Úterý , 26. 11. 2024

Artur

Jsou Windows 7 stejně dobrá jako „XPéčka“?

27. 01. 2014

27. 01. 2014

Společnost HP nedávno na svém webu zveřejnila reklamu na nové počítače s Windows 7, prý kvůli poptávce. Navíc ušetříte 150 USD. Může být důvodem boj o zákazníky?

Loni zaznamenalo HP pokles na žebříčku výrobců počítačů, kdy jej z trůnu sesadilo čínské Lenovo. Logickým úsudkem proto můžeme dojít k tomu, že právě ve snaze oslovit nejširší spektrum zákazníků začala společnost opět propagovat Windows 7, rok po uvedení Windows 8.

Tato možnost i v ČR existuje stále prostřednictvím „downgradu“ z Windows 8, ale nemůžete si vybírat u všech modelů. Stejnou možnost nabízejí i další velcí hráči (Dell, Lenovo i Acer), ale spíše pro firemní zákazníky, zatímco reklama HP cílí na SOHO segment (Small Office, Home Office).

Proč si ale výrobce myslí, že Windows 7 mohou přitáhnout zákazníky? Nejspíše proto, že „Sedmičky“ jsou s podílem skoro 50 % nejpopulárnějším operačním systémem od Microsoftu a, i když podíl Windows 8 na trhu roste (nyní spolu s 8.1 drží asi 10 %), roste pomaleji, než u Windows 7.

Na Windows XP při tom stále spoléhá okolo 30 % uživatelů. A, jak víme, čeká je konec technické podpory, a proto se nabízí otázka, jak se trh po tomto datu promění? Možná čeká Windows 7 osud „XPéček“, která se nakonec stala tak trochu nechtěným dítětem, protože byla tak moc dobrá, že de facto zpečetila budoucnost Windows Vista, které u zákazníků neuspěly.

Budou „Osmičky“ následovat pro změnu je? Nové verze OS se objevují rychle a přechod na každou novou verzi by se firmám nevyplácel. Tím spíše, když třeba nedávno přešly na Windows 7. O jakém operačním systému uvažujete vy jako náhradě Windows XP?

Zdroje: Neowin, HP, HEXUS.net

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Powerbanku D16750 jsem poprvé viděl na tiskovce společnosti AData a, když se přiznám, že mám tyto odolné věci prostě tak nějak rád, nepřekvapí vás, že jsem okamžitě zatoužil po jednom kousku na recenzi. Přání se mi splnilo, ba co víc: „Dejte jí, co proto!“ Dostal jsem požehnání k drsnějšímu zacházení…

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek