Spolu s Halloweenem (resp. v USA po Dni díkůvzdání) nás již několik dní prodejci atakují nabídkami na tzv. Black Friday, prodejní akci importovanou s již zmíněným svátkem z USA. Každý někdy podlehne a koupí věc, kterou nepotřebuje. Zalíbila se Ferrari PowerBank Soft Rubber 5000 mAh Black. Záložní kapesní baterie jako každá jiná, pouze vybavená logem Ferrari. Za cenu prý o 40 % nižší, nekupte to. :o)
Trocha kontextu…
“Černý pátek (anglicky Black Friday) je marketingová akce po vzoru USA a Kanady, spojená s výprodejem a velkými slevami obchodníků. Pojmenování tohoto dne má několik teorií. Ta nejpravděpodobnější říká, že přibližně tento den se obchody dostávají z dluhů, tedy červených čísel, a přechází do zisků, tedy černých čísel… V Americe je Black Friday každoroční událostí, kdy většina velkých obchodních řetězců zahajuje období výprodejů za výrazně snížené ceny. Černý pátek je vždy na konci listopadu, den po dnu díkůvzdání a považuje se za začátek předvánoční nákupní horečky. V USA to není oficiální svátek… V Česku zahájila každoroční slevy na Černý pátek společnost Apple v roce 2011. Pojem se postupně rozrostl na všeobecnou reklamní akci zaměřenou na slevy v daném termínu; např. v Česku i mimo tento termín a tzv. Black Friday někteří prodejci zavádějí i na jaře[4] nebo v létě i mimo pátek, čímž postrádá Black Friday význam.” Zdroj: Wikipedie
Čínské Ferrari, kdo tě vyrábí?
O produktu se dozvíme tolik, že v rukou třímáte oficiální produkt Ferrari. Na stvrzení na krabičce najdete i pečeť s ochrannými prvky a logem vzpurného koně (řekněme). Výrobcem je designová společnost CG Mobile s webem zcela bez informací o produktech. Osobně nám připomíná “reklamku”, která “nabranduje” vlastně cokoli od OEM výrobce a jupí do prodeje. Snad ti Italové vědí, komu exkluzivní logo svěřili.
Powerbanka samotná se nevymyká naopak, na rozdíl od červených supersportovních aut, běžné konfekci ani z hlediska přístupu producenta: navržena ve Francii, vyrobena v Číně.
Nablýskaná bída?
Na první pohled vypadá dobře nejen krabička, což vnímáme jako méně důležité, ale powerbanka samotná též. Logickou volbou je kombinace červené s matnou černou, barev ladicích spolu za každé situace. Matná čerň ve spojení s plastem tvoří ověřený recept na luxusní vzhled, než věc někdo vezme do ruky… Otisky prstů zde budou jako doma.
Výbava pouze jedním nabíjecím USB portem o “síle” 2,1 A, druhým micro USB pro nabíjení samotné powerbanky taktéž s možností využít až 2,1A proud neurazí, ani neohromí. Osobně dle nabíjení telefonu máme pocit, že to nebude tak slavné, subjektivně jsem měl pocit, že telefon nabíjí pomaleji, než by měla. Ve srovnání s jinými produkty. Vzhledem k rozměrům by se sem druhé USB nevešlo. Naprostý základ jako u zdrojů z KiK.
Srovnání velikostí tří různých powerbank – bílá diponuje stejnou kapacitou.
Z dalších funkcí zmiňme schopnost nabíjet v situaci, kdy je powerbanka nabíjena sama z el. sítě. Tato funkce stala se častější, avšak můžete narazit na produkty, které to neumí. Hodí se to v situaci, kdy třeba doma či na cestách (v autě či autobuse) máte pouze slabý USB výstup (třeba původních 500 mAh či 1 A) a chcete zrychlit nabití mobilního telefonu. Pak připojíte Ferrari, to dobije mobil proudem 2,1 A a samotné jej necháte nabíjet pomalu. Větší smysl tato vlastnost dává, disponuje-li powerbanka více porty a lze ji využít jako USB nabíjecí hub.
Srovnání hmotností dvou powerbank se stejnou kapacitou.
Na černý pátek zaujalo Ferrari PowerBank Soft Rubber 5 000 mAh Black cenou 359 Kč, reálně nízkou oproti dřívějším 500 Kč – 600 Kč. Avšak, pokud byste žádali max. užitnou hodnotu, za tyto peníze pořídíte řadu powerbank s vyšší kapacitou, více porty či jinými schopnostmi (např. světlo či odolnost IPxx). Vše bez loga Ferrari, loga italské automobilky, propůjčeného francouzské společnosti, jež vyrábí svůj produkt v Číně. A nebojte, nejsme snobi, ale je to powerbanka s příběhem, nemyslíte?