Úterý , 26. 08. 2025

Luděk

Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

Vyhledávání na webu je v posledních letech horší a horší a v poslední době k tomuto problému přispěly články generované umělou inteligencí. Google se to nyní pokouší napravit tím, že do Vyhledávání Google zavádí aktualizaci, jejímž cílem je snížit „nekvalitní“ výsledky.
Google
Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

16. 03. 2024

16. 03. 2024

Cílem je zvýšit kvalitu výsledků vyhledávání

Rozšířená schopnost generativních nástrojů umělé inteligence umožnila webům načerpat stovky nebo tisíce článků denně a zaplavit tak výsledky vyhledávání na webu na oblíbená témata. Nyní je docela běžné narazit ve výsledcích vyhledávání na články, které byly (alespoň částečně) napsány umělou inteligencí, z nichž mnohé mají faktické chyby a minimální dohled ze strany lidského pisatele. Google již dříve uvedl, že ve výsledcích vyhledávání povoluje obsah generovaný umělou inteligencí, ale všechny články mají stejné standardy kvality a spamový obsah bude odmítnut. Vyhledávání Google je však stále plné spamu generovaného umělou inteligencí.

Došlo k aktualizaci algoritmů

Algoritmy Vyhledávání Google byly nyní aktualizovány, aby se snížily nekvalitní a neoriginální výsledky. Společnost v příspěvku na blogu uvedla: „Dnes jsou metody tvorby škálovaného obsahu sofistikovanější a to, zda je obsah vytvářen čistě pomocí automatizace, není vždy tak jasné. Abychom tyto techniky lépe řešili, posilujeme naši politiku, abychom se zaměřili na toto zneužívající chování – vytváření obsahu ve velkém za účelem zvýšení hodnocení ve vyhledávání – ať už jde o automatizaci, lidi nebo kombinaci. To nám umožní přijímat opatření u více typů obsahu s malou nebo žádnou hodnotou vytvořenou ve velkém, jako jsou stránky, které předstírají, že mají odpovědi na oblíbená vyhledávání, ale neposkytují užitečný obsah.“

Ukáže se, že tyto změny budou mít dostatečný účinek. Spamové webové stránky mohou jednoduše omezit svůj výstup, aby zabránily odhalení, nebo mohou vyzkoušet jiná řešení. To také přímo neřeší obsah generovaný umělou inteligencí s faktickými chybami nebo jen obecně neužitečnými informacemi – to je obtížnější automaticky detekovat a zdá se, že Google neprovádí ruční zásahy dostatečně často. Vlastní testování společnosti hlásí 40% snížení nekvalitního obsahu.

K TÉMATU  Budoucnost technologií: top 10 trendů pro rok 2024

Google také zasáhne proti zneužívání reputace webu

Google se také pokouší zasáhnout proti „zneužívání reputace webu“, kdy weby publikují obsah třetích stran, který se výrazně liší od jejich typického obsahu, takže třetí strana může těžit ze stávající pověsti a hodnocení daného webu ve vyhledávání na webu. Google řekl: „Třetí strana může například publikovat recenze půjček před výplatou na důvěryhodném vzdělávacím webu, aby z webu získala hodnocení. Takový obsah vysoce hodnocený ve Vyhledávání může zmást nebo uvést v omyl návštěvníky, kteří mohou mít od obsahu na daném webu výrazně odlišná očekávání.“ Společnost také nyní považuje za spam expirované a repurposované domény zveřejňující nekvalitní obsah. Vylepšená detekce spamu je zaváděna jako součást základní aktualizace Google pro Vyhledávání z března 2024. Změna zneužívání reputace webu začne 5. května 2024.

MOHLO BY SE VÁM HODIT

Vyhledávání v Google Chrome se právě zlepšilo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jak dosáhnout vyšší organické návštěvnosti? Chcete, aby se váš web stal hvězdou vyhledávačů? Nebo vám už lezou na nervy neustálé změny algoritmů Googlu? SEO – optimalizace pro vyhledávače je jako skládačka, a když najdete všechny správné dílky, výsledkem bude web, který si návštěvníci i vyhledávače zamilují. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak se stát mistrem v SEO. A nezapomeňte, že dobrá optimalizace není sprint, ale maraton.  
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Elektronické obchodování umožnilo kupujícím nakupovat z pohodlí domova, ale když nevíte, od koho kupujete, může být online nakupování riskantní. Často však můžete zaznamenat znaky, které odlišují podvodného prodejce od autentického. Pojďme prozkoumat některé z těchto znamení.
Elon Musk znovu rozvířil debatu o budoucnosti umělé inteligence. Ve svých příspěvcích na síti X (dříve Twitter) naznačil, že připravovaný model Grok 5 jeho společnosti xAI by mohl být „skutečnou šancí stát se obecnou umělou inteligencí (AGI)“. Podle Muska dorazí už do konce tohoto roku a má být „drtivně dobrý“.
Závody v pokroku v oblasti umělé inteligence jsou v plném proudu. Jednotlivé společnosti dělají vše proto, aby mohli zákazníkům nabídnout lepší možnosti AI. Po dlouhé době je tu něco, v čem mohou technologičtí giganti skutečně soutěžit. Jedna z nejznámějších technologických společností, Huawei, se zaměří na zvýšení výroby svého AI čipu Ascend 910B na úkor výroby svých telefonů Mate 60, alespoň v jednom závodě.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek