Úterý , 07. 01. 2025

Vilma

Nástupce Blu-ray nese název Archival Disc

11. 03. 2014

11. 03. 2014

Japonské společnosti Sony a Panasonic včera představily nové optické médium s názvem Archival Disc, určené pro dlouhodobou archivaci dat. Kapacita disků v budoucnu dosáhne až 1 TB.

První generace dosáhne kapacity 300 GB, přičemž výrobci slibují v budoucnu až 1 TB. Z technických parametrů zmiňme, že je umožněn oboustranný zápis se 3 vrstvami na každé straně, či využití korekce chyb Reed-Solomon Code.

Optické disky obecně mohou být vhodné pro ukládání dat pro své schopnosti vzdorovat vodě, vlhkosti a změnám teploty. Horší je to již se světlem a UV zářením. To, jak dlouho se data na Archival Discu udrží bohužel zpráva nezmiňuje. My jen dodáme, že DVD-RAM slibuje životnost až 100 let (garantováno je 30 let), Blu-ray, DVD a CD dle zkušeností „žiji“ přibližně 30 let (výrobci též mluví o až  80 i 100 letech při ideálních podmínkách) a USB flash disk asi 10 let.

Zdroj: Sony

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Na trhu s příslušenstvím pro videokamery a fotoaparáty Sony, se objevil kabelový ovladač od čínské firmy JJC, která má ve svém portfoliu velké množství příslušenství v oboru pořizování záběrů, ať již statických či pohyblivých.

Firma Lamax je nám sympatická tím, že je původem česká, sídlící v Praze. Své produkty navrhuje a vymýšlí u nás v Česku, výroba probíhá (ostatně jako u spousty dalších výrobců) v Asii. A protože fandíme těm, kteří dokáží se ctí konkurovat velkým a zavedeným značkám, pojďme se dnes podívat na další kus z dílen Lamaxu, tentokrát na bezdrátová sluchátka Elite E-1 a zkusme se zaposlouchat do „beatů“.

Vega je jednou z nejjasnějších hvězd na našem nebi. Dokáže však základní model značky Niceboy zazářit v recenzi? Zaujal nás hlavně nízkou cenou 990 Kč, která z ní činí nejlevnější akční kameru, jakou jsme měli v redakci k testování. Papírově neslibuje zázraky, ale papír je jedna věc, nás zajímala realita.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek