Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Pětina Čechů dává televizoru přednost před partnerem

24. 04. 2018

24. 04. 2018

O Češích se tvrdí, že jsou televizní národ. Televizor má u nás 95 procent domácností a před obrazovkou denně v průměru vydržíme 3 hodiny a 45 minut. Jen pro srovnání – Američané, kteří jsou považováni v této kategorii za světové rekordmany, tráví před televizí ještě o 62 minut déle. Kolik a kde máme v domácnosti televizorů, kdy se na ně díváme, jaké televizory bychom si přáli doma mít, ale také co nám na nich nejvíce vadí – to vše bylo součástí sociologického průzkumu, který si letos v dubnu nechala vypracovat společnost Samsung u společnosti Ipsos na reprezentativním vzorku 525 Čechů ve věku od 18 do 65 let.

Téměř 40 procent českých domácností vlastní pouze jeden televizní přijímač a jen o necelá 3 procenta méně domácností má televizory dva. Zbylých 19 procent pak má dokonce tři a více televizorů. Nejčastěji najdete televizory v obýváku – má je tam 93 procent dotázaných.

„Bezmála 60 procent Čechů, kteří mají svůj televizor v obývacím pokoji, ho považuje za hlavní součást interiéru. Ostatní vybavení pokoje tedy uzpůsobí právě televizoru,“ říká Martin Huba, produktový manažer společnosti Samsung.

Televizní přijímače nejčastěji umísťujeme na nábytek u stěny (67 %), zpravidla na TV stolek, pětina domácností má pak přístroj připevněný na stěně. Kromě obýváku Češi nejčastěji sledují televizi v ložnici (34 %), dětském pokoji (22 %) a kuchyni (16 %). Najdou se ale i tací, kteří si dají televizor do garáže (3 %) nebo pergoly (1,5 %).

Více než třetina Čechů by si nejraději pořídila televizor, který by dokázal splynout s okolním prostředím podobně, jako to umí chameleon. Hlavním důvodem je černá barva obrazovky vypnutého televizoru, která jim v interiéru na tak velké ploše vadí. Většinou to řeší tak, že jej raději vůbec nevypínají a používají jej jako kulisu. Od letošního roku si však mohou pořídit některý z modelů řady Samsung QLED vybavený režimem Ambient. Ten přes mobilníaplik aci rozpozná barvu a vzor zdi, před níž nebo na níž je televizor nainstalován, a dokáže obrazovku přizpůsobit dekoru interiéru, čímž vznikne elegantní, zdánlivě průhledná obrazovka, a zákazníci na vypnutém televizoru už nevidí jen prázdnou černou obrazovku.

Smart TV bude mít brzy přes 80 procent Čechů

S plánovaným přechodem na nový standard DVB-T2 řeší většina domácností také nákup nového televizoru. Chytrý televizor vlastní už více než třetina Čechů (35,5 %) a téměř polovina o jeho nákupu uvažuje, někdo již letos (16,5 %) nebo v nejbližších letech (31 %). Navíc všichni, kteří již Smart TV mají nebo o její koupi uvažují, ji bezdrátově propojí s dalšími zařízeními v domácnosti.

Je tedy jasné, že pro Čechy je televizor opravdu velmi důležitý. Vždyť dokonce polovina Čechů sleduje televizi nejčastěji před spaním. Je to pro nás také prostředek odpočinku po práci (40 %) nebo se na ni koukáme během domácích prací (37 %). Celý den pak sleduje televizní vysílání každý pátý Čech (19 %). Nejvíce času u televizoru stráví Češi sledováním filmů (82 %), seriálů (70 %), zpravodajství (67 %), dokumentů (51 %) a také sportovních přenosů (40 %) nebo reality show (19 %). Ženy na rozdíl od mužů upřednostňují seriály (78 %, resp. 61 %) a reality show (23 %, resp. 14 %), kdežto muži jsou většími fanoušky sportů (50 %, resp. 30 %).

Na dotaz, zda s televizí tráví Češi více času než se svým partnerem, odpověděla kladně skoro pětina dotázaných a další více než čtvrtina uvedla, že je to tak půl na půl. Televizory nám tak do života viditelně zasahují velkou měrou,“ říká Martin Huba, produktový manažer společnosti Samsung a dodává: „Třetina Čechů také uvedla, že má televizor záměrně zapnutý při usínání.“

Sledování celé série seriálu je trendem

S příchodem nových internetových televizí a videoték začali lidé stále více koukat na celé seriálové série najednou. Pro tento trend se objevil anglický název binge watching. A podle průzkumu společnosti Samsung se tato zábava rozvíjí i v České republice. Podle výsledku průzkumu totiž tři z deseti Čechů pravidelně koukají na několik dílů seriálu (nebo filmové série) za sebou a dalších 41,5 procenta občas. Čtvrtina z nás pak také již někdy zažila či dokonce pořádala seriálový / filmový maratón. Herní maratón u televizoru pak vyzkoušelo 17 % z nás. Stále populárnější je i využívání IPTV služby, kde je Samsung lídrem v oblasti nabídky aplikací

Velké množství kabelu se dá také snadno vyřešit

Jednou z věcí, která českým uživatelům na televizorech vadí, je neustále přibývající počet kabelů. Tři a více kabelů má k přístroji připojena téměř polovina uživatelů, a tak není divu, že pětina dotázaných touží po televizi, která by si vystačila pouze s jediným kabelem. Samsung QLED jim nyní nabízí řešení nazvané One Invisible Connection. K propojení televizoru a všech externích zařízení teď stačí už jen jeden jediný téměř neviditelný kabel, který navíc zajišťuje elektrické napájení ze zásuvky. Kabel vede z televizoru do One Connect Boxu, ke kterému se pak připojují další zařízení.

Co tedy televizor pro nás Čechy vlastně znamená? Nejčastěji ho považujeme za prostředek ke sledování zpravodajství (62 %), malé domácí kino (49 %), nebo za kulisu při jiných činnostech (46 %). Téměř pětina dotázaných odpověděla, že televizor vnímá také jako designový kus v interiéru svého bytu.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Druhá, resp. třetí, herní sluchátka od polské značky Genesis, udělají pod stromečkem radost. Už jenom ta velikost krabice… Dítě pak místo bot vybalí sluchátka a to jej jistě potěší. Znalci komedie Pelíšky si jistě vzpomenou na obdobnou scénu. Nicméně nic zde není samoúčelné, krabice skrývá haldu příslušenství a Neon 750 působí opravdu monstrózním dojmem.
Je pozdě, ale pokud byste chtěli ještě pořídit pár užitečných věcí na poslední chvíli (nebo na další pandemii). Věcí, které se v dnešní době pandemické mohou hodit a jsou současně výhodnou koupí.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek