Sobota , 22. 02. 2025

Petr

Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

16. 09. 2024

16. 09. 2024

Člen týmu Chrome navrhuje sezení na nadcházející konferenci TPAC 2024, aby se zabýval rostoucím problémem spamu s upozorněním na webu a problémů s uživatelskými zkušenostmi. Konkrétně se zaměřuje na vyskakovací okna „povolit oznámení“, která se zobrazují, když v prohlížeči Google Chrome navštívíte určité stránky.

Cílem je změnit podobu vyskakovacího okna

Návrhář UX týmu Chrome zveřejnil plán na GitHubu, aby oznámení vypadala, jako by sama o sobě nebyla vyskakovací okna. Cílem je, aby Chrome spolupracoval s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři na hledání inovativních řešení pro správu oznámení na webu. Člen týmu, známý na GitHubu jako Heisenburger, nastínil mnoho problémů, které je třeba opravit, například to, jak nevyprší platnost oprávnění k oznámení. Oznámení jsou velmi užitečná na webech, kde potřebujete upozornění, jako je Asana, Slack nebo Trello. Bohužel existují webové stránky, které toto využijí k získání povolení pouze k tomu, aby vás spamovaly. K problému přispívá to, že vypnutí oznámení může být frustrující a matoucí, jakmile to povolíte.

Návrh nastiňuje řešení těchto problémů. Jedním z řešení je například implementace sekundárního panelu, který mohou uživatelé používat k proaktivnímu povolení upozornění pro konkrétní webové stránky. To by uživatelům zabránilo v náhodném povolení na webech jen proto, že viděli oznámení Chrome. Dalším řešením je nechat upozornění vypršet v průběhu času. Tímto způsobem budou uživatelé vědět, zda opravdu chtějí upozornění z konkrétní webové stránky, a budou mít tendenci to odmítnout, pokud měli špatnou zkušenost. Třetí řešení je složitější a vyžaduje, aby byly karty aktivní, aby mohly dostávat oznámení, a uživatel pak může „upgradovat“ oprávnění tak, aby umožňovala oznámení, i když je karta neaktivní.

Namísto pouhé práce na vlastním prohlížeči je vrcholem spolupráce s ostatními výrobci prohlížečů na TPAC 2024 na sdíleném řešení. Díky spolupráci s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři se uživatel naučí v tomto systému orientovat bez ohledu na prohlížeč, který používá. Samotné sezení má být otevřenou diskuzí, která by měla přinést ještě lepší řešení.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Vyznávám klasická řešení bez zbytečného pozlátka. Původně jsem chtěl otestovat levná klasická drátová sluchátka HIVE W1, protože, proč zbytečně platit za baterii a další věci, když mi stačí kabel? Chvíli jsem se proto “cukal”, když mi nabídli HIVE XL. Nakonec jsem podlehl moderně a svolil k testu...
Naos znamená posvátnou schránu pro sochy bohů. Co tím chce asi Lamax říci? Má přidomek evokovat nečekané schopnosti novinky? Modelové číslo X7.1 naopak naznačuje dílčí evoluci předchozí X7 Mira. Jak zní tedy odpověď? Nepůjde jen o evoluci, zjistíte záhy, protože přibylo nejen funkcí, ale též vybavení včetně dálkového ovladače a mnoho dalšího. Čekejme více, než byste tipovali, není to jen o dálkovém ovladači.
Lamax poměrně dynamicky rozšiřuje svou nabídku. Zatímco ještě před několika málo lety jsme jej mohli znát coby českého producenta sluchátek a reproduktorů, již nějaký čas trh obohacuje akčními kamerami, autokamerami a dokonce navigací. Kamera do auta s označením C9 byla předmětem našeho testu a není třeba dodávat, že moje zvědavost byla velká.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek