Čtvrtek , 23. 01. 2025

Zdeněk

Pevné disky – jak dlouho žijí?

15. 11. 2013

15. 11. 2013

Odpověď nám nyní dává kalifornská společnost Backblaze, provozovatel on-line či cloudového (chcete-li) zálohovacího systému. Firma udržuje již 4 roky v nepřetržitém provozu 25 000 pevných disků, prý těch určených na běžné použití.

A jak to tedy vypadá s poruchovostí během prvních 4 let jejich života? První obrázek popisuje, jak disky „havarují“ během prvních 4 let.

Vyplývá z něj, že 3 roky přežije asi 90 % disků. V prvním 1,5 roku mají pevné disky poruchovost asi 5,1 % ročně. Než dosáhnou na dvojnásobek času, selže dalších 1,4 % disků za rok. Po třech letech však jejich roční poruchovost rapidně vzroste až na 11,8 %, což znamená, že první 4 roky života nepřežije celá jedna pětina pevných disků. Druhý obrázek ukazuje poruchovost rozepsanou na jednotlivá čtvrtletí.

Velmi zajímavé by byly jistě byla hodnota za pátý rok. Backblaze bohužel zatím nedisponuje relevantními čísly, ale jeho význačný inženýr Brian Beach spekuluje, že se poruchovost bude pravděpodobně držet zhruba na 12 % ročně. Z čehož vyplývá, že polovina pevných disků přežije šesté narozeniny, nebo se jich nedožije. Jak je libo.

Jaké jsou hlavní důvody „úmrtí“?

  • První rok – výrobní vady.
  • 18 až 36 měsíců – malé náhodné závady.
  • Čtvrtý rok – opotřebení.

Zdroj: ExtremeTech

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.
Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek