom, co dělají, kdy to dělají a kde to dělají. Tento systém by byl doplněn modelem řízení dopravy, který by úředníkům městské dopravy umožnil řídit signály v reálném čase a přizpůsobovat je tak, aby změnily jejich fungování za účelem zmírnění kvality ovzduší v nejvíce znečištěných oblastech.