Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

Vyhledávání na webu je v posledních letech horší a horší a v poslední době k tomuto problému přispěly články generované umělou inteligencí. Google se to nyní pokouší napravit tím, že do Vyhledávání Google zavádí aktualizaci, jejímž cílem je snížit „nekvalitní“ výsledky.
Google
Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

16. 03. 2024

16. 03. 2024

Cílem je zvýšit kvalitu výsledků vyhledávání

Rozšířená schopnost generativních nástrojů umělé inteligence umožnila webům načerpat stovky nebo tisíce článků denně a zaplavit tak výsledky vyhledávání na webu na oblíbená témata. Nyní je docela běžné narazit ve výsledcích vyhledávání na články, které byly (alespoň částečně) napsány umělou inteligencí, z nichž mnohé mají faktické chyby a minimální dohled ze strany lidského pisatele. Google již dříve uvedl, že ve výsledcích vyhledávání povoluje obsah generovaný umělou inteligencí, ale všechny články mají stejné standardy kvality a spamový obsah bude odmítnut. Vyhledávání Google je však stále plné spamu generovaného umělou inteligencí.

Došlo k aktualizaci algoritmů

Algoritmy Vyhledávání Google byly nyní aktualizovány, aby se snížily nekvalitní a neoriginální výsledky. Společnost v příspěvku na blogu uvedla: „Dnes jsou metody tvorby škálovaného obsahu sofistikovanější a to, zda je obsah vytvářen čistě pomocí automatizace, není vždy tak jasné. Abychom tyto techniky lépe řešili, posilujeme naši politiku, abychom se zaměřili na toto zneužívající chování – vytváření obsahu ve velkém za účelem zvýšení hodnocení ve vyhledávání – ať už jde o automatizaci, lidi nebo kombinaci. To nám umožní přijímat opatření u více typů obsahu s malou nebo žádnou hodnotou vytvořenou ve velkém, jako jsou stránky, které předstírají, že mají odpovědi na oblíbená vyhledávání, ale neposkytují užitečný obsah.“

Ukáže se, že tyto změny budou mít dostatečný účinek. Spamové webové stránky mohou jednoduše omezit svůj výstup, aby zabránily odhalení, nebo mohou vyzkoušet jiná řešení. To také přímo neřeší obsah generovaný umělou inteligencí s faktickými chybami nebo jen obecně neužitečnými informacemi – to je obtížnější automaticky detekovat a zdá se, že Google neprovádí ruční zásahy dostatečně často. Vlastní testování společnosti hlásí 40% snížení nekvalitního obsahu.

K TÉMATU  Hackeři používají reklamy ve vyhledávání Google k vydávání se za Google

Google také zasáhne proti zneužívání reputace webu

Google se také pokouší zasáhnout proti „zneužívání reputace webu“, kdy weby publikují obsah třetích stran, který se výrazně liší od jejich typického obsahu, takže třetí strana může těžit ze stávající pověsti a hodnocení daného webu ve vyhledávání na webu. Google řekl: „Třetí strana může například publikovat recenze půjček před výplatou na důvěryhodném vzdělávacím webu, aby z webu získala hodnocení. Takový obsah vysoce hodnocený ve Vyhledávání může zmást nebo uvést v omyl návštěvníky, kteří mohou mít od obsahu na daném webu výrazně odlišná očekávání.“ Společnost také nyní považuje za spam expirované a repurposované domény zveřejňující nekvalitní obsah. Vylepšená detekce spamu je zaváděna jako součást základní aktualizace Google pro Vyhledávání z března 2024. Změna zneužívání reputace webu začne 5. května 2024.

MOHLO BY SE VÁM HODIT

Vyhledávání v Google Chrome se právě zlepšilo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Pravděpodobně jste narazili na problém, kdy film, televizní pořad nebo jiné video může být v některých částech příliš tiché a v jiných příliš hlasité. Google zavádí novou funkci v aplikaci YouTube pro televizory (nikoli YouTube TV), která má tento problém na televizorech vyřešit.
Tato věc patří do trochu jiného soudku, než běžně testujeme. Značka TrueLife patří do portfolia české společnosti elem6, které čítá také značku Lamax. Zaměřuje se na elektroniku určenou k péči o zdraví či tělo jako elektrické kartáčky, chytré váhy či teploměry, tlakoměry. S jednou takovou novinkou vás zkusíme v rychlosti seznámit.
Elektronické obchodování umožnilo kupujícím nakupovat z pohodlí domova, ale když nevíte, od koho kupujete, může být online nakupování riskantní. Často však můžete zaznamenat znaky, které odlišují podvodného prodejce od autentického. Pojďme prozkoumat některé z těchto znamení.

Nepřehlédněte

Je pozdě, ale pokud byste chtěli ještě pořídit pár užitečných věcí na poslední chvíli (nebo na další pandemii). Věcí, které se v dnešní době pandemické mohou hodit a jsou současně výhodnou koupí.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek