Úterý , 28. 05. 2024

Vilém

Americká armáda úspěšně prezentovala konvoj automobilů bez řidiče

05. 02. 2014

05. 02. 2014

Výzkumnému středisku americké armády TARDEC (Tank-Automotive Research, Development and Engineering Center) se ve spolupráci se společností Lockheed Martin povedl husarský kousek, když na začátku ledna demonstrovalo schopnost konvoje plně autonomních vozů bez řidiče v „městském i venkovském provozu“ na základně ve Fort Hood v Texasu.

TIP: Autobus budoucnosti jménem Willie

Nákladní vozidla M915 a taktická PLS (Palletized Loading System) s nainstalovaným systémem AMAS (Autonomous Mobility Appliqué System) si při testu poradila s překážkami, jakými jsou křižovatky, provoz (včetně stojících i protijedoucích dopravních prostředků), chodců, kruhových objezdů. Manažer projektu AMAS, David Simon, k tomu řekl, že hardware i software fungoval přesně, pro co byl navržen, tj. pro automatické řízení. Namontoval jej při tom lze prakticky na jakéhokoliv vojenské vozidlo. Skládá se z vysoce výkonných LIDAR senzorů, GPS přijímačů a přídavných algoritmů.

Zdroj: tisková zpráva Lockheed Martin Corporation

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

K myšlence otestovat TrekStor SurfTab twin 11.6 nás přivedly dvě skutečnosti, v poslední době jej lze na internetu zakoupit za velmi atraktivní cenu a uživatelské recenze tohoto notebooku německé značky vyznívají velmi rozporuplně. Proč ale, když za dané peníze nabízí vcelku atraktivní konfiguraci jako displej s vysokým rozlišením, osvědčený procesor Intel Atom x5 či dostatek USB portů? Kde je zakopán pes?
Postavili jsme proti sobě lehká, otevřená, na uších ležící sluchátka vhodná na doma i na použití venku. Konkrétně druhou generaci legendárních Sennheiser – PX100 II a zajímavý produkt švédského výrobce V-Jays. Již nyní prozraďme, že tak dramatický duel jsme tu dlouho neměli. Rozdíly jsou propastné. A to na obou stranách…
Lamax před Vánoci chrlil jednu novinku za druhou, podobně jako konkurence. Nabídka se potěšitelně rozrostla o další a další zařízení, zejména v oblasti těch "chytrých". Lamax startoval na trhu s akčními kamerami, přidal reproduktory a sluchátka. Ty mám od nich dosud nejraději. Posledním kouskem, který jsem mohl vyzkoušet, je model Street2, jenž se s pořizovací cenou 890 Kč řadí mezi dostupnější bezdrátové reproduktory. Na cenové akce si zatím musíme počkat.
Po nejlevnějším modelu Vega se nám na stůl i do rukou dostala poměrně nová kamera značky Niceboy, která cílí na opačné spektrum zákazníků, mainstreamová Vega 5 Pop s dotykovým displejem. Stejně jako vy, položili jsme si otázku, zda má taková obrazovka u akční kamery vlastně smysl.

Vzpomínáte na večerníček o včelích medvídcích, kde byl brouk kvapník, který stále chvátal a neměl chvíli čas? Pokud patříte k obdobné sortě pracantů, může vám pomoci SSD přenosný disk Adata, je opravdu rychlý. Podobně jako onen brouček vás moc nezdrží a přežije i pád (například do louže).

Již číslo v názvu napovídá, že tato kamera se bude v portfoliu Lamaxu řadit na jeho začátek, stává se nejlevnější modelem. Co to v praxi znamená pro zákazníka? Papírově se prakticky shoduje (popisky s piktogramy na produktových stránkách jsou prostě totožné) s dražším modelem Lamax X7.1 Naos, což vypadá lákavě.
Bezdrátová komunikace je výsadou našeho propojeného světa, od útulných koutů sousedských knihoven, kde studenti připojují své notebooky k síti Wi-Fi, až po vzdálené základny v Antarktidě, kde vědci monitorují počasí. Zatímco žasneme nad rychlostí našich současných sítí, výzkumní pracovníci po celém světě se již dívají za hranice 5G, aby utvářeli budoucnost komunikace v sítích 6G. Dokážete si představit svět, kde okamžitá komunikace pohání zážitky z virtuální reality nebo umožňuje chirurgům ovládat roboty na míle daleko?

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek