Neděle , 22. 12. 2024

Šimon

TZ: Samsung věří autobateriím

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

Praha, 29. srpna 2011 – Přední světová společnost Samsung Electronics Co., Ltd., označila baterie do elektromobilů, jako jeden ze svých pěti nových nejperspektivnějších oborů. Samsung se zavázal investovat do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů (5, 4 bilionu wonů) do vývoje bezpečných a efektivních baterií, které by poháněly dopravu budoucnosti. Tento obchod by měl vytvořit roční příjmy ve výši 10, 2 bilionů wonů a vytvořit 7 600 pracovních pozic.

Podle japonského institutu informačních technologií, se očekává růst globálního trhu s elektrickými vozidly na hodnotu 9, 7 milionů kusů do roku 2020 z nynějších pouhých 1, 4 milionů kusů. V následujících letech se baterie stanou srdcem automobilového průmyslu, což bude krok v cestě za dopravou bez emisí. Elektrické automobily jsou hnací silou změn a během příštích let se stanou běžnou součástí našeho života, i když v minulosti jsme je nacházeli jen na stránkách sci-fi knih.
Baterie pro elektromobily nejsou jen větší verzí baterií užívaných ve spotřební elektronice. Tyto baterie vyžadují 50x větší napětí než průměrná baterie notebooku a nutností je i zvýšená stabilita a bezpečnost tak, aby odolaly případné autonehodě. Svou roli hraje i kompaktní velikost a životaschopnost baterie, která se musí pohybovat kolem 500 nabíjecích cyklů. Současné modely baterií jsou převážně lithium-iontové, protože dosahují většího výkonu a delší životnosti než jejich předchůdci – nikl-vodíkové typy.

Globální lídr ve výrobě lithium – iontových baterií Samsung SDI, zahájil spolupráci s největším německým výrobcem automobilových součástek, společností Robert Bosch. Tyto dvě společnosti vytvořily v roce 2008 společnou joint-venture firmu s názvem SB LiMotive, zaměřenou přímo na automobilové baterie. V dalším roce společnost SB LiMotive nastartovala v Jižní Koreji novou produkční linku na výrobu autobaterií a realizovala akvizici amerického výrobce baterií Cobasys, aby posílila své znalosti ve službách a vývoji baterií.

Od té doby byla SB LiMotive vybrána jako dodavatel baterií pro prémiového výrobce automobilů BMW – model MegaCity, a stejně tak byly baterie vybrány pro elektrickou verzi pěti set hatchbacků od Chryslera, které mají být představeny v roce 2012. Odhadovaná výše investice společnosti Samsung a Bosch do joint-venture SB LiMotive se do roku 2013 vyšplhá na přibližně 500 milionů amerických dolarů.

SB LiMotive spolupracuje na výrobě výkonnějších autobaterií také s U. S. Advanced Battery Consortium (USABC). Prostřednictvím společnosti Cobasys USA usiluje SB LiMotive o nárůst hustoty současných bateriových modulů o 50 % v rámci programu za 8, 4 miliony dolarů, o jehož náklady se dělí USABC a Ministerstvo energetiky USA. Stovky výzkumníků v Samsung SDI a Samsung Advanced Institute of Technology pracují s novými technologiemi s cílem posílit svou momentální vedoucí pozici na trhu baterií pro elektroniku a zlepšit výkon autobaterií.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Routerů naleznete na trhu celou řadu (od levných po drahé). Archer C1200 patří k těm dražším, cenu však ospravedlňují jeho schopnosti, které jej řadí do třídy high-endu. Kromě běžných věcí umí vytvořit síťový disk z USB nebo síťovou tiskárnu ze zcela obyčejné a oddělit několik sítí – rychlou 300 Mbit/s a rychlejší 800 Mbit/s. Zde hledejme základ názvu AC1200 – v teoretické přenosové rychlosti 1200 Mbit/s.

Osobně jsem podlehl kouzlu malých 10 až 12palcových notebooků či hybridních tabletů s klávesnicí. Jsou však lidé, kterým na velikosti záleží, i když výkon moderních 4jádrových Atomů by jim zcela stačil i s 2 GB RAM. Pro ty nabízí Umax řešení v podobě ultra-levného 14palcového notebooku…

Dnešní test se zaměří na dvě akční kamery Lamax a BML od českých značek, které své produkty navrhují samy s výrobou v Číně. Pokud jde o parametry, výbavu i samotný hardware, vcelku se podobají. Proto jsme je postavili tak říkajíc do ringu v jednom článku. Kdo si vedl lépe?

Pokud však nepřichází, přestaň čekat dál... Nabízí se parafráze populární písničky, která by mohla pokračovat v duchu, že stačí střídavý, střídavý elektrický proud a do něj připojit TP-Link TL-WA855RE. Samozřejmě to chce také tu Wi-Fi, ale kdo by se zabýval takovými drobnostmi?

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek