Pondělí , 23. 06. 2025

Zdeňka

Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

16. 09. 2024

16. 09. 2024

Člen týmu Chrome navrhuje sezení na nadcházející konferenci TPAC 2024, aby se zabýval rostoucím problémem spamu s upozorněním na webu a problémů s uživatelskými zkušenostmi. Konkrétně se zaměřuje na vyskakovací okna „povolit oznámení“, která se zobrazují, když v prohlížeči Google Chrome navštívíte určité stránky.

Cílem je změnit podobu vyskakovacího okna

Návrhář UX týmu Chrome zveřejnil plán na GitHubu, aby oznámení vypadala, jako by sama o sobě nebyla vyskakovací okna. Cílem je, aby Chrome spolupracoval s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři na hledání inovativních řešení pro správu oznámení na webu. Člen týmu, známý na GitHubu jako Heisenburger, nastínil mnoho problémů, které je třeba opravit, například to, jak nevyprší platnost oprávnění k oznámení. Oznámení jsou velmi užitečná na webech, kde potřebujete upozornění, jako je Asana, Slack nebo Trello. Bohužel existují webové stránky, které toto využijí k získání povolení pouze k tomu, aby vás spamovaly. K problému přispívá to, že vypnutí oznámení může být frustrující a matoucí, jakmile to povolíte.

Návrh nastiňuje řešení těchto problémů. Jedním z řešení je například implementace sekundárního panelu, který mohou uživatelé používat k proaktivnímu povolení upozornění pro konkrétní webové stránky. To by uživatelům zabránilo v náhodném povolení na webech jen proto, že viděli oznámení Chrome. Dalším řešením je nechat upozornění vypršet v průběhu času. Tímto způsobem budou uživatelé vědět, zda opravdu chtějí upozornění z konkrétní webové stránky, a budou mít tendenci to odmítnout, pokud měli špatnou zkušenost. Třetí řešení je složitější a vyžaduje, aby byly karty aktivní, aby mohly dostávat oznámení, a uživatel pak může „upgradovat“ oprávnění tak, aby umožňovala oznámení, i když je karta neaktivní.

Namísto pouhé práce na vlastním prohlížeči je vrcholem spolupráce s ostatními výrobci prohlížečů na TPAC 2024 na sdíleném řešení. Díky spolupráci s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři se uživatel naučí v tomto systému orientovat bez ohledu na prohlížeč, který používá. Samotné sezení má být otevřenou diskuzí, která by měla přinést ještě lepší řešení.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.
Testovaný reproduktor míří do vašich domovů spíše než na cesty, venkovní párty či grilovačky, které Češi milují. Výrobce to naznačuje názvem, který nás nenechá na pochybách, že nejde o klasický přenosný reproduktor, který budete denně s sebou nosit na hřiště, byť mobility se zcela vzdát nechce. Výkon 20 W již zavdává na kvalitní zážitek z (mobilní) domácí hudby.
Je pozdě, ale pokud byste chtěli ještě pořídit pár užitečných věcí na poslední chvíli (nebo na další pandemii). Věcí, které se v dnešní době pandemické mohou hodit a jsou současně výhodnou koupí.
Pravděpodobně jste narazili na problém, kdy film, televizní pořad nebo jiné video může být v některých částech příliš tiché a v jiných příliš hlasité. Google zavádí novou funkci v aplikaci YouTube pro televizory (nikoli YouTube TV), která má tento problém na televizorech vyřešit.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek