Sobota , 23. 11. 2024

Klement

Blu-ray disky se budou lisovat i v Česku

01. 10. 2009

01. 10. 2009

V Loděnicích u Berouna vznikne vůbec první závod na výrobu Blu-ray disků ve střední Evropě. Česká GZ Digital Media investuje do nákupu potřebných technologií přes čtvrt miliardy korun. Firma, která je dnes také největším výrobcem tradičních vinylových desek na světě, rozšíří i kapacity pro výrobu DVD a tisk obalů a příbalových materiálů.

„Zpomalení světové ekonomiky zasáhlo samozřejmě i náš obor, ne ale GZ. Dokázali jsme rychle reagovat a svojí komplexní nabídkou jsme perfektně připraveni na nové zákazníky,“ vysvětluje Zdeněk Pelc, generální ředitel společnosti GZ Digital Media, a.s. „V první fázi počítáme s nákupem modernějších a úspornějších strojů pro výrobu DVD disků a pro polygrafickou výrobu. Technologie pro Blu-ray bude následovat ihned poté.“

První nové stroje už v GZ Digital Media spustili. Plný provoz všech včetně výroby Blu-ray disků by měl odstartovat nejpozději v lednu 2012. „V současné době máme asi čtyřprocentní podíl na trhu Evropské unie, díky této investici by mohl narůst alespoň o půl procenta,“ věří Pelc.

Podle odhadů organizace Blu-ray Forum.cz, které sdružuje filmové distributory, producenty nosičů i výrobce přehrávačů, by se letos v České republice a na Slovensku mohlo prodat přes 90 tisíc jen filmových Blu-ray disků. Zájem přitom rychle stoupá. V prvním pololetí letošního roku si diváci a videopůjčovny v ČR a na Slovensku pořídili 25 538 filmů na Blu-ray v české jazykové verzi, vloni za stejné období jich bylo jen 8 538.

Poptávka po Blu-ray roste celosvětově. Studie britské Futuresource Consulting odhaduje letošní prodeje Blu-ray filmů v USA na 80 milionů oproti loňským 24. V Evropě by se jich pak mohlo letos prodat kolem 9 milionů. Blu-ray formát dovoluje ukládat nesrovnatelně větší objem dat oproti běžným DVD. Na DVD se vejde nejvýše 17 GB dat, standardní kapacita je ale spíš 8,5 GB. Blu-ray běžně pojme až 50 GB.
 

K TÉMATU  Výzkumný tým získal grant na sloučení mozku a AI

Zdroj: tisková zpráva

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.
Není to klasická recenze, ale takové dosti drzé srovnání. Vychvalovaných česko-italských Xavian Joy a čínsko-britských Wharfedale Diamond. Rozdíl v ceně je přitom více, než dvojnásobný. A není to odlišnost jediná. Ale co ten hlavní rozdíl? Totiž zvuk?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek