Středa , 27. 11. 2024

Artur

Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Roboti
Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

07. 08. 2024

07. 08. 2024

Roboti jsou pro společnosti efektivnějším řešením

Společnost Figure AI a BMW podepsaly v lednu smlouvu o obchodním partnerství, která nejprve umožnila společnosti Figure identifikovat potenciální případy použití jejich univerzálních robotů v automobilové výrobě a poté zahájit postupné zavádění autonomních strojů ve výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. „Jednoúčelová robotika nasytila komerční trh po desetiletí, ale potenciál robotiky pro všeobecné použití je nevyužitý. Roboti Figure umožní společnostem zvýšit produktivitu, snížit náklady a vytvořit bezpečnější a konzistentnější prostředí,“ Brett Adcock, zakladatel a Generální ředitel společnosti Figure, uvedl v lednové tiskové zprávě, vykonáváním nudných a nebezpečných prací, které lidé nechtějí dělat.

Závod ve Spartanburgu je největším exportérem automobilů v USA a zaměstnává 11 000 lidí v areálu o rozloze 8 milionů čtverečních stop. Pracovníci tam montují X3, X4, X5, X6, X7 a XM Sports Activity Vehicles. Za posledních 30 let sjelo z jejích montážních linek více než 6,3 milionu vozů BMW. Roboty Figure 01 váží 60 kg a mohou najednou unést až 20 kg materiálu. Dokážou chodit rychlostí až 4,3 km/h a mohou pracovat až pět hodin, než se jejich baterie bude muset dobít.

Roboti měli nejprve za úkol přesunout zásobníky a krabice po karosárně závodu, ukázat své schopnosti při uchopování složitých tvarů, navigaci a vyhýbání se překážkám a přesné umístění dílů. Vzhledem k tomu, že jejich školení a testování bude probíhat v průběhu příštích 12 až 24 měsíců, očekává se, že se jejich povinnosti rozšíří o provádění prací na plechu a skladových operací.

Figure není sama ve svém úsilí přivést roboty do továrny. Začátkem tohoto měsíce začala Agility Robotics testovat své roboty Digit v továrně Spanx v Georgii. Tesla pokračuje ve vývoji svého robota Optimus a očekává zahájení výroby do konce příštího roku, ačkoli Tesla je známá tím, že neplní své oznámené cíle. Éra robotiky je v plném proudu, ale lidští pracovníci tento trend zajisté příliš neuvítají.

K TÉMATU  Analogové počítače se mohou vrátit: O co se vlastně jedná?

MOHLO BY SE VÁM HODIT

LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Z telefonu myPhone Hammer Iron 3 jsme příliš nadšení nebyli pro jeho hardwarovou nedostatečnost a absenci 4G. Výrobce však vyrukoval s modelem LTE, který vypadá stejně, uvnitř jde však o úplně jiný stroj. Přirovnali bychom jej ke Golfu GTI, ten je stále “lidovým” Golfem. Proti základnímu modelu s výkonem kolem 100 koní jde však o zcela jiný stroj, krotící stádo 230 plnokrevníků.
Od té doby, co se mainstreamové smartphony zbavily konektoru pro sluchátka, někteří nemohou přestat myslet na to, jak skvělé by bylo, kdyby jej nahradili druhým portem USB-C. Některé nové handheldy, jako je ASUS ROG Ally X, byly upgradovány na dva porty USB-C a telefony by měly následovat. Představíme si hlavní důvody, proč by telefony měly mít dva USB-C porty.

Nepřehlédněte

Jednou za čas mě přepadne touha hledat nejlepší příslušenství pro notebooky. Reproduktorů jsme již měli v redakci mraky, podobné množství akčních kamer či powerbank. Delší dobu mě mysl nutila uvažovat nad chladicími podložkami. Yenkee se neosvědčila zcela, podobně Trust GXT 220 (bez recenze), takže se vtírala myšlenka zkusit osvědčenou firmu, která má s chlazením bohaté zkušenosti, Cooler Master.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek