Neděle , 22. 09. 2024

Darina

Svůj algoritmus sociálních médií trénujete každý den

07. 09. 2024

07. 09. 2024

Moderní aplikace sociálních médií spoléhají na algoritmy, které určují, jaký obsah vidíte ve svém zpravodajském kanálu. Algoritmy jsou založeny na strojovém učení a na rozdíl od toho, jak to může vypadat, máte na starosti školení a výuku algoritmů tak, aby sloužily více obsahu, který skutečně chcete vidět.

Proč na algoritmu záleží

Sledovali jste někdy video, které vám poslal váš přítel, a pak jste si všimli, že se vám začalo zobrazovat stále více videí od tohoto tvůrce, i když jste jeho stránku nesledovali? Je to kvůli strojovému učení a algoritmům sociálních médií. Když prohlížíte sociální média, vaše interakce učí technologii strojového učení o vašich zájmech a preferencích. Každá akce, kterou provedete na sociálních sítích, je sledována a analyzována pomocí strojového učení, které vede algoritmus zpravodajského kanálu tak, aby zobrazoval nové příspěvky, se kterými budete s největší pravděpodobností znovu interagovat. Takže pokaždé, když sledujete video s kočkou, říkáte aplikaci sociálních médií, že byste rádi viděli více videí s kočkami.

Jak trénovat svůj algoritmus sociálních médií

Co když tato kočičí videa náhle ovládnou váš zpravodajský kanál? I když to některým lidem může vyhovovat, existuje několik způsobů, jak algoritmu naznačit, že jste mnohostranný člověk s mnoha různými zájmy. Ale bude to vyžadovat víc než jen číhání a rolování. Zde je několik obecných tipů, které fungují pro všechny platformy sociálních médií:

Řekněte algoritmu, které stránky se vám líbí

Začněte tím, co je zřejmé, nezapomeňte sledovat stránky a tvůrce, kteří vytvářejí obsah, který vás baví. To algoritmu říká, že si tohoto tvůrce vážíte a rádi byste viděli více. Zároveň byste měli aktivně přestat sledovat stránky a tvůrce, kteří pro vás nejsou zajímaví. Pokud jste byli ve fázi jógy před dvěma lety a teď už vás nebaví sledovat jógová videa, je čas vynaložit další úsilí a zrušit sledování.

K TÉMATU  Duel sluchátek Sennheiser PX100 II versus V-Jays

Lajkujte, aby se algoritmus učil

Když uvidíte příspěvky a videa, která se vám líbí, klikněte na tlačítko To se mi líbí. To je přímý signál pro technologii strojového učení, že to je něco, co považujete za vysoce hodnotné, a říká algoritmu, aby poslal více příspěvků, které jsou podobné tomu, na který jste právě klikli. Platformy sociálních médií chtějí, abyste interagovali, takže algoritmus je navržen tak, aby vám ukázal obsah, se kterým budete s největší pravděpodobností znovu komunikovat.

Obzvláště důležité je lajkovat příspěvky od vašich přátel a rodiny, pokud chcete vidět více jejich obsahu ve vašem zpravodajském kanálu. Pokud sociální platformě neuvedete, že chcete vidět více příspěvků od vašich kontaktů, váš zpravodajský kanál bude pravděpodobně zaplněn stránkami kurátorů obsahu a značkami, které platí za šanci upoutat vaši pozornost. Některé platformy mají další nástroje, které vám pomohou zajistit, abyste viděli příspěvky od skutečných lidí ve vašem životě.

Komentáře a sdílení jsou důležitými signály pro algoritmus

Sledovali jste tedy stránku svého oblíbeného tvůrce obsahu a dokonce jste olajkovali několik příspěvků, ale stále je jen zřídka vidíte, když procházíte zpravodajským kanálem? Posuňte své interakce na další úroveň tím, že zanecháte komentář nebo sdílíte příspěvek se svými přáteli. Komentáře a sdílení vyžadují, abyste se snažili napsat odpověď nebo klepnout na další tlačítko nebo dvě, abyste příspěvek odeslali svým lidem.

Jistě, při provádění těchto věcí se nezapotíte, ale sociální platformy vědí, že váš čas (a rozsah pozornosti) je velmi cenný. Kdykoli sdílíte příspěvek nebo si najdete čas na zveřejnění komentáře, znamená to pro technologii strojového učení, že se podle vás jedná o obsah s velmi vysokou hodnotou. Obsah s vysokou hodnotou znamená, že budete znovu komunikovat, takže vám algoritmus zobrazí více podobných příspěvků v naději, že je budete moci znovu sdílet a komentovat.

