Sobota , 07. 12. 2024

Ambrož

Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Roboti
Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

07. 08. 2024

07. 08. 2024

Roboti jsou pro společnosti efektivnějším řešením

Společnost Figure AI a BMW podepsaly v lednu smlouvu o obchodním partnerství, která nejprve umožnila společnosti Figure identifikovat potenciální případy použití jejich univerzálních robotů v automobilové výrobě a poté zahájit postupné zavádění autonomních strojů ve výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. „Jednoúčelová robotika nasytila komerční trh po desetiletí, ale potenciál robotiky pro všeobecné použití je nevyužitý. Roboti Figure umožní společnostem zvýšit produktivitu, snížit náklady a vytvořit bezpečnější a konzistentnější prostředí,“ Brett Adcock, zakladatel a Generální ředitel společnosti Figure, uvedl v lednové tiskové zprávě, vykonáváním nudných a nebezpečných prací, které lidé nechtějí dělat.

Závod ve Spartanburgu je největším exportérem automobilů v USA a zaměstnává 11 000 lidí v areálu o rozloze 8 milionů čtverečních stop. Pracovníci tam montují X3, X4, X5, X6, X7 a XM Sports Activity Vehicles. Za posledních 30 let sjelo z jejích montážních linek více než 6,3 milionu vozů BMW. Roboty Figure 01 váží 60 kg a mohou najednou unést až 20 kg materiálu. Dokážou chodit rychlostí až 4,3 km/h a mohou pracovat až pět hodin, než se jejich baterie bude muset dobít.

Roboti měli nejprve za úkol přesunout zásobníky a krabice po karosárně závodu, ukázat své schopnosti při uchopování složitých tvarů, navigaci a vyhýbání se překážkám a přesné umístění dílů. Vzhledem k tomu, že jejich školení a testování bude probíhat v průběhu příštích 12 až 24 měsíců, očekává se, že se jejich povinnosti rozšíří o provádění prací na plechu a skladových operací.

Figure není sama ve svém úsilí přivést roboty do továrny. Začátkem tohoto měsíce začala Agility Robotics testovat své roboty Digit v továrně Spanx v Georgii. Tesla pokračuje ve vývoji svého robota Optimus a očekává zahájení výroby do konce příštího roku, ačkoli Tesla je známá tím, že neplní své oznámené cíle. Éra robotiky je v plném proudu, ale lidští pracovníci tento trend zajisté příliš neuvítají.

K TÉMATU  Meta blokuje přístup AI pro reklamy na politické kampaně

MOHLO BY SE VÁM HODIT

LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Niceboy voděodolné reproduktory umí, o tom jsme se již několikrát přesvědčili (např. první Raze nebo Raze 2 Twins). Dnes rozbalíme novinku Raze 4 Origin, která chce kromě krytí IP67 oslovit také výkonem 20 W a výdrží kolem 20 hodin a FM rádiem s integrovanou anténou. Nic z toho nezní špatně, tak uvidíme v recenzi.
Hledáte videokameru téměř bez kompromisů a jste ochotni za ni zaplatit vyšší částku, pak zbystřete, protože společnost Canon dodala již na podzim roku 2017 trh model Legria GX10. Konstruktérům se vše povedlo implementovat do stále ještě poměrně kompaktního těla, které padne do ruky přímo dokonale a vy s ním ihned po prvním uchopení jakoby srostete v jeden celek. Jsem si vědom toho, že úvod článku může někomu připadat spíše jako reklamní sdělení. Nejde to však popsat jinak nežli v superlativech, a to téměř bez výhrad. Jednu tu ale pro vás přece mám. Je to můj náhled na dle mého přemrštěnou cenu. O tom ale až později.
Není to klasická recenze, ale takové dosti drzé srovnání. Vychvalovaných česko-italských Xavian Joy a čínsko-britských Wharfedale Diamond. Rozdíl v ceně je přitom více, než dvojnásobný. A není to odlišnost jediná. Ale co ten hlavní rozdíl? Totiž zvuk?
Z telefonu myPhone Hammer Iron 3 jsme příliš nadšení nebyli pro jeho hardwarovou nedostatečnost a absenci 4G. Výrobce však vyrukoval s modelem LTE, který vypadá stejně, uvnitř jde však o úplně jiný stroj. Přirovnali bychom jej ke Golfu GTI, ten je stále “lidovým” Golfem. Proti základnímu modelu s výkonem kolem 100 koní jde však o zcela jiný stroj, krotící stádo 230 plnokrevníků.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek