Pátek , 22. 08. 2025

Bohuslav

Průzkum: televize v roce 2010

10. 05. 2010

Agentura Mediaresearch se ptala respondentů, jak si představují televizi v roce 2010. Nejčastěji žádanými funkcemi jsou možnost připojení na internet, zobrazování ve 3D a využití televize jako univerzálního multimediálního centra. Průzkumu na internetovém netpanelu se zúčastnilo 998 respondentů starších 15 let.

Televize budoucnosti má dle respondentů především podobu multimediálního zařízení. Nejvíce dotazovaných (15 %) by v TV uvítalo možnost internetového připojení. Dále lidé od televizorů příštího desetiletí očekávají 3D obraz (13 %), který není jen hudbou budoucnosti ale od poloviny dubna 2010 již dostupným zbožím na českém trhu.

Více než desetina respondentů si představuje televizi jako náhradu za PC, která bude obsahovat vestavěné přehrávače a pevný disk. Dalších deset procent dotazovaných by v televizi uvítalo archiv pořadů s videopůjčovnou, díky kterému by si mohli organizovat vlastní televizní program.

Více než dvě pětiny respondentů nedokázaly na otázku představy o televizi v roce 2020 odpovědět. Většina uvedených funkcionalit již ve světě i u nás existuje, nejsou ale masově rozšířené, nebo o nich lidé nemají povědomí.
 

 

Kromě funkcí, lidem záleží také na kvalitě. Sedm procent respondentů by do budoucna uvítalo zkvalitnění obrazu a zvuku, což do značné míry souvisí se sílou signálu vysílání a použitými technologiemi.

Podle šesti procent respondentů by „televize budoucnosti“ měla mít možnost alternativního ovládání – hlasem, dotykem a případně i pohybem. Okrajově respondenti zmiňují také interaktivní funkce (4 %), na které jsou lidé zvyklí z počítače.

Z ostatních odpovědí respondenti dále uvádí již jen možnost výběru jazyka vysílání, titulků a možnost přeskočit reklamy (v současnosti částečně dostupné).
 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jak dosáhnout vyšší organické návštěvnosti? Chcete, aby se váš web stal hvězdou vyhledávačů? Nebo vám už lezou na nervy neustálé změny algoritmů Googlu? SEO – optimalizace pro vyhledávače je jako skládačka, a když najdete všechny správné dílky, výsledkem bude web, který si návštěvníci i vyhledávače zamilují. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak se stát mistrem v SEO. A nezapomeňte, že dobrá optimalizace není sprint, ale maraton.  
V moderním světě, kde první dojem může hrát velkou roli, má tisk kvalitních etiket zásadní význam. Etikety nesou nejen informace, ale i identitu vaší značky. A aby byla tato identita zachycena co nejpřesněji a nejvýrazněji, je potřebná tiskárna štítků, která spojuje technickou preciznost s kreativním potenciálem.

Nepřehlédněte

Dnešní test se zaměří na dvě akční kamery Lamax a BML od českých značek, které své produkty navrhují samy s výrobou v Číně. Pokud jde o parametry, výbavu i samotný hardware, vcelku se podobají. Proto jsme je postavili tak říkajíc do ringu v jednom článku. Kdo si vedl lépe?
Je pozdě, ale pokud byste chtěli ještě pořídit pár užitečných věcí na poslední chvíli (nebo na další pandemii). Věcí, které se v dnešní době pandemické mohou hodit a jsou současně výhodnou koupí.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek