Vybrat si vhodný výrobek je teprve první část našeho snažení. Skoro stejně těžkou volbou potom je, kde jej koupit. Přitom nehledíme jen na cenu, ale i na to, jaké informace nám obchod o zboží poskytne, jaké rozšířené služby nabízí a snažíme se i odtušit, jak se zachová v případě reklamace. Jak obstál při reálných nákupech Datart?
Bezvadný nákup v e-shopu
Prošel jsem nákupem v tomto obchodním domě se dvěma přáteli. První nákup (plazmové televize) probíhal přes internet. Nejprve jsme „obešli“ klasické e-shopy s elektronikou, kde člověk čeká nejnižší cenu. Ale služby už nebývají nějak extra nadstandardní.
Při nákupu plazmy totiž hrají roli i poněkud kuriózní nároky na obchodníka. Plazma je velká a těžká, neměla by se převážet v horizontální poloze (což ale není popravdě zcela nutné dodržovat). Pokud se vám náhodou vejde do auta, musíte ji kupovat ve dvou. Jedinec si s ní neporadí.
Takže pro nás bylo důležité, jak nám v tomto může obchodník vyjít vstříc. Klasické e-shopy spoléhají na kurýry typu DPD, Geis a podobně. To ale není ideální – dodávku do bytu většinou nenabízí. Takže přes to, že jinak doporučuji nákup na specializovaných e-shopech, tentokrát jsem se přiklonil k řetězci, které jindy jen stěží něčím mohou konkurovat.
Kupodivu v e-shopu Datartu jsme našli cenu zcela konkurenceschopnou levným speciálkám. Provedení e-shopu je přitom na velmi dobré úrovni. Šíří služeb nabalených na samotný nákup možná ani nemají konkurenci. Takže nejenom, že jsme nakoupili pohodlně, přehledně a za jednu z nejnižších cen na trhu, ale navíc jsme zvolili dopravu jejich kurýrem, s vynesením zboží až do bytu, s vybalením a zapojením produktu. Nabídnuta byla i možnost odvozu starého spotřebiče a samozřejmě i odvoz a likvidace obalových materiálů. Zmíněné služby byly zdarma a produkt bylo možné zaplatit až po dovezení na místě platební kartou.
Jedinou nevýhodou nákupu bylo delší čekání na volný termín kurýra, takže si nastávající uživatel počkal asi 7 dnů.
Osobní nákup – boj v těžkých podmínkách
Ve druhém případě nechtěl zájemce čekat několik dnů, než mu kurýr zboží doveze, takže zvolil osobní nákup. Ještě předtím se ale podíval na web Datartu, jaká je cena zboží. Poté se telefonicky informoval, zda je na dané pobočce mají skladem a zda je cena totožná jako na webu. Byl ujištěn, že ano.
Nicméně na místě jsme zjistili, že televizor je o 4 tisíce dražší, než na internetu! Zapomněli snad jen aktualizovat cenovku? Ne, prodavač trval na tom, že je to v pořádku. Vedoucí taktéž nebyl právě vstřícný, ale monitorování telefonických dotazů má své výhody. Byl tedy odkázán na to, co nám sdělili na infolince a nakonec nákup došel zdárného konce.
Jenom se tak potvrdilo, že nákup impulzivně bez zjištění situace přímo v podobných řetězcích se málokomu vyplatí.
A co vy, jaká je vaše zkušenost s tímto obchodem? Doporučíte jej ostatním čtenářům nebo právě naopak?
Související články
Jak nakupovat elektroniku na internetu: práva zákazníků a povinnosti prodejců
Jak nakupovat elektroniku na internetu: vybrat a nepřebrat