K TÉMATU  Neuromorfní výpočty by mohly vést k samoučícím se strojům

Řekněte algoritmu, že vás to nezajímá

Každá platforma sociálních médií bude mít své vlastní nuance, pokud jde o strojové učení a návrh algoritmů. Metaplatformy jako Facebook a Instagram nabízejí slušnou míru transparentnosti, když kliknete na tlačítko se třemi tečkami u příspěvku, čímž získáte různé nástroje a informace o tom, proč se vám konkrétní příspěvek zobrazuje. Existují různé možnosti pro příspěvky od tvůrců, které sledujete, a pro příspěvky, které vám doporučí algoritmus. Facebook poskytuje spoustu informací o každém příspěvku, zatímco LinkedIn poskytuje velmi omezené informace.

Porozhlédněte se na své oblíbené sociální platformě a zjistěte, které nástroje a nastavení jsou k dispozici pro poskytování zpětné vazby k příspěvkům a videím. Tyto možnosti zpětné vazby jsou k dispozici i pro reklamy. Ano, určitě můžete skrýt reklamu, kterou stále vidíte, a obvykle můžete uvést důvod, proč ji chcete zmizet. Pokud tyto informace poskytnete, pomůže to technologii strojového učení zlepšit.

Pokud se vám nelíbí určitý příspěvek nebo konkrétní tvůrce, mnoho platforem vám nabídne možnosti, jak skrýt, přestat sledovat, zablokovat nebo prostě platformě sdělit, že už toto nechcete vidět. Používejte tyto nástroje nemilosrdně, když se vám ve vašem zpravodajském kanálu stále zobrazují příspěvky, které už nechcete vidět. Bude to rozdíl.

Obecně platí, že interakce s příspěvky je klíčem k trénování vašeho algoritmu sociálních médií. Je důležité sledovat, kliknout na tlačítko To se mi líbí, zanechat komentáře, sdílet příspěvky s přáteli a používat nástroje specifické pro platformu k poskytování zpětné vazby. Tyto tipy vám mohou pomoci přeměnit váš zpravodajský kanál na něco, co je plné sociálního obsahu, který vás opravdu baví.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Polská značka nás nedávno vcelku překvapila sluchátky Argon 600, a proto jsme se již bez větších předsudků pustili i do testování herní myši Krypton 550. Produktoví specialisté si evidentně libují v chemických názvech vzácných plynů, nemyslíte? Jak tedy zvládají navrhnout herní myš?
Tato věc patří do trochu jiného soudku, než běžně testujeme. Značka TrueLife patří do portfolia české společnosti elem6, které čítá také značku Lamax. Zaměřuje se na elektroniku určenou k péči o zdraví či tělo jako elektrické kartáčky, chytré váhy či teploměry, tlakoměry. S jednou takovou novinkou vás zkusíme v rychlosti seznámit.
Google přináší generativní umělou inteligenci a to přímo do své aplikace Mapy Google. Nově pomohou uživatelům najít zajímavá místa pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Tato funkce bude odpovídat na dotazy týkající se doporučení restaurací nebo nákupů, například pomocí svého LLM „analyzuje podrobné informace Map o více než 250 milionech míst a důvěryhodné statistiky od naší komunity více než 300 milionů přispěvatelů, abyste mohli rychle zjistit, kam jít.
Pro dnešní recenzi, či spíše preview, jsme konkrétně zvolili prostřední variantu powerbanky značky Lamax s kapacitou 15 000 mAh (existují ještě 10 000 mAh a 20 000 mAh). Prostě zlatou střední cestu jako optimální volbu pro náročnějšího kupce, který nechce neustále řešit dobíjení záložního zdroje pro svůj mobilní telefon a popř. jej využije pro tablet i úsporný notebook s USB-C napájením.
Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?

Nepřehlédněte

Spolu s Halloweenem (resp. v USA po Dni díkůvzdání) nás již několik dní prodejci atakují nabídkami na tzv. Black Friday, prodejní akci importovanou s již zmíněným svátkem z USA. Každý někdy podlehne a koupí věc, kterou nepotřebuje. Zalíbila ss Ferrari PowerBank Soft Rubber 5000 mAh Black. Záložní kapesní baterie jako každá jiná, pouze vybavená logem Ferrari. Za cenu prý o 40 % nižší, nekupte to. :o)

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek