Pátek , 20. 09. 2024

Oleg

Svůj algoritmus sociálních médií trénujete každý den

07. 09. 2024

07. 09. 2024

Moderní aplikace sociálních médií spoléhají na algoritmy, které určují, jaký obsah vidíte ve svém zpravodajském kanálu. Algoritmy jsou založeny na strojovém učení a na rozdíl od toho, jak to může vypadat, máte na starosti školení a výuku algoritmů tak, aby sloužily více obsahu, který skutečně chcete vidět.

Proč na algoritmu záleží

Sledovali jste někdy video, které vám poslal váš přítel, a pak jste si všimli, že se vám začalo zobrazovat stále více videí od tohoto tvůrce, i když jste jeho stránku nesledovali? Je to kvůli strojovému učení a algoritmům sociálních médií. Když prohlížíte sociální média, vaše interakce učí technologii strojového učení o vašich zájmech a preferencích. Každá akce, kterou provedete na sociálních sítích, je sledována a analyzována pomocí strojového učení, které vede algoritmus zpravodajského kanálu tak, aby zobrazoval nové příspěvky, se kterými budete s největší pravděpodobností znovu interagovat. Takže pokaždé, když sledujete video s kočkou, říkáte aplikaci sociálních médií, že byste rádi viděli více videí s kočkami.

Jak trénovat svůj algoritmus sociálních médií

Co když tato kočičí videa náhle ovládnou váš zpravodajský kanál? I když to některým lidem může vyhovovat, existuje několik způsobů, jak algoritmu naznačit, že jste mnohostranný člověk s mnoha různými zájmy. Ale bude to vyžadovat víc než jen číhání a rolování. Zde je několik obecných tipů, které fungují pro všechny platformy sociálních médií:

Řekněte algoritmu, které stránky se vám líbí

Začněte tím, co je zřejmé, nezapomeňte sledovat stránky a tvůrce, kteří vytvářejí obsah, který vás baví. To algoritmu říká, že si tohoto tvůrce vážíte a rádi byste viděli více. Zároveň byste měli aktivně přestat sledovat stránky a tvůrce, kteří pro vás nejsou zajímaví. Pokud jste byli ve fázi jógy před dvěma lety a teď už vás nebaví sledovat jógová videa, je čas vynaložit další úsilí a zrušit sledování.

K TÉMATU  Víte, kdy vznikl první smartphone?

Lajkujte, aby se algoritmus učil

Když uvidíte příspěvky a videa, která se vám líbí, klikněte na tlačítko To se mi líbí. To je přímý signál pro technologii strojového učení, že to je něco, co považujete za vysoce hodnotné, a říká algoritmu, aby poslal více příspěvků, které jsou podobné tomu, na který jste právě klikli. Platformy sociálních médií chtějí, abyste interagovali, takže algoritmus je navržen tak, aby vám ukázal obsah, se kterým budete s největší pravděpodobností znovu komunikovat.

Obzvláště důležité je lajkovat příspěvky od vašich přátel a rodiny, pokud chcete vidět více jejich obsahu ve vašem zpravodajském kanálu. Pokud sociální platformě neuvedete, že chcete vidět více příspěvků od vašich kontaktů, váš zpravodajský kanál bude pravděpodobně zaplněn stránkami kurátorů obsahu a značkami, které platí za šanci upoutat vaši pozornost. Některé platformy mají další nástroje, které vám pomohou zajistit, abyste viděli příspěvky od skutečných lidí ve vašem životě.

Komentáře a sdílení jsou důležitými signály pro algoritmus

Sledovali jste tedy stránku svého oblíbeného tvůrce obsahu a dokonce jste olajkovali několik příspěvků, ale stále je jen zřídka vidíte, když procházíte zpravodajským kanálem? Posuňte své interakce na další úroveň tím, že zanecháte komentář nebo sdílíte příspěvek se svými přáteli. Komentáře a sdílení vyžadují, abyste se snažili napsat odpověď nebo klepnout na další tlačítko nebo dvě, abyste příspěvek odeslali svým lidem.

Jistě, při provádění těchto věcí se nezapotíte, ale sociální platformy vědí, že váš čas (a rozsah pozornosti) je velmi cenný. Kdykoli sdílíte příspěvek nebo si najdete čas na zveřejnění komentáře, znamená to pro technologii strojového učení, že se podle vás jedná o obsah s velmi vysokou hodnotou. Obsah s vysokou hodnotou znamená, že budete znovu komunikovat, takže vám algoritmus zobrazí více podobných příspěvků v naději, že je budete moci znovu sdílet a komentovat.

K TÉMATU  Logitech Squeezebox Radio receiver: Nejinternetovější z internetových rádií

Řekněte algoritmu, že vás to nezajímá

Každá platforma sociálních médií bude mít své vlastní nuance, pokud jde o strojové učení a návrh algoritmů. Metaplatformy jako Facebook a Instagram nabízejí slušnou míru transparentnosti, když kliknete na tlačítko se třemi tečkami u příspěvku, čímž získáte různé nástroje a informace o tom, proč se vám konkrétní příspěvek zobrazuje. Existují různé možnosti pro příspěvky od tvůrců, které sledujete, a pro příspěvky, které vám doporučí algoritmus. Facebook poskytuje spoustu informací o každém příspěvku, zatímco LinkedIn poskytuje velmi omezené informace.

Porozhlédněte se na své oblíbené sociální platformě a zjistěte, které nástroje a nastavení jsou k dispozici pro poskytování zpětné vazby k příspěvkům a videím. Tyto možnosti zpětné vazby jsou k dispozici i pro reklamy. Ano, určitě můžete skrýt reklamu, kterou stále vidíte, a obvykle můžete uvést důvod, proč ji chcete zmizet. Pokud tyto informace poskytnete, pomůže to technologii strojového učení zlepšit.

Pokud se vám nelíbí určitý příspěvek nebo konkrétní tvůrce, mnoho platforem vám nabídne možnosti, jak skrýt, přestat sledovat, zablokovat nebo prostě platformě sdělit, že už toto nechcete vidět. Používejte tyto nástroje nemilosrdně, když se vám ve vašem zpravodajském kanálu stále zobrazují příspěvky, které už nechcete vidět. Bude to rozdíl.

Obecně platí, že interakce s příspěvky je klíčem k trénování vašeho algoritmu sociálních médií. Je důležité sledovat, kliknout na tlačítko To se mi líbí, zanechat komentáře, sdílet příspěvky s přáteli a používat nástroje specifické pro platformu k poskytování zpětné vazby. Tyto tipy vám mohou pomoci přeměnit váš zpravodajský kanál na něco, co je plné sociálního obsahu, který vás opravdu baví.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.
Je pozdě, ale pokud byste chtěli ještě pořídit pár užitečných věcí na poslední chvíli (nebo na další pandemii). Věcí, které se v dnešní době pandemické mohou hodit a jsou současně výhodnou koupí.

Nepřehlédněte

Recenzi akční kamery Rollei 420 jsme vám nabídli před rokem, od té doby se stále chytáme na novější a „nadupanější“ model 430, který odlišuje hlavně displej na čelní straně a schopnost natáčet 4K při 30 FPS. V době představení jistě špička, jak si povede kamera v době, kdy se nachází prakticky na konci životního cyklu?
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek