Sobota , 18. 01. 2025

Vladislav

Edudadoo inspiruje hry v reálném světě.

08. 04. 2020

08. 04. 2020

Aplikací pro děti je v internetových obchodech přehršel. Děti zabaví, ale jejich přidaná hodnota je často nijaká. Brněnský programátor a otec dvou dětí Adam Vlček se proto rozhodl, že si vytvoří vlastní. Svět jeho aplikace Edudadoo je plný barev a ručně malovaných obrázků, které si děti mohou propojit s fotografiemi rodičů či oblíbených hraček. Malé uživatele přitom aplikace nejen zabaví, ale také jim pomáhá trénovat paměť a komunikační dovednosti. V neposlední řadě je motivuje i k aktivitě v reálném světě.

Specifikem Edudadoo je, že je celé ručně kreslené. Všechny postavičky – edíky –, lidi, zvířata, rostliny, ikony a další prvky Adam Vlček kreslí na papír pastelkami a barevnými fixy. Aplikace zároveň umožňuje rodičům, aby ji dětem maximálně přizpůsobili dle jejich okolí. Mohou do ní nahrát libovolné množství fotografií a zvuků, které je každý den obklopují. „K malovaným obrázkům pejska nebo kočičky, rodičů a sourozenců jde přidat vlastní fotky. Ty na děti také mohou, díky možnosti nahrát zvukovou stopu, mluvit skutečným hlasem. Podobně lze přidat fotky rostlin či zvířátek z výletu a mnohé další,“ říká Adam Vlček.

Práce s fotografiemi a zvuky je to, co Edudadoo od jiných aplikací odlišuje. Fotografie mohou doplnit ručně malované obrázky ve všech výukových hrách, které aplikace nabízí. Těch je aktuálně sedm. Děti v nich například z obrázků a fotografií vybírají na základě přehrávaného zvuku správného člena rodiny, zvířátko, barvu či rostlinu. V pexesu zase trénují paměť a v dalším modulu se naučí, co který obrázek nebo fotka představuje. Naučí se také základní počty nebo to, jaký zvuk které zvířátko vydává. I zde je přitom možnost si například univerzální štěkot psa nahradit bafáním vašeho domácího mazlíčka.

„Vedle těchto edukačních her se děti mohou odreagovat u malování, které jim zároveň pomáhá rozvíjet jemnou motoriku. Díky nahraným fotkám nemusejí vybarvovat jen kreslené obrázky, ale třeba přímo maminku či tátu. Netradiční je modul bubliny, který pracuje s mikrofonem a přemění telefon či tablet na bublifuk. Hraní si s bublifukem pomáhá dětem v rozvoji řeči, protože posiluje svaly okolo úst a učí je pracovat s dechem. Bublinky mohou představovat zvířátka, rostliny či rodinu, navíc jsou doplněné o hlasový výstup. A stejně jako u ostatních her i zde mohou děti vyfouknout bublinu se skutečnou fotografií,“ dodává autor aplikace.

Děti si edíky mohou přenést i do skutečného světa Svět Edudadoo ale nekončí za hranou displeje telefonu. Děti si jej totiž mohou vzít i do toho skutečného. Na webu aplikace lze najít pohádky, jejichž hrdiny jsou právě edíci, stejně jako vystřihovánky a omalovánky. Barevné edíky si tak malí uživatelé mohou za pomoci rodičů třeba vystřihnout a zahrát si s nimi divadlo nebo je vzít na výlet do přírody. Nebo se s nimi v pohodlí obývacího pokoje mohou vydat na cestu za pokladem.

„U telefonu či tabletu by děti neměly trávit příliš mnoho času. Edudadoo jim má pomoci rozvíjet některé dovednosti, jako je mluvení či jemná motorika, je ovšem důležité čas strávený s aplikací limitovat. Místo toho, aby ji rodiče dětem jednoduše vypnuli, mohou edíky a jejich svět přenést do toho našeho. Díky tomu mohou přesměrovat jejich pozornost ke kreativní aktivitě ve skutečném světě,“ vysvětluje Adam Vlček.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Google přináší generativní umělou inteligenci a to přímo do své aplikace Mapy Google. Nově pomohou uživatelům najít zajímavá místa pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Tato funkce bude odpovídat na dotazy týkající se doporučení restaurací nebo nákupů, například pomocí svého LLM „analyzuje podrobné informace Map o více než 250 milionech míst a důvěryhodné statistiky od naší komunity více než 300 milionů přispěvatelů, abyste mohli rychle zjistit, kam jít.
Dlouho jsem u svých notebooků hluk a aktivní chlazení neřešil. Prostě ho prostě neměly, díky Atomu či Celeronu N si vystačili s pasivním chlazením. Zatoužil jsem však po výkonu Intel Core i5 procesoru, více RAM (2 ani 4 GB už mi nestačí) a plnohodnotném SSD disku, což s sebou nese opět aktivní chlazení a hluk ventilátoru...
Čtyři roky poté, co Google prohlásil, že chce blokovat soubory cookie třetích stran v prohlížeči Chrome, potvrdil, že nakonec nebude blokovat online sledovače. V roce 2020, přibližně v době, kdy Apple zablokoval soubory cookie třetích stran v Safari, Google trval na tom, že udělá totéž. O čtyři roky později se Google zdánlivě vzdal jejich blokování.
Vyznávám klasická řešení bez zbytečného pozlátka. Původně jsem chtěl otestovat levná klasická drátová sluchátka HIVE W1, protože, proč zbytečně platit za baterii a další věci, když mi stačí kabel? Chvíli jsem se proto “cukal”, když mi nabídli HIVE XL. Nakonec jsem podlehl moderně a svolil k testu...
Test powerbanky jsme vám dlouho nenabídli, při tom se rychle píší a práce s tím taky není tolik. :o) Ale vážně. Naposledy to byla snad odolná AData D16750 (resp. D8000L), kde jsme se více zaměřili na pokusy ji zničit. Slouží stále. Dnes tu máme obyčejnou za to kapacitně obrovskou P20100 za přijatelnou cenu. A to není jediný parametr, ve kterém předčila nezničitelného sourozence...

Nepřehlédněte

Polská značka nás nedávno vcelku překvapila sluchátky Argon 600, a proto jsme se již bez větších předsudků pustili i do testování herní myši Krypton 550. Produktoví specialisté si evidentně libují v chemických názvech vzácných plynů, nemyslíte? Jak tedy zvládají navrhnout herní myš?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek