Rekordní počet odběratelů znamená i obří zisk pro YouTube
Toto číslo zahrnuje zkušební odběry, takže skutečný počet placených odběratelů je nižší. Úrovně předplatného YouTube byly primárním zdrojem příjmů z předplatitelských služeb Google, které v roce 2023 dosáhly tržeb 15 miliard USD (včetně YouTube TV a Google One). Je to zhruba devět let, co YouTube spustil placenou službu předplatného bez reklam. Později se rozhodlo rozdělit YouTube Red na YouTube Premium a YouTube Music Premium.
YouTube Music je streamovací hudební služba společnosti. YouTube Premium zahrnuje Music Premium a také odstraňuje reklamy z YouTube, odemyká streamování ve vyšší kvalitě a umožňuje přehrávání a stahování na pozadí. Počet odběratelů společnosti nerozlišoval mezi těmito dvěma úrovněmi, což ztěžuje zjištění, kolik lidí skutečně používá YouTube Music ve srovnání s jinými hudebními platformami, jako jsou Apple Music a Spotify, a kolik lidí platí za YouTube Premium navíc.
S celkovým počtem 100 milionů odběratelů jsou čísla YouTube stále za Netflixem (260,8 milionů odběratelů) a Spotify (226 milionů placených odběratelů). Je to srovnatelnější s Disney Plus, který loni překonal hranici 150 milionů placených uživatelů. Ale YouTube Premium by ve skutečnosti nemělo být považováno za konkurenta jiných prémiových streamovacích služeb, zejména vzhledem k jeho poměrně pestré nabídce (uživatelsky generované video, živé televizní vysílání, streamovaná hudba, video na vyžádání). YouTube také opustil závody ve zbrojení ve streamování a začátkem roku 2022 přestal vytvářet většinu původního obsahu .
Za tímto účelem je hlavním zdrojem příjmů YouTube stále reklama, nikoli předplatné. Ale 100 milionů není nic, co by se dalo přehlédnout, a neustálý růst služeb YouTube Premium a YouTube Music znamená, že budou hrát důležitou roli v budoucnosti YouTube.
MOHLO BY SE HODIT
Recenze herních sluchátek Genesis Argon 600 – uši jako v hudebním bunkru