Nedávno mi vyvstala potřeba nové USB nabíječky do auta. Pro větší univerzálnost jsem si řekl, že ji zkusím spojit s handsfree sadou. Dvě takové, za poměrně přijatelnou cenu 299 nebo 399 Kč, nabízí na svém webu Lidl. Má to smysl?
Volil jsem dražší možnost z nabídky, protože 399 Kč i tak není závratná suma. Pravda, na fotkách vypadalo zařízení větší, než ve skutečnosti je, ale to hodnoťme coby pozitivum. Celkově nepůsobí nabíječka s místem pro sluchátko zbytečně lacině, neurazí. Líbí se nám také možnost volby více velikostí gumiček do ucha.
TIP: BML CARCALL BT-3 – TELEFONUJTE LEVNĚ, POHODLNĚ A BEZ STRESU
Zkušenost je k nezaplacení
Před prvním použitím jsem sluchátko nabíjel asi 20 minut jízdou do práce, bylo zcela vybité. Při návratu jsem jej zkoušel a vydrželo asi 10 minut hovoru. To není mnoho, ale vlastně to neodpovídá tomu, co udává výrobce: nabíjení 1,5 hodiny na 2hodinový hovor. Jednak je to velmi pomalé, pokud nejezdíte dlouhé „štreky“ a chtěli byste více volat, došlo mi až nyní.
Celkově málo praktické je i celé pojetí. Sluchátko dobře umístíte do nabíječky díky magnetické síle, jen musíte hlídat polaritu, aby se nabíjelo. Hůře se při řízení vyndává, bez cviku to nepůjde a chce to trošku šikovnější prsty. Mít sluchátko stále v uchu, není to „pravé ořechové“, navíc jej chcete, potřebujete nabíjet.
Pak si jej nasadíte do ucha, to je příjemné, slyšíte dobře hovor a zároveň i zvuky zvenku (např. sanitku). I když stále platí, že mysl má tendence zaměřit vnímání hlavně na hovor. A to vám nesmí sluchátko z ucha vypadnout, bude se špatně hledat. Dále vypínání BT na mobilu, abyste hovor dokončili, bere dost pozornosti. V danou chvíli mi to přijde už velmi nebezpečné.
Navíc, dle lidí, se kterými jsem mluvil, prý sluchátko „chytá“ dost okolního šumu. Rozumět mi prý bylo lépe, když mám telefon na držáku u palubní desky. Proto testovaná věc šla zpět do krabice a šup zpět do skladu spolu s odstoupením od smlouvy ve 14 dnech.