Středa , 27. 11. 2024

Xenie

Hydrobee – vodní elektrárna za 24 dolarů

27. 11. 2013

27. 11. 2013

Na webu Kickstarter se objevil „vodní čmelák“, který je vlastně takovou malou vodní elektrárnou.

Nápad vznikl díky 3D tisku a je opět velmi prostý – často se vám může stát, že si při pobytu v přírodě či na lodi potřebujete nabít mobilní telefon či GPS. Solární nabíječky nejsou v tomto případě často moc praktické, vyžadují dostatek světla, což nelze vždy zaručit. Naproti tomu voda teče stále.

Prototyp se skládá z malé vodní turbíny a „plechovky“ s šesti NiMH akumulátory o velikosti tužkové baterie, typu AA s napětím 1,2 V a kapacitou 2 500 mAh, potřebné elektroniky a USB rozhraní.

Na nabití na plnou kapacitu prý stačí voda tekoucí rychlostí chůze či třeba i vodovodní kohoutek a 2 až 4 hodiny působení proudu na turbínu. Energie se jednoduše bude ukládat v akumulátorech, pak vyjmete tělo s akumulátory, otevřete kryt s USB porty a můžete nabíjet.

Velmi zajímavý je pak nápad s tím, že lze tělo Hydrobee velikosti plechovky od Coly, uvnitř kterého je též malá turbína, díky adaptéru nasadit na běžnou vodovodní baterii a nabíjet vestavěné akumulátory za obyčejného domácího „provozu“.

Hydrobee si zatím můžete (před)objednat za závazek připadné investice 24 USD (asi 480 Kč). Vynálezci potřebují nastřádat 48 000 USD, zatím mají přislíbeno 13 870 USD. A když se podaří, co se dařit má, v prodeji by měl čmelák být na jaře příštího roku.

Zdroj: Kickstarter

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

V moderním světě, kde první dojem může hrát velkou roli, má tisk kvalitních etiket zásadní význam. Etikety nesou nejen informace, ale i identitu vaší značky. A aby byla tato identita zachycena co nejpřesněji a nejvýrazněji, je potřebná tiskárna štítků, která spojuje technickou preciznost s kreativním potenciálem.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek