Středa , 27. 11. 2024

Xenie

Pětina Čechů dává televizoru přednost před partnerem

24. 04. 2018

24. 04. 2018

O Češích se tvrdí, že jsou televizní národ. Televizor má u nás 95 procent domácností a před obrazovkou denně v průměru vydržíme 3 hodiny a 45 minut. Jen pro srovnání – Američané, kteří jsou považováni v této kategorii za světové rekordmany, tráví před televizí ještě o 62 minut déle. Kolik a kde máme v domácnosti televizorů, kdy se na ně díváme, jaké televizory bychom si přáli doma mít, ale také co nám na nich nejvíce vadí – to vše bylo součástí sociologického průzkumu, který si letos v dubnu nechala vypracovat společnost Samsung u společnosti Ipsos na reprezentativním vzorku 525 Čechů ve věku od 18 do 65 let.

Téměř 40 procent českých domácností vlastní pouze jeden televizní přijímač a jen o necelá 3 procenta méně domácností má televizory dva. Zbylých 19 procent pak má dokonce tři a více televizorů. Nejčastěji najdete televizory v obýváku – má je tam 93 procent dotázaných.

„Bezmála 60 procent Čechů, kteří mají svůj televizor v obývacím pokoji, ho považuje za hlavní součást interiéru. Ostatní vybavení pokoje tedy uzpůsobí právě televizoru,“ říká Martin Huba, produktový manažer společnosti Samsung.

Televizní přijímače nejčastěji umísťujeme na nábytek u stěny (67 %), zpravidla na TV stolek, pětina domácností má pak přístroj připevněný na stěně. Kromě obýváku Češi nejčastěji sledují televizi v ložnici (34 %), dětském pokoji (22 %) a kuchyni (16 %). Najdou se ale i tací, kteří si dají televizor do garáže (3 %) nebo pergoly (1,5 %).

Více než třetina Čechů by si nejraději pořídila televizor, který by dokázal splynout s okolním prostředím podobně, jako to umí chameleon. Hlavním důvodem je černá barva obrazovky vypnutého televizoru, která jim v interiéru na tak velké ploše vadí. Většinou to řeší tak, že jej raději vůbec nevypínají a používají jej jako kulisu. Od letošního roku si však mohou pořídit některý z modelů řady Samsung QLED vybavený režimem Ambient. Ten přes mobilníaplik aci rozpozná barvu a vzor zdi, před níž nebo na níž je televizor nainstalován, a dokáže obrazovku přizpůsobit dekoru interiéru, čímž vznikne elegantní, zdánlivě průhledná obrazovka, a zákazníci na vypnutém televizoru už nevidí jen prázdnou černou obrazovku.

Smart TV bude mít brzy přes 80 procent Čechů

S plánovaným přechodem na nový standard DVB-T2 řeší většina domácností také nákup nového televizoru. Chytrý televizor vlastní už více než třetina Čechů (35,5 %) a téměř polovina o jeho nákupu uvažuje, někdo již letos (16,5 %) nebo v nejbližších letech (31 %). Navíc všichni, kteří již Smart TV mají nebo o její koupi uvažují, ji bezdrátově propojí s dalšími zařízeními v domácnosti.

Je tedy jasné, že pro Čechy je televizor opravdu velmi důležitý. Vždyť dokonce polovina Čechů sleduje televizi nejčastěji před spaním. Je to pro nás také prostředek odpočinku po práci (40 %) nebo se na ni koukáme během domácích prací (37 %). Celý den pak sleduje televizní vysílání každý pátý Čech (19 %). Nejvíce času u televizoru stráví Češi sledováním filmů (82 %), seriálů (70 %), zpravodajství (67 %), dokumentů (51 %) a také sportovních přenosů (40 %) nebo reality show (19 %). Ženy na rozdíl od mužů upřednostňují seriály (78 %, resp. 61 %) a reality show (23 %, resp. 14 %), kdežto muži jsou většími fanoušky sportů (50 %, resp. 30 %).

Na dotaz, zda s televizí tráví Češi více času než se svým partnerem, odpověděla kladně skoro pětina dotázaných a další více než čtvrtina uvedla, že je to tak půl na půl. Televizory nám tak do života viditelně zasahují velkou měrou,“ říká Martin Huba, produktový manažer společnosti Samsung a dodává: „Třetina Čechů také uvedla, že má televizor záměrně zapnutý při usínání.“

Sledování celé série seriálu je trendem

S příchodem nových internetových televizí a videoték začali lidé stále více koukat na celé seriálové série najednou. Pro tento trend se objevil anglický název binge watching. A podle průzkumu společnosti Samsung se tato zábava rozvíjí i v České republice. Podle výsledku průzkumu totiž tři z deseti Čechů pravidelně koukají na několik dílů seriálu (nebo filmové série) za sebou a dalších 41,5 procenta občas. Čtvrtina z nás pak také již někdy zažila či dokonce pořádala seriálový / filmový maratón. Herní maratón u televizoru pak vyzkoušelo 17 % z nás. Stále populárnější je i využívání IPTV služby, kde je Samsung lídrem v oblasti nabídky aplikací

Velké množství kabelu se dá také snadno vyřešit

Jednou z věcí, která českým uživatelům na televizorech vadí, je neustále přibývající počet kabelů. Tři a více kabelů má k přístroji připojena téměř polovina uživatelů, a tak není divu, že pětina dotázaných touží po televizi, která by si vystačila pouze s jediným kabelem. Samsung QLED jim nyní nabízí řešení nazvané One Invisible Connection. K propojení televizoru a všech externích zařízení teď stačí už jen jeden jediný téměř neviditelný kabel, který navíc zajišťuje elektrické napájení ze zásuvky. Kabel vede z televizoru do One Connect Boxu, ke kterému se pak připojují další zařízení.

Co tedy televizor pro nás Čechy vlastně znamená? Nejčastěji ho považujeme za prostředek ke sledování zpravodajství (62 %), malé domácí kino (49 %), nebo za kulisu při jiných činnostech (46 %). Téměř pětina dotázaných odpověděla, že televizor vnímá také jako designový kus v interiéru svého bytu.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
V brněnském sídle společnosti Zoner se v pondělí 4. 9. 2017 uskutečnila tisková konference, která představila poslední aktualizace ZPS X a byla i oslavou prvního roku prodeje programu formou předplatného. Nejvýznamnější novinky uvádíme v článku.

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek