Čtvrtek , 09. 05. 2024

Ctibor

Google umožňuje uživatelům odstranit jejich explicitní fotografie z výsledků vyhledávání

04. 08. 2023

04. 08. 2023

Google nedávno prosadil novou zásadu, která uživatelům umožňuje požádat o vymazání jejich explicitních fotografií z výsledků vyhledávání. Podle společnosti je nová funkce jednou ze tří aktualizací, které mohou uživatelům pomoci poskytnout větší kontrolu nad obsahem o nich samotných, který je dostupný prostřednictvím oblíbeného vyhledávače Google.

Fotky lze odstranit, ale je tu jedna výjimka

Vedoucí Googlu pro vyhledávání, Danny Sullivan, řekl, že tato funkce je jednou z mnoha věcí, které se společnost snaží udělat, aby lidem pomohla získat kontrolu nad jejich online zážitkem. Existuje však jedna výjimka ze zásad odstraňování. Uživatelé nemohou požádat o odstranění svých explicitních obrázků, pokud jsou aktivně komercializovány. Společnost dříve umožňovala uživatelům požádat o odstranění explicitních obrázků, které byly sdíleny bez jejich souhlasu.

Upozornění na osobní údaje

Letos v srpnu Google také představil nový dashboard, který sleduje, kdy se osobní kontaktní údaje uživatele objeví ve výsledcích vyhledávání. Společnost vysvětlila, že řídicí panel lidem usnadní sledování a žádost o odstranění informací o sobě z výsledků vyhledávání Google.

Nedávno oznámený nástroj také upozorní uživatele, když se objeví nové výsledky obsahující jejich kontaktní údaje. Sullivan dodal, že uživatelé ve Spojených státech budou mít přístup k nástroji v angličtině a že společnost v současné době pracuje na tom, aby tuto funkci brzy přinesla na více míst a v dalších jazycích.

Google automaticky rozmaže explicitní obrázky

Společnost také oznámila, že začne automaticky rozmazávat explicitní obrázky, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání všem uživatelům na celém světě. Google se o aktualizaci poprvé zmínil v únoru u příležitosti Safer Internet Day. V tiskové zprávě Google uvedl, že funkce rozmazání bezpečného vyhledávání byla navržena tak, aby pomohla „chránit rodiny před neúmyslným setkáním s explicitními snímky ve vyhledávání“. Explicitní obrázky ve vyhledávači mohou zahrnovat obsah pro dospělé, grafický nebo násilný obsah.

K TÉMATU  LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Sullivan dospěl k závěru, že funkce rozmazání bezpečného vyhledávání umožní Googlu držet se svých zásad, že nechce „šokovat nebo překvapit lidi věcmi, které by nečekali“. V roce 2022 Google spustil nástroj, který uživatelům umožňuje požádat o odstranění svých osobních kontaktních údajů z výsledků vyhledávání. Data mohou zahrnovat domácí adresy, telefonní čísla a e-mailové adresy.

V posledních letech Google rozšiřuje typy informací, které mohou uživatelé požádat o odstranění z výsledků vyhledávání. Uživatelé mohou požádat o odstranění vyhledávacích odkazů na jejich osobní údaje, jako jsou čísla kreditních karet a státem vydané průkazy totožnosti používané v kontextu doxxingu nebo sdílení něčích citlivých informací pro škodlivé účely.

Uživatelé však musí mít na paměti, že Google může odmítnout žádosti o odstranění, pokud nesplňují požadavky zásad, například pokud jsou informace profesionální, nikoli osobní nebo byly zveřejněny na vládních nebo vzdělávacích webových stránkách. Google odstraňuje informace pouze ze svých výsledků vyhledávání, nikoli ze zdroje.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dalším z videí z rozbalování budou multiplatformní sluchátka, která můžete používat s konzolemi PS4, Xbox One, Nintendo Switch, stolním počítačem a také nejnovějšími notebooky i telefony, od polské herní značky Genesis (založené roku 2013). Nabízí tkaninou chráněný audio kabel, zásuvný mikrofon a masivní náušníky, slibující dobrý zvuk...
Naos znamená posvátnou schránu pro sochy bohů. Co tím chce asi Lamax říci? Má přidomek evokovat nečekané schopnosti novinky? Modelové číslo X7.1 naopak naznačuje dílčí evoluci předchozí X7 Mira. Jak zní tedy odpověď? Nepůjde jen o evoluci, zjistíte záhy, protože přibylo nejen funkcí, ale též vybavení včetně dálkového ovladače a mnoho dalšího. Čekejme více, než byste tipovali, není to jen o dálkovém ovladači.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek