Neděle , 24. 11. 2024

Emílie

Obyčejný widescreen nestačí: Philips tlačí poměr 21:9

19. 01. 2009

Kdo by si nevšiml, že i na širokoúhlé televizi je většina filmů ještě širokoúhlejších, takže nevyplní celou obrazovku. Philips se tedy rozhodl prosazovat televizory s širším úhlem zobrazení, tedy poměrem stran 21:9.

Velká většina filmů, které projdou kinem, se natáčí v poměru stran 2,35:1 až 2,40:1. Pokud k tomu nemá producent následného DVD nebo Blu ray disku nějaký důvod, tak poměr stran zachová a neořeže jej na 16:9 (ořez na 4:3 je už úplné zvěrstvo).

Právě příznivcům sledování filmových hitů budou určeny nové televizory s poměrem stran vyhovujícím záměru tvůrců filmů. Tuto ideu začíná prosazovat Philips, který tvrdí, že ani s televizory velkých úhlopříček o poměru stran 16:9 nezískáte takový zážitek, jako na nových 21:9 zobrazovadlech.

Na druhou stranu sledovat na takovémto panelu televizní vysílání bude tak trochu mučení. Ale naštěstí se začíná stále více (i když pořád ne dost) pořadů objevovat alespoň v 16:9, které obsadí na daných televizorech dostatečnou plochu a deformace případně ořez snad nebudou působit tak drasticky.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Těsně před Vánoci přinášíme srovnávací test čtyř malých bezdrátových reproduktorů, které se jistě ocitnou v hledáčku nejednoho „ježíška”: novinku Energy Music Box 1+ Pear, léty ověřený Lamax Sphere SP-1, nedávno zlevněný Niceboy Raze Mini a základní model Sony SRS-XB01. Který bychom doporučili?
V moderním světě, kde první dojem může hrát velkou roli, má tisk kvalitních etiket zásadní význam. Etikety nesou nejen informace, ale i identitu vaší značky. A aby byla tato identita zachycena co nejpřesněji a nejvýrazněji, je potřebná tiskárna štítků, která spojuje technickou preciznost s kreativním potenciálem.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek