Úterý , 29. 07. 2025

Viktor

Co letí v elektronice letošní Vánoce? DVD stále útočí, ale blu-ray roste

10. 12. 2010

10. 12. 2010

Bluray přehrávače se letos dostaly mezi nejžádanější vánoční dárky. Za značný zájem o tento typ produktů může pokles jejich cen, širší nabídka BR titulů a především saturace domácností televizory s podporou HDTV. Od začátku listopadu se oproti loňskému roku prodalo 10x více blu-ray zařízení, mezi značkami vedou s převahou LG a Panasonic, TOP 3 výrobce doplňuje Philips.

„Splňují se tak naše předpoklady, že zatímco vloni a v průběhu letošního roku se velmi dobře prodávaly televizory s vysokým rozlišením, Vánoce v obývacím pokoji budou patřit TV doplňkům,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Velmi populární jsou letos mezi zákazníky také DVD přehrávače, za čímž kromě nízkých cen zařízení stojí také nízké ceny příbalových DVD nosičů, které se většinou pohybují kolem 50 Kč. Nákupní portál Kasa.cz letos v předvánočním období prodal více než 2x tolik DVD přehrávačů než ve stejné době loňského roku, nejžádanějšími značkami jsou Hyundai, Gogen, Panasonic a Sony.

V porovnání s loňským rokem rostou i prodeje DVB-T tunerů, kterých se prodává až 5x více, z pohledu značek trh válcuje Gogen s více než 80 procenty. Hlavním lákadlem moderních DVB-T tunerů je možnost nahrávat TV záznam na USB flashdisk a z něj přehrávat filmy, hudbu a fotografie.

K velkým změnám od posledních Vánoc došlo také na trhu s mobilními telefony. Zatímco vloni byl nejprodávanější značkou Samsung se 17 % podílem na prodaných kusech, následovaný Nokií s 15 %, letos na Kasa.cz vede Nokia s téměř polovičním podílem před Samsungem se čtvrtinovým podílem. „Je to dáno především tím, že Nokia před Vánocemi připravila atraktivní nabídku přístrojů v cenové kategorii 2-5 tisíc, což je pro většinu populace cenová hladina, za kterou jsou ochotni nakupovat mobilní telefon jako dárek pro nejbližší. A zároveň jí zde nekonkurují telefony na platformě Android,“ říká Jitka Součková. Řada lidí podle ní také slyší na autopříslušenství zdarma a bezplatnou autonavigaci k některým modelům Nokia.

K TÉMATU  Plazmová evoluce podle Panasonicu

Stejně dobře jako vloni se v předvánočním období prodávají i další moderní zařízení, například meteostanice, kde je stejně jako v minulém roce jasným lídrem trhu značka Hyundai s cca 98 procentním podílem, nebo retro audio soupravy, kterých se ve srovnání s rokem 2009 doposud prodalo 3x více.

Zdroj: Tisková zpráva Kasa.cz

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dalším zástupcem herních periferií značky Genesis, kterého vám představíme, je vrcholný model sluchátek Neon 750 RGB. Ty mají tradičně velmi bohatou výbavu včetně obalu pro přenos. Zaujmout chtějí mimo jiné aktivním osvětlením, které je přímo nabíjeno USB portem.
Digitální bezpečnost není vázaná jen na období Vánoc, ale je aktuální po celý rok. V našem článku se zaměříme na to, jak efektivně chránit sebe a své blízké před online hrozbami. Od tipů na bezpečná hesla až po prevenci phishingu - získáte praktické rady a informace, které vám pomohou udržet digitální bezpečnost v každodenním životě.
Když se řekne pojem „domácí tiskárna“, většina z nás si představí kompaktní inkoustovou tiskárnu. Ty jsou totiž, na rozdíl od laserových tiskáren, univerzálnější a v domácnosti využitelnější – vytisknete s nimi jak texty, tak i vysoce kvalitní obrázky a fotografie. U českých spotřebitelů jsou pak nejpopulárnější inkoustové tiskárny značek Canon, Epson a HP. V tomto článku vám nabízíme srovnání nákladů na tisk vybraných TOP modelů tiskáren od zmíněných výrobců.
Spolu s novým laptopem VisionBook 14Wa s volným slotem pro 2,5palcový disk jsme se rozhodli otestovat jeho možnosti i pomocí SSD disku Transcend SSD230S. S kapacitou 512 GB zaplatíte sice jen o tisícovku méně než za notebook, přesto ale zkusme ilustrovat možný přínos pro slabší stroje.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek