Pátek , 08. 08. 2025

Soběslav

Nejlepší produkt na CESu? OLED televizor LG

01. 02. 2012

01. 02. 2012

Nejlepším produktem na letošní výstavě CES byl jednoznačně televizor LG 55EM9600 s OLED technologií. Na tom se shodla odborná porota. Konkurence přitom byla silná – od systémů pro přenos signálu vzduchem, přes multimediální tablety až po 3D tiskárnu.

„Nebyli jsme jediná společnost, která na výstavě představovala 55“ OLED televizor, ale právě náš model zaujal návštěvníky a porotu nejvíce,“ říká Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics CZ.

OLED TV se odlišuje od konkurence tím, že má čtyřbarevné pixely (běžně se používají jen tři barvy); k základní červené, zelené a modré barvě se přidává ještě barva bílá. Díky ní je obraz přirozeně živý, jasný a ostrý. OLED displej je možné sledovat z libovolného úhlu, aniž by divák viděl jiné odstíny barev. Díky principu OLED televizorů, které nejsou podsvícené, ale kde každý bod emituje světlo, je možné dosáhnout prakticky nekonečného kontrastu. Jeden pixel může být dokonale černý, sousední bude zářit jasnou barvou. Tím je zachována maximální čistota a ostrost obrazu. Technologicky nemůžou takový obraz nabídnout ani LCD ani LED televizory. Překreslení u OLED displeje je navíc tisíckrát rychlejší než u těch nejlepších LCD/LED televizorů. Obraz tak nebude nikdy rozmazaný.

Již tradičně klade LG obrovský důraz na design. Obrazovka televizoru má jen 1 mm štíhlý rám a je extrémně plochá – hloubka televizoru činí neuvěřitelné 4 mm, tedy asi jako tři kreditní karty. Díky tomu nový televizor prakticky splývá se zdí. „Na český a slovenský trh se dostane ještě letos, předpokládáme, že to bude v druhé polovině roku. Oproti konkurenci očekáváme, že cenu budeme umět stlačit výrazně pod 100 000 korun,“ dodal Martin Malý, tiskový mluvčí.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek