Pondělí , 03. 02. 2025

Blažej

Firefox – nejméně bezpečný prohlížeč

19. 03. 2014

19. 03. 2014

Na letošním Pwn2Own 2014 hackfestu ve Vancouveru se opět Firefox ukázal jako nejvíce zranitelný prohlížeč z hlavní čtyřky (Chrome, IE, Safari a Firefox).

A to díky ne méně než čtyřem zero-day zranitelnostem, které by mohly dovolit převzít na počítačem kontrolu přes nakažené weby. Například takový Google Chrome se na této soutěži nepodařilo „hacknout“ několik let po sobě (2009, 2010, 2011), Firefoxu se to podařilo jen v roce 2011. Od roku 2012 však u všech hlavních prohlížečů jejich nezranitelnost klesla alespoň na jednu zero-day „díru“. Čtyři nalezené za tři dny jsou opravdu hodně.

Obecně se tato zranitelnost přisuzuje neexistenci „pískoviště“, tedy schopnosti oddělit části programu od zbytku operačního systému, což nedovolí spustit jiné programy či číst obsah RAM. Chrome, IE i Safary totiž „pískovištěm“ na rozdíl od Firefoxu disponují.

Zdroj: ExtremeTech

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Niceboy RAZE 2 twins se nebojí originality a inovativního přístupu. Navíc opět nabízí ochranu proti vodě IPx7. RAZE 2 twins tvoří dva menší reproduktory s možností pevného fyzického spojení a ještě překrytí ochrannou gumou, která dodá potřebný styl a základní odolnost při pádu. Každý nabízí výkon 12 W, propojeny jsou navzájem technologií True Wireless a k počítači či mobilu se připojí prostřednictvím Bluetooth 4.2.
Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek