Středa , 12. 03. 2025

Řehoř

Většina lidí přes padesát se nezamýšlela nad „digitálním dědictvím”

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net
Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net

16. 02. 2015

16. 02. 2015

AVG odhalila další skutečnosti zjištěné prostřednictvím globálního průzkumu AVG Digital Diaries. Nejnověji zkoumaným tématem mezi respondenty staršími padesáti let bylo jejich digitální dědictví. Při dotazování téměř 6 000 lidí v devíti zemích včetně Česka se ukázalo, že 83 % respondentů nevědělo, co digitální dědictví je, natož aby o něm někdy přemýšleli.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net Spravování pozůstalosti zesnulého příbuzného může být emocionálně velice náročným úkolem. S tím, jak stále více žijeme své životy na internetu, tuto těžkou úlohu dále komplikuje vyhledávání a správa aktiv, které existují v digitální formě. Dnešní generace lidí přes padesát let je jednou z prvních, které po sobě zanechají významný digitální otisk. A to včetně účtů sociálních sítí (příspěvky, tweety, obrázky, videa), digitálních předplatných, internetového bankovnictví a mnoha dalších služeb. Nabízí se otázka, kolik z nás už přemýšlelo o tom, jaké informace a obsah po sobě na internetu zanecháváme, či jak chceme, aby ostatní s tímto „digitálním dědictvím“ v budoucnu naložili.

Průzkum také odhalil:

  • 12 % respondentů vědělo, co je digitální dědictví, ale nikdy o něm neuvažovali;
  • po vysvětlení konceptu zhruba čtvrtina (26 %) respondentů přiznala obavy z digitálního dědictví, které zanechávají;
  • pouze 16 % respondentů někdy přemýšlelo nad svým digitálním dědictvím a ještě méně jich podniklo kroky k přípravě své rodiny (3 %).

„I přesto, že jde o citlivé téma, význam plánování digitálního dědictví bude stoupat s tím, jak budeme čím dál více užívat internetové služby a sociální sítě. Věříme, že je důležité začít v tomto lidi vzdělávat a navrhnout jim, aby si promluvili se svými nejbližšími o tom, jak si přejí, aby bylo naloženo s jejich internetovými aktivy,“ doplnila Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies.  

Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Niceboy roste. Firma, která se v nedávné době přihlásila ke sponzoringu české fotbalové reprezentace, nemůže mít malé cíle. Již drahnou dobu Niceboy nevyhledávám jen skrze reproduktory a sluchátka, svůj nabízený sortiment značně rozšiřuje. Jako téměř nesportovec, jsem se podíval na základní fitness náramek X-fit ACTIVE. Ale až tak základní mi nepřipadá.
Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek