Úterý , 14. 01. 2025

Radovan

Většina lidí přes padesát se nezamýšlela nad „digitálním dědictvím”

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net
Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net

16. 02. 2015

16. 02. 2015

AVG odhalila další skutečnosti zjištěné prostřednictvím globálního průzkumu AVG Digital Diaries. Nejnověji zkoumaným tématem mezi respondenty staršími padesáti let bylo jejich digitální dědictví. Při dotazování téměř 6 000 lidí v devíti zemích včetně Česka se ukázalo, že 83 % respondentů nevědělo, co digitální dědictví je, natož aby o něm někdy přemýšleli.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net Spravování pozůstalosti zesnulého příbuzného může být emocionálně velice náročným úkolem. S tím, jak stále více žijeme své životy na internetu, tuto těžkou úlohu dále komplikuje vyhledávání a správa aktiv, které existují v digitální formě. Dnešní generace lidí přes padesát let je jednou z prvních, které po sobě zanechají významný digitální otisk. A to včetně účtů sociálních sítí (příspěvky, tweety, obrázky, videa), digitálních předplatných, internetového bankovnictví a mnoha dalších služeb. Nabízí se otázka, kolik z nás už přemýšlelo o tom, jaké informace a obsah po sobě na internetu zanecháváme, či jak chceme, aby ostatní s tímto „digitálním dědictvím“ v budoucnu naložili.

Průzkum také odhalil:

  • 12 % respondentů vědělo, co je digitální dědictví, ale nikdy o něm neuvažovali;
  • po vysvětlení konceptu zhruba čtvrtina (26 %) respondentů přiznala obavy z digitálního dědictví, které zanechávají;
  • pouze 16 % respondentů někdy přemýšlelo nad svým digitálním dědictvím a ještě méně jich podniklo kroky k přípravě své rodiny (3 %).

„I přesto, že jde o citlivé téma, význam plánování digitálního dědictví bude stoupat s tím, jak budeme čím dál více užívat internetové služby a sociální sítě. Věříme, že je důležité začít v tomto lidi vzdělávat a navrhnout jim, aby si promluvili se svými nejbližšími o tom, jak si přejí, aby bylo naloženo s jejich internetovými aktivy,“ doplnila Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies.  

Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Vzpomínáte na večerníček o včelích medvídcích, kde byl brouk kvapník, který stále chvátal a neměl chvíli čas? Pokud patříte k obdobné sortě pracantů, může vám pomoci SSD přenosný disk Adata, je opravdu rychlý. Podobně jako onen brouček vás moc nezdrží a přežije i pád (například do louže).

V moderním světě, kde první dojem může hrát velkou roli, má tisk kvalitních etiket zásadní význam. Etikety nesou nejen informace, ale i identitu vaší značky. A aby byla tato identita zachycena co nejpřesněji a nejvýrazněji, je potřebná tiskárna štítků, která spojuje technickou preciznost s kreativním potenciálem.
Postavili jsme proti sobě lehká, otevřená, na uších ležící sluchátka vhodná na doma i na použití venku. Konkrétně druhou generaci legendárních Sennheiser – PX100 II a zajímavý produkt švédského výrobce V-Jays. Již nyní prozraďme, že tak dramatický duel jsme tu dlouho neměli. Rozdíly jsou propastné. A to na obou stranách…
Když se řekne pojem „domácí tiskárna“, většina z nás si představí kompaktní inkoustovou tiskárnu. Ty jsou totiž, na rozdíl od laserových tiskáren, univerzálnější a v domácnosti využitelnější – vytisknete s nimi jak texty, tak i vysoce kvalitní obrázky a fotografie. U českých spotřebitelů jsou pak nejpopulárnější inkoustové tiskárny značek Canon, Epson a HP. V tomto článku vám nabízíme srovnání nákladů na tisk vybraných TOP modelů tiskáren od zmíněných výrobců.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek