Pondělí , 24. 02. 2025

Matěj

Většina lidí přes padesát se nezamýšlela nad „digitálním dědictvím”

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net
Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net

16. 02. 2015

16. 02. 2015

AVG odhalila další skutečnosti zjištěné prostřednictvím globálního průzkumu AVG Digital Diaries. Nejnověji zkoumaným tématem mezi respondenty staršími padesáti let bylo jejich digitální dědictví. Při dotazování téměř 6 000 lidí v devíti zemích včetně Česka se ukázalo, že 83 % respondentů nevědělo, co digitální dědictví je, natož aby o něm někdy přemýšleli.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.net Spravování pozůstalosti zesnulého příbuzného může být emocionálně velice náročným úkolem. S tím, jak stále více žijeme své životy na internetu, tuto těžkou úlohu dále komplikuje vyhledávání a správa aktiv, které existují v digitální formě. Dnešní generace lidí přes padesát let je jednou z prvních, které po sobě zanechají významný digitální otisk. A to včetně účtů sociálních sítí (příspěvky, tweety, obrázky, videa), digitálních předplatných, internetového bankovnictví a mnoha dalších služeb. Nabízí se otázka, kolik z nás už přemýšlelo o tom, jaké informace a obsah po sobě na internetu zanecháváme, či jak chceme, aby ostatní s tímto „digitálním dědictvím“ v budoucnu naložili.

Průzkum také odhalil:

  • 12 % respondentů vědělo, co je digitální dědictví, ale nikdy o něm neuvažovali;
  • po vysvětlení konceptu zhruba čtvrtina (26 %) respondentů přiznala obavy z digitálního dědictví, které zanechávají;
  • pouze 16 % respondentů někdy přemýšlelo nad svým digitálním dědictvím a ještě méně jich podniklo kroky k přípravě své rodiny (3 %).

„I přesto, že jde o citlivé téma, význam plánování digitálního dědictví bude stoupat s tím, jak budeme čím dál více užívat internetové služby a sociální sítě. Věříme, že je důležité začít v tomto lidi vzdělávat a navrhnout jim, aby si promluvili se svými nejbližšími o tom, jak si přejí, aby bylo naloženo s jejich internetovými aktivy,“ doplnila Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies.  

Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.

Nepřehlédněte

Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.
Čína plánuje do roku 2025 velký technologický krok ke konkurenčnímu Neuralinku Elona Muska Čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT) představilo své ambiciózní plány na vývoj mozko-počítačových produktů do roku 2025. MIIT nedávno zveřejnilo komplexní politický dokument, v němž nastiňuje svůj závazek učinit převratné kroky v oblasti špičkových technologií.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek