Společnost HP nedávno na svém webu zveřejnila reklamu na nové počítače s Windows 7, prý kvůli poptávce. Navíc ušetříte 150 USD. Může být důvodem boj o zákazníky?
Loni zaznamenalo HP pokles na žebříčku výrobců počítačů, kdy jej z trůnu sesadilo čínské Lenovo. Logickým úsudkem proto můžeme dojít k tomu, že právě ve snaze oslovit nejširší spektrum zákazníků začala společnost opět propagovat Windows 7, rok po uvedení Windows 8.
Tato možnost i v ČR existuje stále prostřednictvím „downgradu“ z Windows 8, ale nemůžete si vybírat u všech modelů. Stejnou možnost nabízejí i další velcí hráči (Dell, Lenovo i Acer), ale spíše pro firemní zákazníky, zatímco reklama HP cílí na SOHO segment (Small Office, Home Office).
Proč si ale výrobce myslí, že Windows 7 mohou přitáhnout zákazníky? Nejspíše proto, že „Sedmičky“ jsou s podílem skoro 50 % nejpopulárnějším operačním systémem od Microsoftu a, i když podíl Windows 8 na trhu roste (nyní spolu s 8.1 drží asi 10 %), roste pomaleji, než u Windows 7.
Na Windows XP při tom stále spoléhá okolo 30 % uživatelů. A, jak víme, čeká je konec technické podpory, a proto se nabízí otázka, jak se trh po tomto datu promění? Možná čeká Windows 7 osud „XPéček“, která se nakonec stala tak trochu nechtěným dítětem, protože byla tak moc dobrá, že de facto zpečetila budoucnost Windows Vista, které u zákazníků neuspěly.
Budou „Osmičky“ následovat pro změnu je? Nové verze OS se objevují rychle a přechod na každou novou verzi by se firmám nevyplácel. Tím spíše, když třeba nedávno přešly na Windows 7. O jakém operačním systému uvažujete vy jako náhradě Windows XP?